Opdracht 2: Dorpinspectie

90 7 49
                                    

Jullie zijn allemaal aangekomen op het eiland. Gefeliciteerd.

Een persoon in een zeer ornamentaal pantser wacht jullie op de pier op. Dat ben ik niet, ik ben immers jullie gids. Hij kijkt jullie als groep aan en zegt: 'Welkom terug. Wat visite meegenomen?'

Jullie kijken elkaar wantrouwend aan. Iemand onder jullie is hier bekend? De wachter knikt. 'Juist, wie zwijgt stemt toe. Als jullie me willen volgen.'

Jullie volgen hem over een smal bospaadje. Uiteindelijk komen jullie uit op een strand. Voor jullie staan vijf hutten. Nog dichterbij staat een paaltje. Met een spijker aan het paaltje genageld hangt daar een zwarte envelop met een klauw erop.

Ik loop naar het paaltje toe en open de envelop. Er zit een brief in. En een steen met zo'n zelfde klauw als op de envelop.

Ik begin de brief voor te lezen; 'Welkom op mijn eiland, kandidaten. Ik ben de Manticore. Dit wordt geen vakantie, dit wordt een spel. Jullie gids werkt voor mij, maar hij is wel te vertrouwen. Ik ben dat niet en ik ben één van jullie. Aan jullie de taak uit te vinden wie ik ben. Voor hen die dat niet lukt, eindigt het avontuur vroegtijdig. Die steen is een valse joker. Echte jokers zien er exact zo uit en kunnen jullie helpen niet af te vallen. Die vakantiepot vervalt. Winner takes all. Veel geluk. De tweede opdracht begint zo.'

'In totaal ligt er in de hutten €1000 verstopt. Door middel van slimme interacties met objecten in de hutten kunnen jullie het geld vinden. Jullie zijn gelimiteerd tot jullie eigen hut.
Een voorwaarde: Elk object dat jullie gebruiken zonder daarmee iets te bereiken kost jullie €50. De kans hiervan is niet zo groot, maar mocht het gebeuren, dan lacht de Manticore stilletjes.
Jullie gaan in tweetallen de hutten doorspitten. En jullie spitten jullie eigen hut door. Maak jullie keuzes.'

1

2

3

4

5

Wanneer de indeling bekend is, zal ik voor ieder tweetal een afbeelding van de eerste blik in de kamer plaatsen.

The Manticore - Wie is de Mol? (1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu