Bolum 2

157 12 5
                                    


Sahne 2/ Ruhat Ev-Yatak Odası/İç Gün     

Cep telefonunun alarmı çalar. Görüntü telefondan yatağa doğru kayar. Kafasını yastığın altına sokmuş halde uyuyan Ruhat eliyle telefonu arar. Alarmı kapatır. Bir müddet daha yatak keyfi yapar kafasını yastığın altından çıkarır yatağın kenarına oturur şekilde durur. Esner ve saçlarını ovuşturur. Yerdeki terliklerini giyer ve kalkar

Sahne 3/ Lavabo/ İç Gün

Lavaboya girer, aynaya bakar yüzünü yıkar.

Sahne 4/ Mutfak/ İç Gün
Ruhat portakal suyu destekli hafif kahvaltısını yaparken mutfak dolabından bir tıkırtı işitir. Elindeki bardağı masaya bırakır, dolaba doğru ilerler yavaş yavaş kapağa uzanır açar açmaz bir kedi can hıraş bir şekilde boğuk bir ses çıkartarak üzerine atlar ve kaçar Ruhat çok korkar ama sonra kendine gelir ve gülümser.


Sahne 5/ Bina Çıkışı/ İç Gün

Ruhat hazırlanmış ve binadan çıkmaktadır.Kapıcıyla karşılaşır.     



RUHAT: Nasılsın adem bey.                                    
KAPICI ADEM: Sağol beyim çalışıyoruz.                                                
RUHAT: Kolay gelsin.                                          
KAPICI: Hayırlı işler.   

Sahne 6/ Ruhat Oto/Dış Gün

Arabasına biner şehirde gazete binasına doğru yola  çıkar bir müddet sonra ışıkta durur yanına bir araç yanaşır yan araçta duran şahıs ona sinirli bir şekilde bakar Ruhat buna bir anlam veremez. Dalmış bir şekilde beklerken korna sesleriyle kendine gelir yola devam eder.


Sahne 7/ Gazete Binası-Otopark/ İç Gün

Ruhat otoparka gelir aracı park eder, gazete binasına doğru yürür.            

Sahne 8/ Gazete Binası / İç Gün               

Gazetenin döner kapısından girer. Güvenlik  görevlisiyle selamlaşır.           


RUHAT: Günaydın.                                              
G.GÖREVLİSİ: Günaydın

Sahne 9/ Asansör Önü/ İç Gün

Asansörü bekler gazete çalışanı bayanla birbirlerine gülümserler.

RUHAT:Merhaba.                                              
KADIN:Merhaba.                           
Asansör gelir binerler asansörde bir kadın birde erkek çocuğu vardır. Asansör hareket eder çocuk arkasını döner  bir şeyler yapar Ruhat cep telefonunda bir şeyle ilgilenir sonra çocuğa tekrar bakar çocuğun yüzünde bir şeytan maskesi vardır Ruhat irkilir çocuk maskeyi çıkarır Ruhat'a yaramazca sırıtır annesi çocuğu azarlar.

Sahne 10/ Asansör/       İÇ GÜN

Üst katta asansörü dıştan görürüz. Kapı açılır Ruhat bey çıkar.                       


Sahne 11/ Koridor/      İÇ GÜN

Koridorda yürür bürosuna gelir.


Sahne 12/ Ruhat Büro/ İÇ GÜN

Ruhat dahili hatta gazeteci arkadaşı Nejat'ı arar.


NEJAT: Günaydın.                                              
RUHAT: Günaydın Nejat.                                        
NEJAT: Masadaki haberi okudun mu? Senin memleketten.

Kapı açılır odacı çay getirir.

RUHAT:Teşekkür ederim.                                      
ODACI:Afiyet olsun efendim.  
Odacı çıkar Ruhat çayından bir yudum alır telefon kulağındadır.

NEJAT:Ordamısın.                                            
RUHAT:Afedersin, ne haberiymiş bu?                           
NEJAT: Sizin Şirre ilçesinin   yakınındaki antik kentte define avcıları kazı yaparlarken toprak    altında kalmışlar hepsi sizlere ömür. 
Ruhat onu dinlerken aynı zamanda haberi okumaktadır. Ciddi bir edayla...                                                                             
RUHAT: Tamam Nejat görüşürüz.                                
NEJAT: Oldu öğle yemeğini beraber yiyelim tamam mı?                                      
RUHAT: Anlaştık.
Telefonu kapattıktan sonra koltuğa yaslanır. Gözü uzaklara dalar eskilere gider. Aniden telefon çalar.   
Ruhat uykudan uyanmışcasına sıçrar telefonu kaldırır arayan genel yayın müdürüdür.

MÜDÜR: Merhaba Ruhat.                                        
RUHAT: Selam müdürüm.                                        
MÜDÜR: Şirre haberi için ne diyorsun?                     
RUHAT: Yerinde araştırmak için bugün gideceğim.                                              
MÜDÜR:İlginç bir haber olur.                                
RUHAT:Müdürüm Şirre ile ilgili kapsamlı bir araştırma yapacağım ve yazı dizisi hazırlamayı düşünüyorum.        İzninizle öğleden sonra yola çıkıyorum.                   
MÜDÜR: Şimdiden iyi yolculuklar.                 
RUHAT: Sağolun müdürüm.

Uğrama film senaryosuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin