bolum 5

88 7 2
                                    

Sahne 31/ Salon-Köy Evi/ İÇ GÜN
Üst kata çıkar şömineye benzer ocağın önündeki sallanan koltuğa oturur sakinleşmeye çalışır.

Sahne 32/ Ruhat Köy Evi Önü/ DIŞ GÜN
Ruhat evden çıkar arabasına doğru giderken muhtarla karşılaşır.
RUHAT:Ooo Mehmet ali amca nasılsın?
Muhtar önce tanıyamaz Ruhatı şöyle bir süzer.
MUHTAR:Tanıyamadım yeğenim.
RUHAT:Haklısın M.ali amca aradan çok zaman geçti.Ben Ruhat.
MUHTAR:Ooo senmisin Ruhatcım.Çok değişmişsin en son gördüğümde çocuktun. Hoşgeldin. RUHAT:Evet amca.Yıllar oldu köyden ayrılalı.
MUHTAR:Seni görünce baban gözümün önüne geldi ne günler geçirmiştik babanla hey gidi günler heyy.
RUHAT:Evet M.ali amca babam çok bahsederdi senden.
MUHTAR:Gazeteci olduğunu duyduk.
RUHAT:Evet M.ali amca Gazetecilik çocukluğumdan beri idealimdi.
MUHTAR: Ne kadar kalıcaksın?
RUHAT: Hem iş hem ziyaret biraz buralardayım.
MUHTAR: Ziyareti anladımda iş derken?
RUHAT: Ya şu ilçedeki heyelan için yazı hazırlayacağım onun için geldim.
MUHTAR: Tamam o zaman bu gece misafirimsin.
RUHAT: M.ali amca rahatsızlık vermiyeyim.
MUHTAR: Ne rahatsızlığı canım laf mı bu? Beni çok memnun edersin.
RUHAT:Peki M.ali amca öyle olsun.
MUHTAR:Hah şöyle.

Sahne 33/ Muhtar Ev- Avlu DIŞ GÜN
Üst çekimden Ruhatın arabası avlu kapısından girer.Araç durur Ruhatla Muhtar arabadan iner. Bahçe olduğunca geniştir. Muhtarın hanımı onları karşılar.

AYŞE TEYZE:Hoş geldin oğlum.
MUHTAR:Tanıdın mı hanım?
Ayşe teyze dikkatlice bakar.
AYŞE TEYZE: Tanıyamadım.
MUHTAR: Ben de zor tanıdım, Muhsin'in Ruhat bu.
AYŞE TEYZE: Aaa Ruhat sensin ha çok değişmişsin hoş geldin oğlum nasılsın?
Ruhat Ayşe teyzenin elini öperek.
RUHAT:Sağol Ayşe teyze sizleri gördüm annemle babamı görmüş gibiyim.Konuşarak evin önüne doğru ilerlerler. Bu arada Ruhat evin önündeki köpeği görür.
RUHAT: Sizin Alaç isimli bir köpeğiniz vardı?
MUHTAR: Bu onun torunu.
Derken oturur vaziyetteki köpek dikkatlice Ruhatı seyretmektedir. Ruhatta gayri ihtiyari köpeğe bakar.Gözgöze gelirler. Köpek sinirli bir şekilde hırlamaya başlar,ön dişlerini gösterir.Kimse ne olduğunu anlayadan aniden köpek Ruhata saldırır.Ruhat elindeki ceketi koluna dolar, köpek boğazına hamle yaparken ceketli kolunu köpeğin ağzına yapıştırır.Köpek kudurmuş ve zaptedilemeyecek duruma geldiğinde Muhtar duvarda asılan tüfeği kapar tereddüt etmeden ateş eder ve köpeği öldürür.Bir an herkes donup kalır. Sessizlik. Muhtar, Ayşe teyze ve Ruhat şaşkınlık,korku ve dehşet içinde kalırlar. Ruhat sırt üstü yerdedir.
Yavaş yavaş doğrulur, muhtar ona yardım eder.
MUHTAR: Bir şeyin var mı?
RUHAT: Yok M.ali amca.
Derken yavaş yavaş yerden yatan köpeğe bakarak doğrulur.
MUHTAR: Hiç böyle yapmazdı ne oldu anlayamadım.
RUHAT: Çok üzgünüm amca sebep olmak istemezdim.
MUHTAR: Neyse olan oldu üzülme. Gel şöyle oturalımda kendine gel. Kızım soğuk ayran getirin.

Sahne 34/ Muhtar Ev- Avlu/ DIŞ GÜN
Ruhat, Muhtar ve Ayşe teyze kameriyede otururlar. İçerden hizmetçi kız elinde ayran tepsisiyle görülür. Ayranları ikram eder.
(Köyde Akşam)

Sahne 35/ Muhtar Ev- Salon/ İÇ GECE
Yer sofrasında akşam yemeği yerlerken.
RUHAT: Yer sofrasını özlemişim.
AYŞE TEYZE: Köy yemeklerini de özlemişsindir.
RUHAT: Evet Ayşe teyze.
Çatal kaşık sesleri arasında akşam yemeği biter.
Sahne 36/ Muhtar Ev- Yatak Odası
Ruhat uyurken görülür(kurt uluması baykuş sesi. Ruhat sesle uyanır,yatağında doğrulur. Cama doğru ilerler.Camdan evin avlusuna bakar. Avluda bir karartı görür.Üstüne hırka türü bir şey alır.

Sahne 37/ Muhtar Ev- Merdiven/ İÇ GECE
Odadan çıkar yavaş yavaş ahşap merdivenlerden alt kata iner.

Sahne 38/ Muhtar Ev- Giriş/ İÇ GECE
Dış kapıyı açar dışarı çıkar.

Sahne 39/ Muhtar Ev-Avlu/ DIŞ GECE
Avluda karartıyı gördüğü yöne doğru yürür.
hırıltılı bir ses duyar sese doğru ilerler. Muhtarın vurulan köpeği ağızından kanlar akar bir şekilde üzerine saldırır.

Uğrama film senaryosuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin