Oplossing Uitslag Opdracht 4:

45 3 6
                                    

Pov De Manticore

Prachtig. Het blok kwam in een gat, wat betekende dat ik geen geld uit hoefde te betalen mocht het blok nog op het doel komen, maar nu zit ik wel met het probleem dat de groep niet door kan. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik verlaat de groep even om mijn hut in te gaan.
Ik pak mijn meegesmokkelde telefoon. Niemand in de buurt, deur voor de zekerheid toch op slot.

'Vondic, regel dat het blok uit het gat wordt getild, vul die gaten op en dan kunnen ze het blok hopelijk alsnog op die plaat krijgen.' 'Wordt al geregeld.' 'Mooi.'
Nu die brief nog voorlezen.

Ik loop terug naar de groep. 'Hey, waar ging je heen?' 'Even naar het toilet. "Pfft, een slap excuus eigenlijk." Ik vond deze aan de deur genageld.' Ik zwaai met de zwarte enveloppe.
'Al gelezen?' 'Hij leek niet specifiek voor iemand bedoeld te zijn, ik dacht, hij zal wel voor ons allen zijn, en anders hebben we meteen door dat het een verzoek is geld uit de pot te houden of krijgen, toch?'
'Lees voor, zou ik zeggen.'
Dat wil ik al de hele tijd.

'Uhum. "Hallo kandidaten, hallo ikzelf, hallo komende afvaller. Leuke dag gehad? Mij hoef je het niet te vragen, mijn dag kan niet meer stuk, afgezien van het feit dat jullie op dit deel van het eiland vast zitten. Wat is het, jullie hebben toegang tot de hutten, de pier, de poort en het strand waar jullie vanochtend stonden? Geen toegang tot waar ik jullie morgen wil hebben dus. Daar moet iets aan gedaan worden. Misschien horen jullie het ondertussen, of hebben het al gehoord, of gaan het nog horen, het licht eraan wanneer jullie mijn brief vinden, maar het blok wordt uit het gat getild en de gaten worden daarna gedicht. Mijn trouwste wachter Vondic haalt jullie morgenochtend op voor de testuitslag. Jullie hebben deze nacht voor de test. Onze afvaller mag even op de knoppen drukken om het blok op zijn plaats te krijgen, zodat de poort die hij vervolgens niet door mag open gaat."'

'We moeten dus de test gaan maken?'
En zo kwam de sociale dag tot een einde. Iedereen verdween om de test te maken. Tot morgen zouden we niemand meer weerzien, behalve hutgenoten.

The Manticore - Wie is de Mol? (1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu