Princ Aemon Targaryen, přezdívaný Dračí rytíř, byl druhým synem krále Viseryse II. a mladším bratrem krále Aegona IV. Stal se významným členem Královské gardy, později i jejím lordem velitelem. Zemřel při záchraně života svého bratra.
Aemon se narodil kolem roku 140 Po dobytí. V 17 letech se stal členem Královské gardy. Sloužil celkem čtyřem králům – Daeronovi I., Baelorovi I., svému otci Viserysi II. a nakonec i svému staršímu bratrovi Aegonovi IV. Později byl jmenován lordem velitelem.
Princ Aemon byl považován za nejušlechtilejšího rytíře, co kdy žil. Jeho šermířské umění z něj učinilo legendu v celých Sedmi královstvích. Vlastnil slavný meč z valyrijské oceli jménem Temná sestra, který patříval Visenyi, sestře-manželce Aegona Dobyvatele
Údajně byl nešťastně zamilovaný do své sestry, královny Naerys. Podle písní Aemon plakal v den, kdy se Naerys provdala za jejich bratra Aegona IV. Podle některých pomluv se však s Naerys stali milenci a proto se spekuluje, že Aemon mohl být otcem (pozdějšího) krále Daerona II.Jako člen Královské gardy Aemon v souboji bránil čest své královny proti pomluvám sera Morgila. Také vyhrál turnaj, kterého se účastnil v přestrojení jako „Rytíř slz" a jmenoval Naerys královnou lásky a krásy namísto královy milenky. Když se utkal s Creganem Starkem, uznale prohlásil, že nikdy nebojoval s lepším šermířem.
Aemon zemřel při záchraně života svého bratra Aegona IV., když se krále pokusili zabít sourozenci Toyneové ve snaze pomstít smrt jejich bratra sera Terence, kterého Aegon IV. nechal popravit.
ČTEŠ
Průvodce rodu Targaryenů
SaggisticaCelkový popis všech členů Targaryenské čisté krve. Doufám, že si to užijete, něčemu novému se přiučíte a těšte se na další díly. :)