Sahne 64/ Ruhat Ev Önü/ DIŞ GÜN
Ruhat dış kapıdan binanın içine girer.Sahne 65/ Ruhat Apartman Girişi/ İÇ GÜN
Posta kutusunun içinde birikmiş gazete, posta vs evrakları alır. Asansöre biner.Sahne 66/ Ruhat Ev Asansör/ İÇ GÜN
Asansörle yukarı çıkarken arkadaki aynada onu biri seyretmektedir. Dalgın bir şekilde çıkarken asansör kendi katında durur.Asansörün kapısını açar tam çıkarken kat komşusu ile karşılaşır,çok korksa da bozuntuya meydan vermez.
RUHAT: Merhaba.
KOMŞU: Merhaba Ruhat bey.
Birbirlerine gülümserler. Komşu asansöre biner Ruhat dairesine yönelir.Sahne 67/ Ruhat Ev- Hol/ İÇ GÜN
Vestiyere pardesüsünü asar ve salona geçer.
Sahne 68/ Ruhat Ev- Salon/ İÇ GÜN
Salondaki koltuğa oturur. Posta kutusundan aldığı evrakları inceler. Gazeteyi alır, diğerlerini sehpanın üzerine bırakır. Gazeteye göz atar antikacı cinayetini görür.
(İstanbul'da Gece)
Sahne 69/ Ruhat Ev/ Yatak Odası/ İÇ GECE
Ruhat uyurken yatak odasının pencere camına vurulur.Ruhat sese uyanır. Camın dışında sanki bir silüet onu seyretmektedir. Ruhat yavaş yavaş yataktan kalkar cama yaklaşır camın kanadına uzanır ağır hareketlerle birden camı açar. Sesi çıkaranın anten kablosu olduğunu görür. Kafasını sağa sola sallar camı kapatır.
Yataktan kalkar, huzursuz olmuştur. Odadan çıkar.
Sahne 70/ Ruhat Ev- Lavabo/ İÇ GECE
Lavaboya girer ellerini yıkar, şöyle bir aynaya bakar. Lavabodan ayrılır.
Sahne 71/ Ruhat Ev- Koridor/ İÇ GECE
Lavabodan çıkar koridordan yatak odasına geçecekken salonda bir şey fark eder ve salona doğru yürür.
Sahne 72/ Ruhat Ev- Salon/ İÇ GECE
Salona girer duvarda Şeytan şeklini andıran korkunç bir yansıma vardır.Sanki birinin gölgesi duvara yansımışdır. Gölgeyi görünce irkilir. Bir an gölgeye kilitlenir yavaş yavaş gölgeye doğru yaklaşır. Gölgenin yansıdığı yere doğru bakar. Bir kaç cismin tesadüfen oluşturduğu bir gölgedir.O onda kapı yumruklanarak güm güm şeklinde çalınır. Ruhat kapıya sıçrarcasına bakar. Koridora doğru yönelir.
Sahne 73/ Ruhat Ev-Koridor/ İÇ GECE
Ruhat koridorda yürür dış kapının önüne gelir. Kapı bir kez çalınır sonra ses kesilir. Ruhat kapıya yönelir. Tam açacakken durur. Koridor ışığının yandığı periskop deliğindeki parlaklıktan anlaşılmaktadır. Kapıyı açmadan önce periskoptan bakmak için kapıya yaklaşır. Yavaş hareketlerle periskopa gözünü yaklaştırır ve bakar. Bakmasıyla şaşkınlıktan ve korkudan bir iki adım geri sendeler dürbünde gördüğü kazada ölen Salman'dır. Yanık ve kanlı yüzüyle ona bakmaktadır. Bir müddet bekler tekrar kapıya yönelir. Bir an tereddüt eder kapıyı açmaya cesaret edemez. Bir müddet daha bekler cesaretini toplar yavaş yavaş eli kapı koluna uzanır. Kolu tutar bekler ve aniden açar.
Dışarı bakar kimse yoktur. Ama asansöre birinin yeni bindiğini görür. Asansör aşağı doğru iner. Ruhat asansörü yakalamak için merdivenlere yönelir.
Sahne 74/ Ruhat Apartman- Merdivenler/ İÇ GECE
Ruhatla asansör arasında adeta yarış başlamıştır. Ruhat hızla bir alt kata doğru merdivenlerden inmeye devam eder.Asansör bir alt katta yine durmaz. Ruhat'ın nefes nefese olduğu görülür. Asansör son giriş katına devam eder. Ruhat nefes nefese son kata doğru koşar.
Sahne 75/ Ruhat ApartmanAsansör Önü/ İÇ GECE
Alt kata gelir. Birkaç saniye sonra asansör iner. Işığı yandığı halde kabin kapısı açılmaz. Ruhat bir müddet bekler asansörün kapısına yaklaşır yavaş yavaş kapıya uzanır, kabin kapısını hızla açar. Kabin boştur ama yerde bir zarf vardır. Zarfı alır açar zarfta adres notu ve kralın sembol heykeli vardır. Notta adrese gelmesi istenmektedir.
Sahne 76/ Ruhat Ev-Salon/ İÇ GECE
Ruhat salondadır notu bir kez daha izleyicinin duyacağı şekilde okur.
RUHAT: Kuban manastırına gel rahibeden Salman adına bırakılmış bir emanet var onu al.
(İstanbul'da Gün)
Sahne 77/ Ruhat Büro/ İÇ GÜN
Ruhat masasındaki evraklara bakar. Evden getirdiği gazetesine sıra gelir. Antikacı cinayetini yeniden okur. Telefondan birini arar. Aradığı komiser arkadaşıdır. Ruhat konuşurken komiserin cevabi sesi duyulur.
RUHAT: Alo.
KOMİSER: Buyrun.
RUHAT: Komiserim merhaba ben Ruhat.
KOMİSER: Oo merhaba Ruhatcığım nasılsın?
RUHAT:İyiyim komiserim vaktin var mı?
KOMİSER: Tabii ne demek.
RUHAT: Şu antikacı cinayetini merak ettim.
KOMİSER: Ha o mu? Tuhaf bir cinayet.
RUHAT: Antikacıyı kim öldürmüş? Haberi bizim gazete verdi ama emniyetten kesin bilgi alınmadığı için yüzeysel yazmak zorunda kalındı.
KOMİSER: Ama öldürülen antikacı değil.
RUHAT: Peki kim?
KOMİSER: Öldürülen şahıs antikacıya eski çağlara ait antik bir nesne satmış. Evine dönerken boğularak öldürülmüş. Antikacıyı sorguladık cinayetle bir ilgisinin olmadığını anladık. Güvenlik açısından basına detaylı bilgi vermedik. RUHAT: Komiserim verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Hoşçakal.Ruhat telefonu kapatır ve ellerini başına götürerek endişeli bir şekilde düşünür. Gözü kendisine gönderilen mektuba ilişir. Mektupta kalırız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uğrama film senaryosu
HorrorUgrama ozet. Hikaye antik Şirre kasabasinda gecer.Film bir grup definecinin yaptigi kaziyla baslar.Heyelan olur definecilerin hepsi toprak altinda kalarak olur.2000 yil once Şirre kasabasinda yasamis buyucu kralin lanetli altin heykeli heyelanda ac...