Niet veel laten nadat de film gedaan was ging Ryder naar huis. In de hal had ik hem nog een kus op zijn wang gegeven. Ik keek toe hoe Ryder's lange maar niet al te magere gestalte de auto instapte. Nog net voordat hij volledig de oprit af was toeterde hij een keertje waardoor ik moest lachen en een beetje blozen.
Ik kwam de woonkamer terug binnen en zag dat Noor en Matt nog steeds tv aan het kijken waren. Zonder iets te zeggen ging ik naast Noor zitten en legde men hoofd op haar schouder.
"En hoe was het?". vroeg ze terwijl haar hoofd op die van mij steunde. "Waar heb je het over?". "Je date sukkeltje". Zodra ik terugdacht aan de date begon ik terug te glimlachen. Het was geen normale date zoals naar de cinema gaan ofzo iets maar het was heel leuk. Toen we op het bankje zaten terwijl ik zachtjes tegen Ryder leunde voelde ik me goed. Alleen was hij een beetje geheimzinnig geweest.
"Leuk, we zijn een ijsje gaan eten". Zei ik met een tevreden glimlach op mijn gezicht. "En hebben jullie gekust?" Ik zag Noor haar wenkbouwen speels bewegen. "Had Matt geen T-shirt aan toen ik jullie betrapte". Kaatste ik terug. Ik zag de blos op haar wangen komen. "Ja dus jullie hebben gekust". Noor probeerde het onderwerp te veranderen, normaal zou ik er nooit op in gaan maar deze keer vond ik het niet erg. "Ja ik zal op de motorkap van zijn golf. En hij was een aardbijen milkshake gaan halen dus ik was al verkocht". Ik zag hoe Noor op de arm van Matt sloeg. "Hoor je dat. Ryder koopt een Milkshake voor zijn toekomstige vriendin". Ik draaide met men ogen. "Wat ben je subtiel Noor". "Ik weet het" zei ze lachend terug.
"Ik ben direct terug". Matt stond op en liep de keuken binnen. Ik en Noor keken elkaar vragend aan maar niet veel later hoorde we hem bellen. "Nog maar een paar maanden en hij is eindelijk afgestudeerd". Noor zuchtte en ging languit in de zetel liggen.
"Noor?". Matt zijn stem klonk totaal niet zeker en leek elk moment te kunnen breken. Samengingen we naar de keuken en zagen Matt met zijn gezicht in zijn handen zitten.
"Wat is er?". Noor ging naast hem zitten en ik over hun. "Ik heb binnen een week een stage". "Dat is toch goed nieuws?". Vroeg ik. "Nee" Bromde men broer. "Ik moet les gaan geven op de school van Noor. Dus ofwel moeten we uit elkaar of we moeten het verzwijgen." Noor zag gelijk lijkbleek. "Noor?". Matt pakte haar handen vast en keek haar aan. Zonder dat ze iets zei stond ze recht. Nog steeds lijkbleek deed ze haar schoenen en jas aan en voor dat ik het door had was ze weg.
"Matt?". Heel voorzichtig ging ik naast hem zitten. "Wat nu Alex? Ik wil het echt niet uitmaken met Noor". "Dan zullen jullie het moeten verzwijgen". "Alex, dat kan toch niet als je erachter komen kan ik men diploma vergeten". Matt zucht en lijkt ten einde raad. "Ik weet het ook niet Matt maar praat er met Noor over".
*
Het was nu maandag en tijdens het weekend was er niets meer gebeurt, Matt had ik bijna niet gezien en ik had zondag avond even met Ryder gebeld. Ik vertelde hem over het probleem met Matt en Noor en hij wist er ook geen raad mee maar hij ging eens met Tyler praten.
Ondertussen zit ik in de bus onderweg naar school. Terwijl ik naar buiten aan het kijken was luisterde in muziek, ik vond het nooit erg om alleen op de bus te zitten. Het is een van de weinige plaatsen waar ik alleen gelaten word.
Niet veel later kom ik op school aan. Langs buiten ziet mijn school er heel normaal uit maar eens je binnen bent weet je direct hoe deze school in elkaar zit. De populaire mensen zoals de knappe sporters staan bij elkaar. De nerds of geeks of hoe je ze ook wilt noemen staan bij elkaar. De normale mensen zijn altijd in verschillende groepjes verdeeld. En dan heb je nog de loners zoals mij. Meestal zit ik in de bib daar komt bijna nooit iemand.
Zoals nu. Ik loop tussen de boekenrekken opzoek naar een boek voor Engels. Vandaag heb ik voor de eerste keer Engels met een hogere klas. Zodra ik een leuk boek hem gevonden neem ik plaats aan een van de tafels.
Na dat ik z'n 10 minuten heb gelezen voel ik opeens 2 handen voor mij ogen. "Raad maar wie ik ben?" hoor ik een bekende stem zeggen. Ik houd mijn handen op zijn handen en voel meteen Ryder zijn ring. "Euh Ryder?". Zeg ik vragend terwijl ik al zeker weet dat hij het is. "Hoe wist je het". Ryder haalt zijn handen van mijn ogen en gaat voor mij zitten. Ik bekijk zijn gezicht en meteen valt me iets op. "Waar is je ringetje?". Ik wijs met men vinger naar zijn lip. "Ik had het gisteren uitgedaan en vergeten terug in te doen". "Doe het morgen maar terug in. Het staat jou goed". Ryder keek me aan met een grote glimlach terwijl hij lichtjes bloosde.
"Hoe kerkende je me eigenlijk". Ryder schuifde zijn stoel wat dichter. "Ik herkende je aan je stem en je ring". "Vind je hem mooi?". Ryder houd zijn hand op een kinderachtige voor mijn gezicht. Ik begin te lachen terwijl Ryder zijn vingers wiebelt. Ik bekijk zijn ring nog eens, het is een zilveren met een zwart patroon erop.
Niet veel later lopen we samen door de hal. "En welke les heb je subiet?". Ryder slaagt zijn arm om mijn middel. "Ik heb subiet Duits en jij?". Zonder dat ik het doorheb ga ik dichter tegen hem aanlopen. "Ik heb geen idee, ik heb les in mijn vast lokaal. Ik ken men rooster nog niet". "Sukkeltje" mompelde ik. "Euh Ryder mijn lokaal is hier". We staan nu voor men lokaal en ik sta tegen over Ryder. "Ik zie je straks". Ryder gaf me een snelle kus op mijn wang en wandelde verder terwijl ik hem nakeek.
Met een teleurstellend gevoel loop ik het lokaal binnen. Vanachter in de klas was er nog een leeg plekje dus ik besloot om daar te gaan zitten. Al snel waren alle plaatsen bezet behalve die naast mij. Zodra de leerkracht binnen kwam begonnen we met de les.
We waren bezig met de woordenschat te overlopen werd er op de deur geklopt. "Goedemorgen leerlingen". De directeur stapte binnen. "Ik kom jullie voorstellen aan een nieuwe leerling". Er kwam een jongen binnen gestapt. Hij was redelijk lang en droeg een bril met grote glazen waardoor hij een beetje op een nerdje leek. "Hallo ik ben Jaxon". Toen hij begon te spreken zag ik dat hij blokjes op zijn tanden had, ik had nu al medelijden met hem. "Neem maar plaats naast Alexandra". Ik stak men hand op zodat hij zeker wist dat hij naast mij moest gaan zitten.
"Ik ben Alexandra maar noem me maar Alex". Zei ik zodra hij was gaan zitten. "Dan mag jij Jax zeggen". Ik glimlachte vriendelijk en keek terug naar mijn boeken.
De twee uren Duits waren redelijk snel voorbijgegaan. Ik en Jax hadden nogal veel gepraat, ik ben te weten gekomen dat hij 1 jaar ouder is als mij maar hij moet het 2de jaar over doen in zijn vorige school. En zijn ouders zijn gescheiden en omdat zijn moeder naar Amerika is verhuisd komt hij hier bij zijn vader wonen.
"Ik mag tijdens de pauze toch wel bij jou komen zitten?" Vroeg Jax toen we samen naar men kluisje liepen. "Tuurlijk maar ik zit meestal alleen, ik zeg het al maar". "Allee z'n toffe meid zoals jij". Jax stootte lichtje tegen men schouder terwijl ik alleen maar ben schouders ophalen.
Zodra ik men boeken van Engels had gepakt liepen we richting de aula. Daar zocht ik naar m'n tafeltje. "Hier zit ik altijd" Zei ik terwijl ik plaats nam aan de lege tafel. "Gelukkig zit je niet in het midden. Ik haat al die aandacht". Zuchtend nam Jax ook plaats. "Wat hebben we na de pauze Alex?". "Biologie maar ik heb Engels". "Spijtig" Zei Jax schouderophalend.
"Hey Alexandra". Ik keek achter mij en zag Ryder staan en meteen kreeg ik een glimlach op mijn gezicht. "Hey Ryder". Ryder kwam naast me zitten en gaf me een kusje op mijn wang waardoor ik weer begon te blozen. "Ik ben Jaxon maar zeg maar Jax". Ryder schudde de hand van Jax "Ryder" zei hij kort. "Alexandra haar vriendje". Vervolgde hij. Ik trok grote ogen en keek naar Jax en hij snapte het meteen. Hij had ook door dat Ryder dat zei omdat hij jaloers was. "Komen Siem enzo ook?" Vroeg ik terwijl ik me naar Ryder draaide. "Ja, die komen direct ze zijn eerst eentje gaan roken". "Ah". "Alex?". Ik draaide me nu richting Jax. "Ja". "Er is een klein probleempje". Jax zijn ogen gingen richting de middelste tafel.
Aan die tafel zat Mirte met een jongen te zoenen. Ik kreeg al kots neigingen van ernaar te kijken. "Die jongen waar die slet mee aan het zoenen is is men tweelingbroer". Zodra de twee eindelijk stopte zag ik dat de jongen inderdaad als twee druppels op Jax leek.
"Waar staan jullie naar te kijken?". Ik zag Bram achter Jax staan en naast Bram stond Siemen. Bram nam rustig plaats naast Jax en Siemen ging naast bram zitten. "Naar mijn tweelingbroer" Bromde Jax. Zodra Jax had gesproken keken Bram en hij elkaar aan. Bram zijn ogen werden groot en Jax begon als een gek te blozen. Voor dat iemand iets kon zeggen stond Bram recht en liep bijna de aula uit. Jax liep achter hem aan maar ze waren alle twee voordat we het doorhadden de aula uit.
JE LEEST
de nieuwe laatste jaars
RomanceAlexandra word al bijna heel haar leven gepest. Niet omdat ze geen vrienden heeft want die heeft ze wel alleen niet op school. Ze word gepest om haar uiterlijk, omdat ze goede punten haalt en graag leest. Ze wordt beschouwd als een echte nerd terwij...