HJÄRTAT

616 21 0
                                    

Det ringde på dörren och jag sprang upp för den branta trappen till dörren.
Jag öppnade dörren och möttes av Martinus värma leende.

"Mormor jag åker nu" ropade jag in i huset och började ta på mig skorna.

"Okej hejdå, syns imorgon hjärtat" ropade mormor tillbaks.
Jag drog på mig min jackan.

"Jag trodde vi skulle vara här" sa Martinus när vi gick ut från huset och jag stängde igen dörren.

"It was a prank bro" sa jag lågt, "Jag orkade inte gå till dig och jag visste att du skulle ta moppen" sa jag och Martinus flinade.

"Smart" skrattade han och vi gick till moppen.

**
Martinus öppnade den vita trädörren till det stora vita huset. Jag klev in och Martinus slängde av sig sina skor medan jag drog prydligt av mig mina.

"Mamma och pappa är inte hemma men Marcus är på uppe våningen och leker med Emma eller något" sa Martinus som började gå mot köket och jag följare glatt efter, jag studerade varenda lilla dammkorn i rummet.

"Vad fint du har de" sa jag och kollade runt i det lyxiga köket, vitt och cleant.

"Det är väll så när man är känd" Flinade Martinus och jag förstod inte vad han menade, är hans pappa en känd golfspelare eller va?

"Mm, sure att du är känd Martinus" Sa jag och Martinus lutade sig mot bänken.
"Nej men min bror är"

With you[m.g/1]Where stories live. Discover now