Uitslag Opdracht 2:

42 3 11
                                    

Pov Brian
De eerste dag op het eiland is tot een einde gekomen. We zitten nu met zijn allen rond het vuurtje in de hut van Julian en Sander. Als penningmeester vraag ik wat iedereen gevonden heeft, zodat ik ook dat in bewaring kan nemen. Julian overhandig me een biljet van €50. Harm geeft me twee biljetten, samen €150. 'Dit is wat wij gevonden hebben.'
'En de rest?', vraag ik. Hoofden worden afwezig geschud. 'Wij hebben zelf ook niets gevonden, helaas.'
Femke kijkt even op van de saté waar ze mee bezig is om te vragen op hoeveel geld de pot nu staat.
'Negenhonderd.'
'Dat is best een mooi begin toch?'
Harm zegt dat de pot veel hoger had kunnen zijn. Het is niet niet waar.
Iemand klopt op de deur.
'Moeten we vandaag nóg iets doen?', vraagt Eline. 'Ik doe wel open.'
Kort daarna zit ook Ian bij het vuur.
'Iedereen een beetje een geslaagde dag gehad?'
De meningen zijn verdeeld.
'In ieder geval, ik kom even de boekhouding doen. Er zijn wat lasten die betaald moeten worden.'
Ik ben geshockeerd. Moeten we nou nog geld betalen ook?
'Renske en Floor zijn de Manticore €50 verschuldigd. Van Veronica en Brian krijgt de Manticore €100. Julian en Sander moeten de hoofdprijs van €250 betalen aan de Manticore. De rest is niet in de schuld bij de Manticore. Brian, als jij even voor wilt schieten, €400 graag.'
Vierhonderd euro. Zoveel hebben we vandaag niet eens verdiend, hoe kan dit nou? Met tegenzin geef ik Ian het geld.
'Ik zal jullie nog vertellen waar jullie wél geld hadden kunnen vinden, maar dat is uiteraard al verwijderd.'

Nu spreek ik jullie weer gewoon direct aan.

In Hut 1 is €200 euro blijven liggen. €50 lag verstopt onder de lakens van de bedden. Nog €50 zat verstopt in de bloempot naast de deur. Het biljet van €100 hadden jullie kunnen vinden als jullie de muziekplaat van boven de boekenkast hadden gehaald en in de jukebox hadden gedaan. Dan was er muziek gaan draaien en had een geluidssensor het luik aan de muur geopend, zodat jullie bij de kluis daarachter konden. Daarin hadden drie kleurstoffen gezeten, rood, geel en blauw, een pijl, een draad, een kwast en een stukje papier. Het apparaat aan de muur had verteld, als jullie het maar aan hadden gezet, dat het een stukje papier met een groene cirkel wilde. De verf hadden jullie kunnen maken, een passer in feite ook. Het biljet was zó uit de komen vallen.

In Hut 2 is €50 blijven liggen. Dat lag op een plank in de boekenkast.

In Hut 3 is €200 blijven liggen. Jullie hadden de koelkast kunnen openen met de hendel erbovenop, om dan in het vriescompartiment een biljet van €50 te vinden. Bovenop de bedden stond een mijnkar. Hadden jullie die naar beneden gehaald, dan hadden jullie daar €50 in gevonden, maar jullie hebben de hele mijnkar niet eens gevonden. Het biljet van €100 was simpelweg verdiend als jullie de draad van de klok richting de explosieven hadden doorgeknipt. Dat is niet gebeurd. Over tien minuten gaat de tijdbom af, dus tot die tijd hebben jullie nog om te zorgen dat het in de hut niet te koud wordt vannacht :P . De schaar hebben jullie als het goed is al.

In Hut 4 is €150 blijven liggen. Het andere biljet van €50 lag in één van de roeiboten. Het biljet van €100 zat verstopt als een heuse piratenschat. Er was zelfs een rood kruis in het zand. Jullie hadden een schep. Had daar gegraven en jullie hadden een kist met een brief in een fles gevonden. Erop stond het volgende: "Ik heb al mijn hele leven een cactus uit zitten roken, ik zou graag willen dat hij dan toch in mijn bloempot komt te staan. Maar daar ben ik te oud voor. Wie mijn cactus in die bloempot zet kan €100 uit mijn pinautomaat aan de muur verwachten." Die cactus staat nog altijd onder het vuur. Als jullie het vuur hadden gedoofd en dan de kolen waarvan het vuur zich voedde weg hadden gegraven, dan hadden jullie de cactus zo gevonden.

In Hut 5 is €200 blijven liggen. €50 daarvan lag onder de lakens. Als jullie je om hadden gedraaid nadat jullie boven waren, hadden jullie heel wat meer gezien. Een plank boven de deur, met daarop een pantser, met uitzondering van de helm en laarzen. De helm lag op de grond, naast de deur. Aan de andere kant van de deur stond een koffiezetapparaat. Had dat gesloopt en jullie hadden €50 gevonden op de plek van het koffiefilter. Het biljet van €100 lag onder het tapijt. Hadden jullie dat aan de kant gelegd, dan was een trap zichtbaar geworden. Die leidde naar een kamertje met een paspop. Deze had al laarzen aan. Als jullie hem de helm en het pantser hadden gegeven, en bovendien het zwaard dat onder de bedden lag, dan viel er als het ware geld uit de muur, €100.

Maak jullie klaar voor de test.

Pot: €500

The Manticore - Wie is de Mol? (1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu