Mladší z Aegonových sester-manželek se narodila v roce 26 Před dobytím na Dračím kameni. Její syn Aenys I. nastoupil na trůn po svém otci Aegonovi.Jezdila na dračici jménem Meraxes.
Měla stříbro-zlaté vlasy typické pro Targaryeny. Nechávala si je růst dlouhé a nosívala je volně rozpuštěné. Byla štíhlejší a půvabnější než její starší sestra. A na rozdíl od Visenye měla veselejší a hravější povahu. Byla Aegonovou oblíbenkyní, a to i přesto, že měla zřejmě i jiné milence. Aegon s ní trávil údajně desetkrát víc nocí než s Visenyí. Zajímala se o poezii a hudbu.
Během dobývání v Sedmi království jezdila do bitev na dračici jménem Meraxes. Doprovázela armádu Oryse Baratheona, který mířil k Bouřlivým krajinám, kde porazili krále Argilaca Arogantního. Po vítězství na Ohnivém poli, kde se svými sourozenci za pomoci draků porazili spojené armády Skály a Roviny, vedla Rhaenys invazi do Dorne. Ale Dornové se jí nepostavili v řádné bitvě. Místo toho se skrývali v poušti nebo v horách a podnikali jen náhlé přepady, po kterých se zase bleskově skryli. Rhaenys se podařilo zajistit jen prázdné pevnosti, jejichž obyvatelé raději utekli. Potupená Rhaenys se na Meraxes rozletěla rovnou do Slunečního oštěpu, sídla vládců Dorne, kde se setkala s princeznou Mariyou Martell. Ta jí sdělila, že Targaryeni nejsou vítáni a jsou zde jen na vlastní nebezpečí. Když jí Rhaenys pohrozila svým rodovým heslem „oheň a krev", dostalo se jí lakonické odpovědi „neskloněni, nepokořeni, nezlomeni." Targaryenská armáda nakonec Dorne opustila bez úspěchu.
V roce 4 po Dobytí zahájil Aegon válku proti Dorne. V pozdějších letech této války (někdy po roce 7 po Dobytí) Rhaenys v Dorne zemřela i s Meraxes za zatím blíže neznámých okolností.
ČTEŠ
Průvodce rodu Targaryenů
Non-FictionCelkový popis všech členů Targaryenské čisté krve. Doufám, že si to užijete, něčemu novému se přiučíte a těšte se na další díly. :)