Ingen kille

577 24 0
                                    

Jag gick in i den stora byggnaden och såg en kort tjej som såg ut att vara några år yngre, hennes långa ljusa hår slingrade sig i luften när hon kom springandes mot mig. Hon ryckte tag i min arm, utan att jag förstod vad som hände följde jag med henne upp för trappan till den smala röda korridorren.
- "Jag är ingen kille" Sa jag när hon försökte dra med mig in på killarna toaletter. Hon log tveksamt men drog med mig in i allafall. Jag hasade fötterna i marken och kollade ner i marken för att inte få syn på någon kille.
Jag kollar längst golvet när jag får syn på Martinus skor, jag följer längst hans ben och ser två tjej ben slingrade längst hans midja. Jag följer med blicken längre upp och ser hur deras läppar jobbar intensivt mot varandra.
Han drog sin högra hand genom hennes långa blonda hår, jag såg hur jag möttes av hennes blåa ögon och hon log hånfullt.

- "Se han gillar visst mitt" Flinade hon, jag möttes av Martinus iskalla bruna ögon, han log hånfullt innan han forsatta med tjejen.

Mina ögon öppnade sig snabbt medan jag satte mig upp och möttes av det mörka rummet. Kände hur bröstkorgen upp och ner.
Min blick fördes snabbt runt i rummet och den föll på killen som låg bredvid mig i sängen. Tur det var bara en dröm tänkte jag och la mig till rätta i sängen.
Snabbt kände jag hans armar runt min kropp igen, hela min kropp blev värm och kände hur det pirrade i min mage.
Som fjärilar.

- "Vad drömde du?" Viskade han med sin mjuka röst.

- "Inget speciellt" viskade jag tillbaks och kollade på Martinus ansikte, i det mörka rummet.

*
Jag gick in i den illaluktande salen medan mina steg ledde fram till en ledig plats, längstbak vid fönstret. Perfekt.
Jag la ner min iPad och penna medan jag sköt ut trä stolen, satte mig ner och drog upp mobilen från bakfickan.

- "Tja" Hörde jag Nadjas ljusa röst och jag kollar upp från min mobil, ser Nadja slå sig ner på stolen bredvid.

- "Hej" Svarade jag enkelt, sköt in lite längre stolen, la ner mobilen i fickan igen och kollandes på Nadja som la ner sina böcker.

- "Hejsan ungdomar" Sa läraren som kom in genom dörren till salen. "God eftermiddag" fortsatte han medan han la ner sina böcker på katedern och hans bruna fluffiga hår låg längst hans hår.
"Ännu en underbar engelska lektion"

- "Den är väll inte så underbar" sa Najda tyst till mig så jag började flina.

- "Martinus och Måns, är dom här i skolan idag?" Frågade läraren och slutade med att måla upp olika ord på tavlan, han gick mot dörren och kollade ut i den långa korridorren. Ett suck lämnade honom när han sköt igen dörren, han ställde sig vid tavlan och höll i en penna.

- "Dom var med på so lektionen" Sa Anton som satt längstbak vid lång vägen.

Min blick fördes runt i rummet, visst Martinus brukar vara några minuter sen men aldrig 40 minuter liksom. Det kanske hänt honom något? Eller åker dom bara runt i stan med sina mopeder? Jag drog försiktigt fram min mobil från fickan.

< Meddelande Martinus💋 Detaljer
Tis 13.40

Var är du?
Vafaaaan Martinus

Hemma, palla ha engelska
Vi slutar ju ändå efter den

Jävlar vad smart
Or nah

Jag hämtar dig med moppen
Så kan vi hänga hemma oss mig

Kan inte idah

Whyyyy???

Ska  prata med vänner från Gävle

Meeeen;(
Då är vi oss dig så kan jag också prata med dom:)

Tyvärr Martinus

Jag kommer t skolan nu för måste träffa dig

Ok hihi

With you[m.g/1]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz