19 | Dance Practice

45 5 0
                                    


[ Seoul Performance Art Highschool ]


Jimin Pov

" Jieun jaga diri nae ? Buat exam tu elok-elok jangan main hentam je , kang jadi pabo macam oppa pula "

kataku sambil mengusap lembut kepalanya sambil tersenyum ~

" Oh wow srsly akhirnya Park Jimin mengaku jugaa ! (๑ ิټ ิ) "

" YAH MWORAGO ?! "

dengar saja kata-kata itu terus senyuman aku mati , ha budak ni kalau kau dah terlampau jujur bukan main dia ni -,-

" Hehe Jieun gurau jelah . Park Jimin , seorang lelaki yang berada betul-betul di hadapan Park Jieun ini adalah seorang yang sempurna di matanya , berhenti kata yang oppa ni pabo . Sekarang oppa dah jadi idol adakah semua itu penting huh ? "

Aku masih diamkan diri dan berpaling ke arah tingkap yang bertempatkan di tempat pemandu .

Ya hari ini aku menghantar Jieun ke sekolah dengan menaiki kereta .

Baru sahaja aku ingin mengarahkan dia keluar , tangannya terlebih dahulu memainkan peranan jahatnya dan itu perkara yang paling aku tak suka bila dia mula memicit pipi aku .

kuat

yang

teramatlah kuat -,-

Aku menepis tangannya lalu mengusap kedua belah pipiku , dengan melihat keadaan aku macam ini dia terus ketawa tanpa henti . Tak guna fikir lawak kah ? Nasib sayang kalau tak dah lama aku jual dia dekat bangla yang jadi bodyguard tu ha baru padan muka .

"  Sakitlah ! Sudahlah pergi masuk sekolah cepat kang dah lambat kena denda pula , lagipun oppa tak boleh lama-lama disini . "

" Amboi halau ye , baiklah Jieun pergi dulu okay ? "

Katanya , aku mengangguk . Dia menggalas beg dan bersedia untuk keluar dari kereta , aku hanya memandang dia dengan senyuman . Dia turut pandang aku sambil tersenyum lalu dia dekatkan diri dia dengan aku dan cium kedua pipi aku yang telah dipicit olehnya tadi .

Bohonglah kalau kata aku tak terkejut .

Ini kali pertama Jieun cium aku .

Dia senyum lalu keluar dari kereta . Baru sahaja aku ingin menekan pedal minyak untuk bergerak , Jieun terlebih dahulu mengetuk tingkap kereta .

" Oh ya ! Balik nanti Jieun balik naik bas je , tak payah oppa susah-susah datang ambil okay ? "

Mendengar itu aku terus menggelengkan kepala aku dengan pantas , tak Jieun tak boleh balik sendirian buat masa sekarang ini .

" Tak boleh ! Tunggu disini lepas habis waktu sekolah , oppa akan datang jemput Jieun . Arasseo ? "

Tanpa menunggu jawapan darinya aku terus menekan pedal minyak lalu meluncur ke arah jalan raya . Kalau aku tunggu jawapan darinya sudah pasti dia akan menolak . Aku takkan biarkan benda itu berlaku !

Aku tak mahu kehilangan sesiapa .

" Jieun-ah ... ppali sedarkan diri dan balik ke realiti , kita pasti akan berjumpa "

" Tolong ... kuatkan diri awak demi saya "

" Saya cintakan awak "

-

Jieun Pov

Aku berlari anak sepanjang perjalanan untuk ke kelas , taklah begitu lewat aku datang ke sekolah . Sekarang masih pukul 6:00 pagi dan waktu persekolahan bermula pukul 7:30 pagi . Sengaja aku datang awal hanya disebabkan untuk mengulangkaji di akhir waktu . Ha itu lah sibuk lagi dengan handphone semalam gedik taknak layan buku urgh pahal tetiba aku rasa menyesal eh ?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 07, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[H] Back AgainWhere stories live. Discover now