Daeron I., zvaný Mladý drak nebo taky Chlapecký král, byl 8. král Západozemí z rodu Targaryenů. Nejstarší syn krále Aegona III. a jeho druhé manželky Daenaery Velaryon, dobyl Dorne, ale při následné vzpouře o něj zase přišel. Vládl v letech 157-161 Po dobytí.
Daeron byl válečník a dobyvatel. Narodil se v roce 143 Po dobytí jako prvorozený syn Aegona III. a jeho manželky Daenaery z rodu Velaryonů. Byl velmi pohledný a sebevědomý. Vždy hladce oholen, vlasy nosil dlouhé. Používal korunu Aegona Dobyvatele.Bylo o něm známo, že je velmi statečný na bitevním poli. Do boje se odíval do propracované černo-zlaté plátové zbroje.
Daeron se narodil roku 143 Po dobytí a králem se stal ve čtrnácti letech. Někteří ho proto zvali „chlapeckým králem". Daeron jmenoval svého strýce Viseryse II. pobočníkem, svěřil mu správu říše a sám se raději věnoval válčení. Usmyslel si, že přetrvávající nezávislost Dorne je stále neuzavřenou záležitostí a slíbil, že toto selhání svých předků napraví. Po nástupu na trůn proto vytáhl do Dorne a podařilo se mu ho dobýt za cenu deseti tisíc životů. O svém úspěchu sepsal knihu s názvem „Dobytí Dorne". Ta se sice vyjímala jednoduchým elegantním stylem popisu, ale při psaní zveličil počty svých nepřátel, aby jeho vítězství vypadala velkolepěji. Tento úspěch však neměl dlouhého trvání. Daeron zanechal v Dorne jako správce lorda Tyrella, který byl po pár měsících zavražděn, když na něj Dornové nastražili past – do baldachýnu nad postelí umístili stovku škorpiónů, které si pak Tyrell na sebe sám nevědomky vysypal. Jeho smrt zahájila rozsáhlé povstání, které během 14 dnů osvobodilo většinu dobytého území. Při marné snaze Dorne udržet, zemřelo čtyřicet tisíc mužů. Mezi nimi i Daeron. Bylo mu pouhých 18 let.
Daeron nezanechal potomka, i když byl ženatý. Na trůnu ho vystřídal jeho mladší bratr Baelor I.
ČTEŠ
Průvodce rodu Targaryenů
No FicciónCelkový popis všech členů Targaryenské čisté krve. Doufám, že si to užijete, něčemu novému se přiučíte a těšte se na další díly. :)