Jullie gaan het schrift van de Manticore ontcijferen. Dat is nodig, want tussen jullie en een schuilplaats ligt een doolhof met wegwijzers in Manticoreschrift.
Daarvoor heb ik drie groepen nodig. Eén groep van drie personen die goed kan omschrijven, één groep van drie personen die goed kan tekenen en één groep van één persoon die goed is met klanken.Het alfabet dat de Manticore gebruikt bestaat uit 33 tekens, maar ik zal jullie het eerste en het laatste teken cadeau doen. Vooral omdat het laatste geen klank heeft en ik verder ook nog genereus ben. Jullie krijgen uiteraard geen geld voor de letters die ik jullie geef, dus schrap dat genereus zijn maar.
De personen die gaan omschrijven krijgen elk van mij foto's met daarbij de naam, plaats in het alfabet, klank en de vorm, van 10 letters. (Eén persoon krijgt er 11) Zij moeten de vorm omschrijven aan de tekenaars, maar mogen hierbij geen foto sturen/laten zien. Ook moeten ze de naam en de positie doorgeven. Aan de persoon die goed is met klanken moeten ze het plaatscijfer van een letter doorgeven en de klank van die letter omschrijven. Daar zijn echter wat voorwaarden bij.
Ik stuur klanken zo: K[a]ter. De klank die tussen de blokhaken staat is de klank. Zo mag de klank echter niet omschreven worden. Misschien was het handiger geweest de IPA symbolen te geven, maar dan had ik en hadden jullie meer moeite moeten doen. Er moeten drie woorden gestuurd worden die de klank in zich hebben. De persoon die alle klanken binnenkrijgt moet een ander woord dan die drie doorsturen aan mij. Als de klank klopt bij het plaatscijfer van de letter, d.w.z. de klank zit in het gegeven woord, dan verdienen jullie hier geld mee.
Van de tekenaars moet ik foto's krijgen met daarop uiteraard de letter, maar ook de naam en het plaatscijfer. Elke letter die duidelijk genoeg getekend is, met de goede naam en het goede plaatscijfer, is geld waard.Wie gaat wat doen?
En over dat geldtransport, als jullie deze opdracht helemaal goed doen, krijgen jullie €500 van de door Brian uitgegeven €1000 terug. Veel succes.
JE LEEST
The Manticore - Wie is de Mol? (1)
RandomNegen mensen, één monster. Allen doen ze mee aan het spel van de Manticore. Doortrapt, sluw, misleidend. Hij is het allemaal. Nadat de taken zijn volbracht, worden ze getest op hun kennis van de Manticore. De deelnemer die het minste weet over de i...