7. král Západozemí z rodu Targaryenů. Na trůnu vystřídal svého strýce Aegona II. a vládl v letech 131-157 Po dobytí. Během jeho vlády zahynul poslední drak, což mu vyneslo přízvisko Drakozhouba.
Aegon se narodil kolem roku 120 Po dobytí. Jeho matkou byla princezna Rhaenyra, nejstarší z dětí krále Viseryse I., který ji zamýšlel učinit svou dědičkou. Když byl pak navzdory králově poslední vůli korunován její mladší bratr Aegon II., vypukla občanská válka, zpěváky později nazvaná Tanec draků. Princezna Rhaenyra zemřela během války, když ji na příkaz jejího bratra spolkl drak. Mladý Aegon, tehdy asi devítiletý, tuto popravu sledoval. Když Aegon II. zemřel o dva roky později bez mužského dědice, stal se králem Aegon III. – pravděpodobně šlo o kompromis mezi znepřátelenými stranami.
Aegon III. se vždycky oblékal do černého. Byl hubený, měl bledou pleť a nosil krátké vousy, ale bez kníru. Nikdy se neusmíval. Používal korunu z tenkého proužku zlata bez ornamentů a na krku nosil zlatý řetěz s přívěškem ve tvaru tříhlavého draka. Od smrti své matky byl pořád zasmušilý. Její poprava způsobila, že se draků bál a nenáviděl je. O jeho osobnosti se vlastně nic neví, ale zdá se, že během šestadvaceti let panování se mu úspěšně podařilo sjednotit království po zničující občanské válce.
Když za jeho vlády zemřel poslední z draků, začalo se mu říkat Drakozhouba. Ačkoliv ve vyhubení draků mohli mít prsty mistři, byl z toho obviňován král. A to přesto, že se později pokusil získat další dračí vejce. V té době také povolal devět mágů zpoza moře, aby se pokusili o vylíhnutí mláďat z pěti dračích vajec, která zbyla po poslední dračici.
Aegon III. se oženil dvakrát. První manželka Jaehaera byla jeho sestřenicí a dcerou předchozího krále Aegona II. Manželství zůstalo bezdětné. Po její smrti se Aegon III. oženil s Daenaerou Velaryon, se kterou měl dva syny – Daerona (zvaného Mladý drak) a Baelora (zvaného Požehnaný) a tři dcery – Daenu, Rhaenu a Eleanu.
Po Aegonově smrti v roce 157 na trůn usedl jeho syn Daeron. Ačkoliv se Aegonovi evidentně podařilo sjednotit říši po občanské válce, pošetilost jeho synů ji pak znovu téměř rozvrátila.
ČTEŠ
Průvodce rodu Targaryenů
NonfiksiCelkový popis všech členů Targaryenské čisté krve. Doufám, že si to užijete, něčemu novému se přiučíte a těšte se na další díly. :)