3. král Západozemí z rodu Targaryenů. Byl synem Aegona Dobyvatelea jeho sestry a manželky Visenye. Narodil se v roce 12 po Dobytí a vládl v letech 42 až 48 Po dobytí.
Maegor měl mohutnou postavu, byl dokonce větší než jeho otec Aegon I.. Vlasy i vousy měl vždy krátce střižené. Během vlády nosil otcovu korunu.
Maegor byl mladším bratrem Aenyse I., kterému sloužil jako pobočník. Během povstání militantních církevních řádů (Věrní ze Sedmi) ho král pověřil, aby se vypořádal s touto vzpourou. Maegor zavedl zákon, který zakazoval Věrným nosit zbraně.
Po Aenysově smrti se z neznámých příčin Maegor stal králem, ačkoliv jeho bratr měl minimálně jednoho syna, Jaehaeryse a dvě dcery – Alysanne a Rhaenu. Během Maegorovy vlády povstání pokračovalo a Maegor se ho snažil nemilosrdně zničit brutálním způsobem. Vypsal odměnu – zlatou minci za hlavu jakéhokoli Válečníkova syna a stříbrnou za hlavu Nuzného druha. To mu vyneslo přízvisko Krutý. Přesto se mu nepovedlo povstání potlačit.
Během Maegorovy vlády byla dokončena stavba Rudé bašty, později po něm byla pojmenovaná samostatná pevnost, postavená uprostřed tohoto hradu. Maegor dal popravit všechny dělníky, kteří se podíleli na stavbě, aby nemohli prozradit tajné chodby a skryté prostory, kterými je Rudá bašta protkaná.
Maegor byl ženatý se svou sestrou z manželství Aegona I. s Rhaenys. Kromě ní měl opakovaně několik dalších manželek současně a některé z nich nechal popravit za to, že mu neporodily dědice. Jednou z těchto dalších manželek byla Jeyne z rodu Westerlingů. Během své vlády dal popravit mimo jiné i tři velmistry. Ačkoliv Maegor proslul především svou krutostí, zároveň úspěšně upevnil moc Targaryenů jakožto vládnoucího rodu Západozemí. A to navzdory rozsáhlému povstání, které trvalo jedenáct let. Jaehaerys I. syn Aenyse I.
ČTEŠ
Průvodce rodu Targaryenů
Literatura FaktuCelkový popis všech členů Targaryenské čisté krve. Doufám, že si to užijete, něčemu novému se přiučíte a těšte se na další díly. :)