Executie 2:

48 5 7
                                    

Pov De Manticore

Ian stoort ons weer. Het is vroeg op de ochtend, we zijn nog niet begonnen aan het ontbijt en we hebben allemaal een ochtendhumeur.
'De test is gemaakt.'
Daar komt de uitslag. Ik ben benieuwd. Is het iemand die mij niet verdacht? Ik hoop juist van wel, dan word ik dat minder.

'Eén biecht is geschreven. Door Anna. Wil je deze zelf voorlezen?'
'Ik ben matig tevreden. Het ging allemaal wel soort van redelijk, maar sommigen van jullie echt waar, doen er veel te lang over. Dit is zo ontiegelijk vervelend, doe er iets aan.'

Stel het niet zo uit Ian, ik wil de verbazing op het gezicht van de afvaller zien.

'Het eerste scherm, Femke. Last but not least toch?'















'Helaas, jouw scherm is rood, maar je hebt dan ook de test niet gemaakt

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Helaas, jouw scherm is rood, maar je hebt dan ook de test niet gemaakt. Vrijwillig. Je had het zelf ook al door, dat je niet de volle aandacht kon geven aan het spel, en besloot maar gewoon te stoppen. Het is te begrijpen. Vaarwel, jij zult dit eiland verlaten, om het nooit meer weer te zien.'

Treurig. De eerste test wist ze veel van me, maar dat kunnen natuurlijk gokken zijn geweest.
Ian leidt haar weg naar de boot.
We mogen allemaal mee lopen, we zwaaien haar uit. Een waardig tegenstander, maar nu ligt ze eruit.

'En toen waren we nog maar met acht. Omdat een kandidaat vrijwillig het spel is verlaten, krijgt iedereen die deze test een vrijstelling heeft ingezet hem terug, het zou pure verspilling zijn als dat niet gebeurde. Julian, jij krijgt dus je vrijstelling terug. Floor, Renske, jullie hebben hem nog gewoon.'

We worden naar de locatie van de poort gereden. Ieder een eigen, geblindeerde, geluidsdichte wagen. Ian is stiekem bij mij ingestapt. We overleggen. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat we een kandidaat zouden verliezen aan uit het spel stappen. Het is nog vroeg, we kunnen nog vervanging regelen, wellicht. 'Ik wil niet iemand bevoor- en benadeeld het spel in gooien.' 'Snap ik. Onze eerste afvaller?' 'Ze weet te veel.' 'Mijn identiteit krijgen we wel uit d'r geheugen.' 'Daar gaat het me niet om, ze weet hoeveel vragen ze goed had op de test. Ze weet haar antwoorden, ze zou teveel weten.' 'Daar heb je wel een punt. Nou, dan mag ze toch op mijn opvolger jagen?' 'Dat kan.'

Ik stap als laatste uit en zie Vondic al bezig met het naar de goede plek duwen van het blok. Iedereen wacht vol verwachting op het moment dat de poort opengaat. Binnenkort mogen ze de vijfde taak volbrengen.

En geen pov meer.

De tweede test werd afgerond met het vrijwillig verlaten van het spel door Femke. Dit was niet iets waarop ik had gepland. Ik heb zitten weifelen of ik wel of niet Eline terug zou laten komen, om het goed te maken dat we op deze manier een kandidaat moesten verliezen, maar heb er toch tegen besloten. Wel heb ik besloten dat zij als ze dat wil gewoon met de volgende The Manticore mee mag doen, als ze dat wil. Dit gaat in de toekomst zo gelden voor alle eerste afvallers.
Julian heeft zijn vrijstelling teruggekregen, omdat er door het vrijwillig stoppen van Femke geen kans was dat hij hem nodig had gehad.
ElineCoolio, als je wilt mag je dus de volgende The Manticore gewoon weer meedoen, als dat zo is, reageer dan even onder de reactie waar ik mensen voor de taglijst verzamel. Hier mag je ook reageren erover, maar in ieder geval daar als je volgende keer weer mee wilt doen.

De volgende opdracht komt morgen online.

The Manticore - Wie is de Mol? (1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu