Opdracht 1: Gewogen Bagage

98 5 177
                                    

Ik zou jullie welkom heten op het eiland waar jullie als gelukkigen vakantie gaan vieren, maar jullie zijn er nog niet. Sterker nog, jullie moeten nog op de boot stappen.
Dat kan echter nog niet.

Jullie staan in de haven, voor een rij tafels. Hierop liggen allerlei voorwerpen, die jullie wel of niet mee kunnen nemen.

Dit is jullie kans om het vakantiebudget te spekken.

Voor elk voorwerp dat jullie meenemen, ontvangen jullie €50, mits het totale gewicht van de voorwerpen niet boven 50 kg eindigt. Als dat we gebeurt, dan verdienen jullie €0.
Verder, voor elk voorwerp dat later nuttig blijkt te zijn, krijgen jullie €150.
Er zijn ten slotte nog een aantal voorwerpen die niet achtergelaten mogen worden. Worden ze dat wel, dan kost dat de vakantiepot €50, zelfs al wordt er niks verdiend.
Het gaat als volgt:
Iedereen kan ervoor kiezen een voorwerp bij de bagage te leggen of het er juist weg te halen.
Dan zeg je bijvoorbeeld: 'Ik wil de broodrooster meenemen.' Of: 'Ik wil de broodrooster niet meenemen.'
Maar niemand kan de inhoud van de koffers in zijn uppie op de valreep aanpassen. Je kunt pas weer een actie uitvoeren wanneer iemand anders iets heeft gepakt of weggelegd.

Dit zijn alle voorwerpen, met de bijbehorende gewichten:
Broodrooster, 8 kg
Paraplu, 400 g
Jachtgeweer, 1,5 kg
IJshouweel, 1 kg
Motorhelm, 2 kg
Krat voedsel, 20 kg
5m touw, 200 g
20m touw, 0,8 kg
40m touw, 1,6 kg
Kaartspel, 50 g
Zwarte Vrijstelling, 10 g
Zaklamp, 100 g
Berenval, 7 kg
Schep, 3 kg
Heggenschaar, 1,2 kg
Kleding, 10 kg
Laarzen, 2 kg
Opklapbare ladders, 8 kg
Slot, 75 g
Notitieblokken, 1 kg

Ik hoor graag wat jullie mee willen nemen. En dit is het begin van jullie vakantie. Wees altijd op je hoeden en vertrouw niemand, want niets is wat het lijkt.

De opdracht duurt tot maandag 30 oktober 21:00.

The Manticore - Wie is de Mol? (1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu