Jorik

90 6 4
                                    


Een hoofdstukje van Jorik, hij is de tweelingbroer van Jaxon. Het speelt zich af op hun eerste dag op school. De dag wanneer Bram en Jaxon hun ruzie probeerde uit te praten maar uit de hand is gelopen. In het volgende hoofdstukje van Alexandra kom je te weten wat er tussen hun gebeurd is maar eerst nog een klein tussen hoofdstukje.

De eerste dag op men nieuwe school viel goed mee, of dat dacht ik toch. Mijn klas was wel leuk maar ze bestond grotendeels uit nerdjes zoals Jaxon. Wat ben ik blij dat ik nooit een beugel moet dragen, spijtig genoeg moet ik ook zoals hem een bril dragen. Maar aangezien ik dat echt niet wil draag ik lenzen.

Tijdens de pauze was ene Mirte naar mij gekomen. Ze zei als ik haar in de aula zou kussen dat ik dan €30 en een gangpas zou krijgen. En zogezegd zo gedaan. Tijdens de pauze had ik met haar gezoend maar daar was het dan ook bijgebleven.

Toen ik bij haar aan tafel zat zag ik hoe Jaxon achter een jongen aanliep. Volgens mij was het die Bram waar hij een tijdje geleden over praatte. Ik heb wel respect voor men broer, hij was redelijk vroeg uit de kast gekomen en ik heb hem daar ook altijd bij gesteund.

"Je haar zit leuk". Ik kijk Mirte vragend aan maar bedank haar toch. Ik haal een hand door men donkerblonde haren zodat het terug in model zit. Ik vind mezelf geen arrogante jongen die zichzelf de beste en knapste vind maar men haar moet altijd goed liggen.

Als de bel gaat valt er een last van men schouders, ik ben eindelijk van Mirte vanaf. Het is een mooi meisje maar niet mijn type. Ik wil graag een meisje die haar benen toe kan houden.

Tijdens de middagpauze ga ik bij Amber zitten, een meisje met lang blond haar, ik zag haar alleen zitten en besloot om haar gezelschap te houden.

"Dag Amber" Zeg ik terwijl ik over haar ga zitten. Ze kijkt me verbaast aan. "Waarom zit jij hier?". Haar stem klikt eerder verbaasd dan arrogant. "Om eerlijk te zijn, ik ken hier niemand en omdat ik tijdens de les naast jou zat dacht ik dat-"." Ik snap dat je geen vrienden heb en daarom bij mij komt zitten maar-". Ik onderbreek haar ruw en praat verder. "Ik kom bij jou zitten omdat ik vrienden wil worden. Zie ik er dan uit als z'n onmens?" vraag ik lachend. "Eigenlijk wel" Amber kijkt me beschaamd aan waardoor ik meer ga lachen. "Ik mag jou wel" Zeg ik terwijl ik men lunch in men boekentas zoek.

Amber was een heel lief meisje. Ik ben erachter gekomen dat ze een vriendje heeft maar die zit niet op deze school. Ze is enig kind en ze speelt piano. Ze heeft me zelfs een filmpje van haar concert laten zien en het was prachtig. Stiekem was ik jaloers op haar, ik ben nooit ergens goed in geweest, wel in gamen maar dat telt niet.

Zodra ik thuis was kon ik men mond niet houden over school, papa moest lachen om mijn goede humeur. Meestal was Jaxon diegene die altijd zo blij was maar vandaag zat hij met een emotieloos gezicht aan tafel en zei niets. Ik besloot om het te negeren en ging vroeg slapen zodat ik morgen er fris uit zou zien.

------------------------

Ziezo het hoofdstukje van Jorik zit erop, ik wist in het begin niet goed welke naam ik hem zou moeten geven maar hij deed me een beetje aan Lil' Kleine denken qua uiterlijk alleen is dat van Jorik en Jaxon iets lichter. Bovendien is Lil' Kleine zijn echte naam Jorik. Laat zeker weten wat jullie ervan vonden.

de nieuwe laatste jaarsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu