Pov Roos
De volgende dag is eindelijk begonnen..Ik stapte uit bed en deed me routine.'Cameron, ik ga naar school!' riep ik en liep naar beneden.Ik pakte de huissleutels en deed ze in mijn jaszak.'Is goed, wees wel voor half 6 weer thuis!' riep hij terug.Ik riep nog dat dat goed was en ging naar buiten.
Op school aangekomen.
Ik deed me rugzak goed en liep over het schoolplein heen.Grote bomen met rood/gele bladeren.Het was inmiddels herfst geworden.'Roos?' hoorde ik.Ik draaide me om en keek de jongen aan.'Ja?' zei ik verbaasd en liep naar hem toe.Hij droeg zwarte skinny jeans,met een zwart t-shirt met daaroverheen een zwarte leren jasje.Hij zag er wel badass uit.'We zitten in dezelfde klas en we zijn beide nieuw,dus ik dacht misschien dat we wel samen kunnen lopen naar ons lokaal toe?' vroegte hij nonchalant.Ik knikte en stak mijn hand uit.'Roos,aangenaam' zei ik en keek hem aan.Hij pakte mijn hand vast en schudde hem.'Daniel, aangenaam' zei hij en keek me aan.Ik liet weer zijn hand los en liep alvast naar binnen.'Hey, Roos wacht is!' zei hij en kwam hijgend naast me lopen.Ik grinnikte.'Waar moeten we heen?' vroeg ik aan hem.'Lokaal 4D' zei hij en keek emotieloos voorruit.We kwamen aan bij 4D en klopte op de deur.'Kom maar binnen!' hoorde ik een zware stem zeggen.Daniel deed de deur open en liep naar binnen.Ik liep achter hem aan en sloot de deur achter ons.'Dit zijn de nieuwe leerlingen,Daniel en Roos' zei de leraar en keek ons aan.'Ik ben Daniel en ben 16 jaar' zei hij en ging naast een jongen zitten met een roze sweater.Hij zag er wel aardig uit.'Roos ga maar naast die jongen achterin zitten' zei de leraar en hij draaide weer om naar zijn computer.Ik zuchtte en liep naar achteren.Ik probeerde de vreemde blikken te negeren en naast de jongen zitten.Hij keek verveeld rond en zat op zijn telefoon.Ik zuchtte.Dit word nog een lang lesuur..
-
De bel ging.FINALLY!Ik stond op en pakte mijn spullen.Daniel en een jongen liepen naar me toe.'Hey, kom je bij ons zitten in de pauze?' vroeg hij aan me.Ik knikte en glimlachte.'Het gaat hier sowieso leuker worden dan op me oude school..' dacht ik na.Mijn glimlach verdween als sneeuw in de zon weer weg.'Kom, voordat de tafels bezet zijn!' zei de jongen met het roze trui aan en trok mij en Daniel naar de aula toe.'Hoe heet je eigenlijk?' vroeg ik aan de jongen.
'Phillip' zei hij en glimlachte naar me.'Leuk je te ontmoeten Phillip' zei ik en glimlachte terug naar hem.'Ik ga alvast het eten halen, ik zie jullie zo wel weer' zei Phillip en liep richting de kantine.Daniel en ik liepen alvast naar een tafel toe.'Dus Daniel, wat vind je ervan tot nu toe?' vroeg ik aan hem en keek hem aan.Hij keek even om zich heen en keek me toen aan.'Ik kan hier wel aan wennen' zei hij en keek tevreden mij aan.Ik tikte met me vingertoppen op de tafel.'Waar is Phillip nou?' dacht ik na en zuchtte diep.(SOW SOW IK HEB WEER EEN NIEUWE DEEL EROP GEZET! -IK OFTEWEL ROSIE- EN CHICHI JE KRIJG KOEKJES ALS WE DE 100 READS HEBBEN OKAY?)
YOU ARE READING
Something New
RomanceRoos is een meisje die is geadopteerd omdat haar ouders dood zijn door een auto-ongeluk. Opeens krijgt ze een nieuwe broer erbij en nieuwe vrienden.Zal ze het leuk vinden of zou ze het gaan haten? En zou er liefde opbloeien of haat?