11.časť - rozhovor

281 36 11
                                    

Predtým, ako sa animatronici vrátili na svoje miesta, Freddy si ich všetkých zavolal. Postavili sa pred pódium a všetci sa na Freddyho pozerali. Chvíľu bol ticho, potom sa ozval.
"Hmm... keď to poviem, vykopnete ma zatvorenými dverami."
"Hovor," povedala Mangle, teraz už roztomilý 'plyšáčik'. "Si náš pán, skúsim si vážiť tvoj názor."
"Videl som to dievča," povedal Freddy.
"Oslovil si ju dievča. Vždy si jej hovoril človek. Freddy, čo sa ti porobilo?" Opýtala sa Chica.
"Nič," pokrčil plecami Freddy. "Len... videl som to dievča. Ona... plakala... vyzerala dosť zle, bola veľmi zranená. Vlastne mi tak napadlo... prečo sme na ňu vlastne útočili?"
"Porušila pravidlo." Povedal Bonnie. "To sa neodpúšťa."
"Vieš, kto ešte porušil pravidlo, Bonnie?" Opýtal sa Freddy so slzami v očiach. "My."
Všetci na neho vyjavene hľadeli. Marionette sa zasmiala a vyhŕkla: "my sme žiadne pravidlo neporušili! Čo sa ti stalo?"
Keď vtom si to Foxy uvedomil. "Freddy má city," povedal. "Ako ja. A naozaj... my sme porušili pravidlo. Prvé pravidlo znie..."
"Nikdy neútoč na nevinných..." zašepkala Chica. "My sme to porušili."
"Čo nám urobila?" Spýtala sa Mangle a vytiahla sa do svojej najvyššej výšky. "To, čo nám robila, to bolo len preto, lebo sa bránila. Nebola na tieto noci pripravená. My... sme nemali právo ju vyľakať!"
"Ale nie, vôbec!" Zasmiala sa Marionette. "Plakala! Mali sme plné právo ju zabiť! Ona nedodržala pravidlo. My sme jej o tom povedali! A ešte druhá vec! Chcela... ona chcela zabiť Freddyho!"
"Hrabal som sa jej vo veciach!" Zakričal na ňu Freddy. "A to sa nepatrí! Mala právo prepichnúť ma nožom. A ako to vidím, Marionette! Ty si porušila pravidlo ako prvá!"
"Ja?" Opýtala sa Marionette a keby mohla, ukázala by na seba, ale nemohla, lebo jej Bonnie priväzoval naspäť telo na šnúrky.
"Ako Freddy," opýtala sa prekvapene, "ako som JA mohla porušiť pravidlo prvá?"
"Dievča prišlo k nám a hľadala dvere. Bála sa, lebo sme ju vystrašili. Bola nevinná a už sa bála. A potom si prišla ty, Marionette..."
Pokračovala zaňho Chica. "A ty si jej strhla z hlavy masku, lebo sa ti na nej niečo nezdalo. Ale to, že nebola škaredá, to ešte neznamená, že je zlá. Zaútočila si na ňu neprávom!"
Marionette bola ticho.
"Musíme to napraviť," vzlykal Foxy a oprel sa o Mangle. "Musíme sa jej ospravedlniť! Ja debil som jej skoro usekol nohu!"
"Myslím, že ju má zlomenú," povedal Freddy smutne.
Marionette len pozerala a nechápala.
"Som na ňu trošku nahnevaná." Povedala Mangle. "Trikrát na mňa vyliala vodu!"
"Na mňa raz."
"Obaja ste si to zaslúžili."
Foxy pokračoval, ako keby ho nikto neprerušil. "A potom... som jej pohrozil... prešiel som si hákom po krku a znamenalo to, že ju chcem zabiť... určite sa vyľakala."
"Nikdy sme to nemali urobiť." uzatvoril Freddy. "Ospravedlníme sa."
"V žiadnom prípade!" Vykríkla Marionette a vytrhla sa Bonniemu, lebo už bola k svojím lankám pripevnená. "Čo ste sa zbláznili? Kde sú tí moji priatelia, ktorých poznám?! Nič také robiť nebudeme! Ten človek..."
"To dievča, chcela si povedať," povedal jej  Bonnie podráždene. "Teraz ju tak všetci voláme, vrátane teba."
"Mňa vynecháte." Protirečila Marionette a otvárala dvere. "A opovážte sa niečo také urobiť!"
"Ja som tu pán, Marionette." Povedal Freddy. "Sama si to povedala. Tu JA rozhodujem."
Marionette ho nepočúvala a vyletela z izby. Všetci sa otočili na Freddyho a každý mal v očiach slzy.
"V noci," prikývli. "V noci sa jej ospravedlníme."

Freddyho príbeh (Dokončené)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora