(Kasabada Akşam)
Sahne 50/ Cadde/ DIŞ GECE
Ruhat, kasabanın işlek caddesinde gece vakti vitrinlere bakarak dalgın dalgın yürüken görülür.Bir müddet daha yürür sanki biri onu takip etmektedir(gerilim müziği). Ruhat iki de bir arkasına bakmaktadır, tedirgindir.Yürümeye devam eder,bir dükkanın önünden daha geçer birkaç adım atar durur.
Kamera Ruhat'ın geçtiği dükkana doğru geri zoom yapar. Vitrin camını bir müddet seyirciye gösterir, daha sonra Ruhat geri gelerek vitrin camını seyreder.Vitrinde halka şeklinde 6 Şeytanın bir adamı yakmasını çağrıştıran yağlı boya tablosu vardır.Korku müziği eşliğinde bir süre seyreder sahne biter...
(Kasabada Sabah)Sahne 51/ İmam Ev Önü/ DIŞ GÜN
Ruhat imamın kaldığı lojmana gelir, kapıyı çalacakken imam dışarıdan gelir.
İMAM: Hoş geldiniz.
RUHAT: Sanıyorum imamsınız?
İMAM: Evet benim buyrun.
RUHAT: Hocam sizinle önemli bi konuda görüşmek istiyorum.
İMAM:Tabi ne demek, buyur içeri girelim.
Sahne 52/ İmam Ev Giriş/ İÇ GÜN
İçeri girerler. İmam Ruhat'a salonu gösterir. Salona geçerler.
Sahne 53/ İmam Ev- Salon/ İÇ GÜN
Koltuklara otururlar.
İMAM: Sana nasıl yardımcı olabilirim?
RUHAT: Hocam tanırsın,Salman.
İMAM: Ne diyeceğini anladım,Salman'ın durumunu biliyorum.
RUHAT: Neden böyle davranıyor olabilir hocam?
İMAM:cinlerin etkisinde olabilir.
RUHAT: Ne yapmamız lazım?
İMAM: Bu ilim işi,beni aşar ama seni gönderebileceğim biri var.
RUHAT: Peki kim hocam?
İMAM: Tepedeki evde yaşıyor İrfan hoca.
Ruhat endişeli gözlerle imama bakar.
Sahne 54/ Eski Köy Evi Önü / DIŞ GÜN
Ruhat patika yoldan çıkarken görülür. Üst çekim eski bir köy evinin önünde durulur. Tahta avlu kapısından gıcırdayan kapıyı aralıyarak girer.
Sahne 55/ Köy Evi Avlu/ DIŞ GÜN
Avluya girer biraz yürür merakla sağına soluna bakarak eve doğru ilerler.Başını kaldırır,iki katlı eve doğru bakar.
RUHAT:Kimse yok mu?
Ruhat cevap alamaz. Kapıya yaklaşır, tam kapıyı çalacakken yandaki oda dikkatini çeker.Oraya yönelir, burası depo türünde bir yerdir.Kapısını aralar içeri bakar. O anda arkasında bir ses duyar. Döner dönemez hocayla burun buruna gelir.
HOCA: Birini mi aradın?
RUHAT: Afedersin, İrfan hocaya bakmıştım.
HOCA: Öyle mi! Ne yapacaksın İrfan hocayı?
Derken arkasını döner evin önündeki kanepeye yönelir.
Ruhat,hocanın yanına gelir.
RUHAT: İrfan hocaya bir şey sormaya geldim.
HOCA: İrfan hoca benim, buyrun sizi dinliyorum.
Ruhat şaşırır ve çekinerek kanepeye oturur. Hoca da başını kaldırır ve konuşur.
HOCA: Eee anlat bakalım evlat nedir mesele?Sahne 56/ Köy Evi-Avlu/ DIŞ GÜN
Ruhat, hocaya durumu izah etmiştir.
HOCA:Arkadaşınıza anladığım kadarıyla uğramışlar.
RUHAT: UĞRAMIŞLAR MI? Anlamadım, ne uğraması, kimler uğramış Salman'a? HOCA:cinlerin musallat olmasına uğrama denir, buralarda. Sebebini bilmiyorum ama Salman'a uğramışlar.
RUHAT: Salman'la ne işi olur onların?
HOCA:Şu sizin kasaba yakınında heyelan oldu ya.
RUHAT: Evet hocam ama Salman'ın o olayla bir ilgisi yokki.
HOCA:Emin misin?
Ruhat bir an düşünür.
RUHAT:Ama hocam Salman orada olsaydı heyelanda ölenlerin arasında olurdu. HOCA:Bilmediğimiz şeyler olabilir. Hem o heyelanda tam bir muamma. Birisinde böyle bir kazıya şahit oldum. Uzak köylerden birinde, benden yardım istediler. Sahipli bir gömüyü çıkarmak için. RUHAT:Sahipli mi?
HOCA:Evet, yer altındaki gömüleri cinler sahiplenirler, benimserler.Onları almak isteyenleri türlü şekillerde rahatsız ve taciz ederler. Bu çarpma, boğma, epilepsi vs şekillerinde olabilir .Ben böyle bir kazıda bulundum. Görüntülü dedektörle altınları görüyorduk tam gömüye ulaşacağımız anda altınların garip bir şekilde yer değiştirdiğine şahit oluyorduk. Saatlerce uğraştılar. Açıkcası ben ürkmüştüm, gömülerin kararlı ve kötü huylu cinler tarafından korundukları aklıma gelince onları oradan ayrılma konusunda ikna ettim.
RUHAT: Çok enteresan.
Derken gözüne bir şey ilişir evin duvarında kralın maskot heykeli asılıdır. Ruhat kanepeden kalkar duvara doğru yürür.
RUHAT: Hocam bu maskot heykel kasabanın simgesi haline gelmiş. Her gelen turist mutlaka hatıra diye alıyor. Nedir bu heykelin hikayesi?
Hocada kanepeden kalkar Ruhatın yanına gelir.
HOCA: Yaklaşık 2 bin yıl önce yaşamış kralın simgesi.
RUHAT: Bu kralı duymuştum. Peki bizim kasabada mı yaşamış?
HOCA: Evet mezarı da Şirre yakınındaki yıkık taş yığınını andıran bir harabe olarak bilinir. Halk arasında.
Derken hoca kralın hikayesini anlatmaya başlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uğrama film senaryosu
HorrorUgrama ozet. Hikaye antik Şirre kasabasinda gecer.Film bir grup definecinin yaptigi kaziyla baslar.Heyelan olur definecilerin hepsi toprak altinda kalarak olur.2000 yil once Şirre kasabasinda yasamis buyucu kralin lanetli altin heykeli heyelanda ac...