Måndag 08.22
Jag sprang mot svenska salen så snabbt jag kunde, tryckte ner handtaget och möttes av lärarens sura blick, jag log lite smått och letade upp en ledig plats.- "40 minuter för..." Jag avbröt läraren "Ja jag vet med kan du fortsätta med lektionen?" Jag vet inte vad jag fick all självförtroende ifrån men läraren suckade och fortsatte med svenska lektionen.
- "Så nu kan ni läsa era böcker om ni inte har någon bok får ni gå till biblioteket" Sa läraren och satte sig ner på sin mörkröda stol bakom katedern. Jag reste mig upp och mina steg ledde ut ut korridorren mot skolbiblioteket, jag tryckte ner dörr handtaget och märkte att de var låst så en högt suck lämnade Sindras läppar efter några sekunder började hon gå tillbaks till klassrummet föratt hämta nyckeln medan jag och Martinus stod helt stilla utanför dörren.- "Varför kom du försent?" Frågade Martinus och ställde sig framför mig i den trånga korridoren.
- "Bussen var sen" ljög jag, bussen var inte sen, bara försov mig av all stress jag hade igår så satt jag upp för länge så har bara sovit några få timmar.
- "Säker?" Frågade Martinus och kollade in mig i ögonen, jag nickade och blundade men öppnade ögonen igen.
- "I found the key" Sa Sindra som kom springandes i korridorren och höll upp nyckeln med ett stort leende på hennes läppar som spreds sig till mig, jag klappade lite löst med händerna och Sindra låste upp dörren till det lilla biblioteket med gröna väggar.
Jag satte mig ner på en stod som stod utplacerad bredvid andra stolar runt ett bord. Martinus satte sig bredvid mig och kollade på mig.- "Hänger du med mig hem efter skolan?" Frågade Martinus och lutade armbågen mot bordet och han fortsatte att titta på mig.
- "Ah visst men jag måste dra vid 18 för då ska jag packa" Sa jag och drog mina fingrar genom mitt bruna hår.
- "Till vad?" Frågade Martinus och log men jag hann inte svara förens dörren smälldes upp och det börjar pratas mycket mer än vad de gjort tidigare.
- "Ja men jag ska inte med" Sa Ludde och svingade med sitt ljusa hår så man såg lättare hans ljusblåa ögon.
- "Klart du ska med förfan" Skrattade Miguel, dom började gå längre in i det lilla biblioteket utan att märkt oss förens
- "Tjena fan Martinus" Sa Erik när han såg honom, drog upp handen och dom 4 killarna satte sig runt bordet och drog sina stolar närmre Martinus än mig.
- "Det ska bli så jävla kul efter skolan" Fortsatte Erik med ett leende på hans läppar så att man såg hans otroligt vita tänder.
- "Va?" Skrattade Martinus och kollade på Erik som satt bredvid honom.- "Fotbolls matchen, vår första för denna turnén" Sa Miguel med en mörkare röst på turnén.
- "Juste fan" Sa Martinus och drog handen genom handen.
*
Jag satte mig ner i min säng och slängde av mig min väska och jackan som jag alltid gör i mitt rum.
< Meddelande Martinus💋 Detaljer
Mån 16:48Sorry, hade glömt att jag hade fotboll men kan jag inte komma och sova oss dig efter min fotboll?❤️
Det är lugnt
När slutar din fotboll?20.30, så jag kan komma?❤️
Mm visst
Du är min bästavän Martinus❤️Och du är min💋
VOCÊ ESTÁ LENDO
With you[m.g/1]
FanficFlytta till Göteborg innebär skaffa nya kontakter "Varför gör du sånt här mot mig Martinus" "Föratt du ska inse" Läs uppföljaren: Without you [m.g/2]