Alexandra

278 10 1
                                    

Toen de wekker afging liep ik met veel tegenzin naar de badkamer, vandaag was het maandag dat betekende dat het weer school was. En natuurlijk had ik daar geen zin in. Waarschijnlijk ging het pesten dan weer door zoals gewoonlijk. Maar daar kon ik nu even beter niet aan denken, snel douchte ik me en maakte me daarna snel klaar. Ik keek in de spiegel, daar zag ik een klein meisje met donder bruine haren tot op haar schouders. Op mijn ogen zat een beetje mascara en dat was het dan ook een beetje van make-up. Ik zette men bril op en ging naar beneden, er lag een briefje op tafel. Het zal wel van mama zijn, ze moest waarschijnlijk weer voor de zoveelste keer vroeg naar haar werk. Dat wordt alleen eten dan, na dat ik mijn ontbijt op had vertrok ik naar school. Het was een klein kwartiertje met de fiets dus ik was er zo. Ik kwam een half uur voor de bel aan op school, het was er nog rustig. Ik ging naar mijn kluisje en dumpte daar alle boeken die ik niet nodig had opeens woog mijn tas vele minder.

"Alexandra" hoorde ik meisjesstem achter mij die ik maar al te goed herkende. Mirte stond achter mij, heel langzaam draaide ik me om achter haar stond jinte. Dat was zeg haar haar meeloper. "Wat doe jij nu zo vroeg op school" Haar stem was heel hoog en schel. "Is dat erg dan" zei ik een heel klein beetje arrogant terug. "Nee dan kan ik nog even met jou praten" ze kwam nu recht voor me staan. Meteen kromp ik in elkaar, ze was bijna een kop groter als mij. "Ik kan er vandaag helaas niet bij zijn bij wiskunde. Jij kan wel notities voor mij nemen toch?" vroeg ze op een dreigende toon. Ik knikte enkel als antwoord en daarna was ze weg met Jinte.

Als snel ging de eerste bel en ging ik naar mijn eerste les. Geschiedenis. Ik zat helemaal vanvoor aan het raam. Ik had van hieruit zicht op het kleine parkje dat naast de school gelegen was, normaal mogen we daar niet naartoe maar af en toe ging ik er tijdens de middagpauze weleens naartoe. Meestal zaten er koppeltjes met elkaar te zoenen of gewoon te praten. Hier liet iedereen me met rust, meeste die hier kwamen waren laatstejaars en z'n kende me niet.

Net toen ik na dat de bel ging het lokaal wilde verlaten werd ik tegen gehouden door de leerkracht. Ze zei dat ik tijdens de pauzen naar de directeur moest gaan omdat die mij wou spreken. Ik was eerlijk gezegd echt zenuwachtig want ik was er nog maar 1 keer geweest in de 4 jaar dat ik hier op school zat. De volgende les was wiskunde en inderdaad was Mirte er niet, Jinte wel en daar schrok ik van. Meestal plakte de twee aan elkaar maar ik schonk er geen aandacht meer aan en maakte enkele notities zodat Mirte niet boos zou worden.

Zodra de bel ging wandelde ik het lokaal uit maar werd ik tegen gehouden door de leerkracht. "Alexandra ik wil je even spreken". "Ik moet eigenlijk naar de directeur mevrouw" zei ik. "Dat weet ik, ik wil je daarover spreken". Ik knikte als antwoord. " Er komt vandaag een nieuwe leerling en we zoeken iemand om hem rond te leiden. Aangezien niemand zich aanmelden vroegen we ons of jij dat misschien wou doen, je krijgt er extra punten voor natuurlijk". Ik hoefde er niet lang over na te denken, voor extra punten zou ik dat graag doen. "Tuurlijk, ik zou het graag doen".

Nog geen 5 minuten later stond ik voor de deur van de directeur. Even twijfelde voor ik aan klopte. Wie is er nu niet zenuwachtig als je een laatste jaar een rondleiding moet geven. Bijna direct na dat ik klopte werd er al binnen geroepen. In het kantoor zat een vrouw rond de 40 schatte ik en de directeur. "Alexandra neem plaats" ik ging op een van de vrije stoelen zitten. "Dit zijn de moeder van Ryder, hij kan hier elk moment zijn" ik knikte. "Hij is nu zijn boeken gaan halen met mevrouw Van Loveren" bevestigde hij.

Na een kleine 5 minuten wachten kwam Ryder binnen. Ik schrok even toen ik hem zag, hij was het typische badboy uiterlijk, zijn zwarte haren zaten een beetje warrig door elkaar, en hij was knap dat was zeker. Hij een leren jas aan maar het bedekte net niet zijn tattoos en dan mocht je zijn ringetje door zijn lip niet vergeten. Ik voelde nu al aan dat hij ofwel iemand met een grote mond zou zijn of juist helemaal niet.

de nieuwe laatste jaarsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu