Přezdívaný Aegon Dobyvatel nebo také Aegon Drak. S pomocí svých sester a jejich draků dobyl Západozemí. Stal se prvním králem sjednocené země a zakladatelem vládnoucího rodu Targaryenů. Jezdil na drakovi jménem Balerion Černý děs. Od jeho vítězství se v Západozemí začal používat nový letopočet - počítáno od roku 1 Po dobytí. Dle rodových tradic se oženil se svými sestrami, aby udržel čistou pokrevní linii a s oběma zplodil syny. Narodil se v roce 27 Před dobytím, zemřel v roce 37 Po dobytí.
Narodil se na ostrově Dračí kámen, který byl nejzápadnější výspou Valyrijské svobodné državy. Rod Targaryenů tento ostrov osídlil více než sto let před Zkázou Valyrie. Jeho rodiče byli lord Aerion Targaryen a lady Velena, z rodu Velaryonů. Podle rodových zvyklostí se Aegon oženil v rámci své rodiny. Nicméně učinil výjimku a namísto toho, aby si vybral jen jednu ze svých sester, oženil se s oběma - starší Visenyí i mladší Rhaenys. Všichni tři byli už před svatbou dračími jezdci. Z manželství s Visenyí se jim narodil jediný syn Maegor, s Rhaenys měli několik dětí, včetně jeho nejstaršího syna Aenyse .
Aegon byl popisován jako silák vysoké postavy s mohutnými rameny. Měl fialové oči a krátce střižené stříbro-zlaté vlasy. Během Dobytí nosil válečnou košili z černých šupin a slavný meč z valyrijské oceli jménem Blackfyre. Korunu měl z jednoduchého kroužku valyrijské oceli, posázenou čtvercovými rubíny.
Aegon byl záhadný a samotářský člověk. Byl velmi ctižádostivý a charismatický - vůdčí osobnost. Jeho jediným přítelem byl Orys Baratheon, o kterém se říkalo, že je to jeho nemanželský bratr. Aegon byl sice skvělým bojovníkem, ale na svém draku a s mečem vyrážel jen do bitev nebo na cesty. Neúčastnil se žádných turnajů. Důvěřoval svým sestrám a vládnutí přenechal jim. Pouze v případě potřeby převzal velení. Ačkoliv byl nemilosrdný k těm, kteří se mu postavili, byl zároveň velkorysý k těm, kteří před ním poklekli.
Aegon zemřel po 37 letech vlády za blíže neznámých okolností. Není ani známo, zda ho přežila některá z jeho sester-manželek či zda si sám vybral svého nástupce. Po Aegonově smrti se stal králem , jeho syn Aenys z manželství s Rhaenys .
ČTEŠ
Průvodce rodu Targaryenů
Phi Hư CấuCelkový popis všech členů Targaryenské čisté krve. Doufám, že si to užijete, něčemu novému se přiučíte a těšte se na další díly. :)