16 | Jieun Not Hani II

61 7 0
                                    


First of all , thanks to HizatulAtul and ' TEENS GRAPHIC SHOP ' ✨ for the new cover for this fiction 💖 . It's really beautiful and im proud of  your artworks 😊💞 . Sorry sebab tak dapat nak letak poster tu dalam chap ni , saya dah cuba ya tohan loading dia tu sampai kesudah tak habis 💦 , lembab duh data ni erm erm sorry , harap tak kesah hehehe 🙈🐣 pls check up my payment too , am i done ? 😅

____

[ Dalam Dewan ]


Jimin Pov

Jimin/V : *masuk dewan*

Rapmonster : Ha tu pun Jimin , Yah kau pergi mana hah ?

Jimin :  ......

Jhope : Haah , kau pergi mana ? keluar macam tu je . Tak bagitahu kitorang pulak tu ...

Mianhae ...

Jin : Omonaa ! kenapa baju Jimin boleh basah ni ?

Jimin :  .....

Suga : Tadi ramai orang dalam dewan ni cari kau dengan Jieun , katanya nak jumpa Jieunㅡ

Hati aku sakit , hyung jebal .

V : Hyung ~ Berhenti tanya Jimin macam - macam soalan ,  dia perlukan rehat . Jadi aku nak bawa dia ke bilik sekarang .

Suga : wthshit ! Aku bersusah payah tadi aku hafal apa yang makcik - makcik tu cakap , last - last kau suruh aku berhenti , kau fikir senang ke otakㅡ

Jin : Yah Min Yonggi stop !

Suga : Okay aku nak sambung tidur .

Jimin :  .....

Jin : Taehyung-ah , kajja bawa dia ke bilik .

V : Nae !

Taehyung menarik lengan aku dan menuju kearah bilik aku . Pakaian yang basah diganti dengan pakaian yang kering . Majlis itu aku tinggalkan sebentar , pertama kali perkara begini berlaku . Tahun lepas masa majlis ini dilangsungkan , Jieun tidak hadir sama sekali begitu juga dengan tahun yang sebelum ni dan ya tahun ini merupakan kali pertama dia dedahkan dirinya ke majlis dan bertembung dengan ramai orang .

Jieun-ah mianhae .

Jieun pergi mana ? Balik lah cepat , oppa takut sesuatu perkara berlaku dalam keadaan cuaca yang hujan ni ...

Aku memicit kepala aku kerana pening . Mungkin disebabkan terkena titisan hujan tadi . Aku baring di katil dan ingin menutup mata untuk tidur seketika , tetapi niat aku terpaksa dibatalkan apabila member aku menerjah masuk ke dalam bilik aku dengan rupa yang cemas .

Rapmonster : K-kau a-adaㅡ

Jhope : Ish lembap betul hyung ni . Jimin-ah , kau ada nampak Jungkook ?

Suga : Kemana pulak budak tu menyorok huh ?

V : Tadi masa Jimin masuk dewan dia dah memang takde .

Jimin : Ke-kenapa dengan Jungkook ? A-apa maksud korang ni hah ?

Jin : Erm Jimin ... Jungkook tak ada dalam rumah ni . Dewan pun , merata kami cari dia tetap tak jumpa . Dan ... Jieun pun tak muncul - muncul lagi sejak dia keluar .

Jimin : MWORAGO ?!

*****

Berjalan seorang diri tanpa arah tuju sudah menjadi kebiasaan aku . Hujan semakin lebat aku endahkan , kenapa aku perlu hidup lagi ? Kenapa aku perlu harungi semua nasib ni sedangkan aku tak mampu nak tempuhi ? Aku patut mati bukan ?

[H] Back AgainWhere stories live. Discover now