11. Nirvana

147 28 5
                                    

1987

Hľadal som niečo, čo by ma naplnilo, pričom by som sa necítil tak odlišne... a našiel som to...  bol to práve punk rock.

Tento štýl hudby mi učaroval hneď pri prvom počutí, keď som objavil pár kaziet s nahrávkami od Sex Pistols... a to bolo niečo neskutočné.

Všetka tá zlosť a nátlak, čo bol vo mne, som pri ich hudbe dokázal zo seba priam vyvrieskať... 

×××

S chlapcami sme u Krista v garáži intenzívne trénovali. Jeho susedia nás neznášali, naša hudba im prišla hrozná.

Zo začiatku sme hrali hlavne rôzne covery... a potom to pomaly prišlo na moju vlastnú tvorbu. Inšpiroval som sa hlavne punkom... texty som písal krátke, vyjadrovali hlavne moje búriace sa pocity, ale za to hudbu som skladal rýchlu s rôznymi energickými riffmi.

Naše "vystúpenia" boli skromné... hrali sme si sami pre seba. Stačilo nám, že nás v garáži sledovali len dvaja ľudia a už sme to brali ako náš vlastný koncert.

"Super, chlapci... na to sa dá parádne pógovať," povedal jeden Aaronov kamarát, ktorý bol našim divákom. "Neuvažovali ste nad nejakým vystúpením v miestnom bare?"

"Jasné, že uvažovali... len sme sa k tomu nejak nedokopali..." odpovedal som.

"A to je veľká chyba! Podľa mňa ste neuveriteľne zohratí, máte potenciál a energiu... úplne niečo na štýl Sex Pistols alebo Ramones... pecka fakt. Keby ste chceli, tak vám môžem dohodnúť výstupenie, môj ujo vlastní bar v Olympii... dalo by sa to nejak poriešiť."

"Ďakujeme za pochvalu, o to sme sa hlavne snažili... a k tomu baru - bolo by to super... asi by bol hriech, keby som odmietol takú ponuku," odpovedal som s vďačnosťou v hlase... veľmi ma potešilo, že budeme mať konečne možnosť niekde vystúpiť.

"Supeer, ráno dám hneď vedieť ujovi... ale ešte posledná vec... máte vymyslený názov?"

"Názov čoho?" spýtal sa hlúpo Krist.

"Predsa vašej skupiny," odpovedal s úsmevom.

×××

Hrali sme spolu síce pár mesiacov, pomaly až rok... ale nad názvom sme úprimne nerozmýšľali.

"Čo tak Libido?" zatrepal zo srandy Aaron...

"Preboha nie, už Fecal Matter prišlo ľudom poburujúce..." povedal Krist, ktorý sa zadúšal smiechom.

Krist mal pravdu, trebalo by vymyslieť niečo jednoduché, čo by v ľudoch vyvolalo aj nejaký pocit...

Padli názvy ako: Cold and Wet, Vaginalis, Drugs for Sale, Bliss, Erection, Novacain, Hare Lip a podobné srandy. Názvy to boli vtipné, ale stále sa mi nehodili na skupinu, ktorú som chcel vytvoriť.

Úpenlivo sme premýšľali už celé hodiny... začal som sa pozerať všade okolo seba a hľadať nejakú inšpiráciu. Môj zrak zrazu upútal obrazec Dharmy na stene... a v tom mi to napadlo... stav najvyššej blaženosti - nirvána. Bola to síce irónia, keďže som mal od takého stavu ďaleko, ale páčila sa mi myšlienka, že naša skupina by mala taký názov... už len podľa neho by človeku napadlo, že pri našej hudbe sa neskutočne uvoľní a odhodí zábrany.

"Ehm... a čo tak Nirvana?" nadhodil som opatrne. Keď sa nám stretli pohľady, tak som vedel, že sme našli konečne vhodný názov.

"Chlapci, tak toto treba niekde osláviť," povedal Aaron naradostene.

Ja, Kurt Where stories live. Discover now