Aegon II. Targaryen

168 2 1
                                    

  V pořadí 6

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

  V pořadí 6. král Západozemí z rodu Targaryenů. Byl synem Viseryse I. z jeho druhého manželství. Vládl v letech 129-131 Po dobytí. 

Aegon sice vzhledem připomínal svého otce, ale neměl jeho osobnost. Nosil tenký knírek a měl zachmuřenou tvář. Používal korunu Aegona I. Dobyvatele.

  Aegonova matka Alicent pocházela z rodu Hightowerů. Jeho mladší bratr Aemond jezdil na Vhagar – dračici Visenye. Kromě Aemonda měl ještě dalšího bratra a sestru, ale jejich jména nejsou známá.

  Podle přání krále Viseryse měla na trůn usednout Aegonova o deset let starší sestra princezna Rhaenyra, která pocházela z králova prvního manželství. Ale po Viserysově smrti lord velitel Královské gardy Criston Cole navzdory jeho poslední vůli dosadil na trůn Aegona, jakožto krále Aegona II. Rhaenyra samozřejmě s nástupnictvím svého bratra nesouhlasila. Říše se rozdělila na dva tábory, kterým se přezdívalo „zelení" (podpůrci Aegona II., resp. královny Alicent) a „černí" (stoupenci princezny Rhaenyry). To vedlo k občanské válce, které se brzy začalo říkat Tanec draků. Přestože Aegon II. svou sestru hned během prvního roku války dal popravit – předhodil ji svému drakovi před očima jejího syna – válka pokračovala až do roku 131. Popravy drakem měl král zřejmě rád, během své vlády nakrmil svého draka i velmistrem Gerardysem.

  Aegon II. zemřel krátce po svém vítězství a jelikož nezanechal mužského dědice, králem se po něm stal syn Rhaenyry - Aegon III. 

Průvodce rodu TargaryenůKde žijí příběhy. Začni objevovat