Jullie hebben allemaal een tag ontvangen. Moet toch een aantal mensen hebben laten schrikken. Geen zorgen, waarschijnlijk is het vals alarm.
Dit is wellicht de meest zenuwslopende executie die gaat volgen. Het is namelijk de eerste. Iemand moet weg, nog voor het goed en wel begonnen is. Toch moet ook deze gebeuren.
Ook leuk om te weten is dat het hoofdstukje iets langer doorgaat dan zou moeten. Dus aan wat er nog over is aan ruimte is niet af te leiden wie af gaat vallen, of niet. En dat gaat bij de volgende executies natuurlijk niet dezelfde hoeveelheid nutteloze ruimte zijn. Hehe.
Zullen we dan maar beginnen?
Nee, want eerst komen de biechten.
Om te beginnen, de biecht geschreven door Anna:
'Oké mensen. Wat in heilige Kaas' naam was dit?
Ik moet eventjes mijn irritatie kwijt, dus bij deze een biecht aan jullie.
In het eerste spel waren [Harm], [Veronica] en Renske zo ontiegelijk irritant dat ik zowat van m'n stoel viel. LETTERLIJK. Jullie konden gewoon niet naar me luisteren, he? Ik vroeg 20 keer of we gewoon even normaal konden overleggen, maar nee hoor: jullie gingen gewoon PATSBOEM heel leuk verder. Top man, echt top.
Nu ik toch al op mensen loop te zeiken kan ik het wel even hebben over Julian. Waar ben jij in GODSNAAM mee bezig? Denk je echt dat spelen alsof je de Manticore bent nut heeft? Je haalt alleen maar je eigen winst naar beneden. Maar okay dan, zelf weten hoor.
En nu nog een bericht aan de Manticore: Heb je deze paar opdrachten lekker kunnen slapen? Ik denk het namelijk wel!Groetjes van een iets te geïrriteerde Anna.
PS. Hopelijk zijn jullie de volgende ronde niet zo irritant. Dankjewel!'
Dan de biecht van Eline:
'Ik heb nog niet echt een verdachte, dus ik heb dan ook zoveel mogelijk gespreid. Ik wil ook nog niet in een tunnelvisie komen, dus dat komt goed uit. Verder vind ik het erg leuk om eens te biechten xD.Pov De Manticore
Ahh, het leukste moment om te zien, afgezien van al die momenten waarop mingeld wordt verdiend. We zitten in een halve kring op het strand, we maken de zonsondergang mee.
De eerste naam die Ian omroept is Sander.Ik hoor verder: 'Jij was één van de snelsten met je test. Zit je nu al achter de goede Manticore aan en wist je alles direct in te vullen? Of gokte je maar wat, in de hoop ieder die datzelfde zou doen te snel af te zijn? We zullen het zien. Jouw scherm...'
'is...'
'groen. Gefeliciteerd. Jij bent door.'
'Wie wordt het volgende slachtoffer, dat zijn scherm moet zien?'
'Brian.'
JE LEEST
The Manticore - Wie is de Mol? (1)
RandomNegen mensen, één monster. Allen doen ze mee aan het spel van de Manticore. Doortrapt, sluw, misleidend. Hij is het allemaal. Nadat de taken zijn volbracht, worden ze getest op hun kennis van de Manticore. De deelnemer die het minste weet over de i...