Aegor, často zvaný Bittersteel (Hořkoocel), se narodil kolem roku 172 Po dobytí jako nemanželský syn Aegona IV. a jeho páté milenky Barby Bracken. Později byl svým otcem legitimizován. Byl zakladatelem proslulé skupiny žoldnéřů jménem Zlaté společenstvo. Ve svém znaku spojil rudého hřebce rodu Brackenů s černými dračími křídly rodu Blackfyre na zlatém poli.
Aegor byl každým coulem válečník. Byl vysoký a dobře stavěný, ale zároveň štíhlý a mrštný. Měl fialové oči po otci a černé vlasy po matce. V dospělosti nosil krátce střižený vous. Bittersteel byl věčně naštvaný muž a nikdy se nesmál. Zlost v něm vyvolávalo především jeho postavení bastarda, se kterým se celý život nemohl smířit. Obzvláště nenáviděl svého polorodého bratra Bryndena i jeho matku Melissu Blackwood, která nahradila jeho vlastní matku jako milenka krále. Jeho nenávist se ještě prohloubila, když si Shiera Seastar, jejich nevlastní sestra, do které byli oba bratři zamilovaní, vybrala Bryndena.
V Blackfyreově povstání stál na straně Daemona a v Bitvě na Rudotrávném poli velel pravému křídlu jeho armády. Po Daemonově smrti Aegor sebral své jednotky a vytáhl v posledním šíleném pokusu do útoku. Tehdy se v bitvě potkal s nenáviděným bratrem Bryndenem a v boji jeden na jednoho jej připravil o oko.
I Bittersteel však nakonec pochopil, že bitva je prohraná, a dal se na ústup. Podařilo se mu ukořistit meč Blackfyre a společně s Daemonovými přeživšími syny uprchl přes Úzké moře do Tyroše. Zúčastnil se pak ještě dvou nebo tří blackfyreových rebelií v naději, že se konečně vrátí do Sedmi království jako vítěz, tento sen se mu však nikdy nesplnil. Rok sloužil u Druhých synů, nakonec se však rozhodl založit vlastní žoldnéřskou společnost a shromáždit v ní všechny podporovatele rodu Blackfyre žijící v exilu. Zlaté společenstvo, jak si začali říkat, brzy získalo reputaci disciplinované a spolehlivé armády, která údajně nikdy neporušila žádnou svou smlouvu. Aegorův odkaz je stále patrný i v mottu společenstva: „Pod zlatem ostrá ocel".
Na smrtelné posteli nařídil svým společníkům, aby mu po smrti odvařili maso z lebky, ponořili ji do zlata a nesli ji před sebou, až poplují přes Úzké moře znovu dobýt Západozemí. Další generálové pak vždy následovali jeho příkladu.
ČTEŠ
Průvodce rodu Targaryenů
Não FicçãoCelkový popis všech členů Targaryenské čisté krve. Doufám, že si to užijete, něčemu novému se přiučíte a těšte se na další díly. :)