Daeron II. Targaryen

72 1 0
                                    

  Daeron II

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

  Daeron II., přezdívaný Dobrý, byl 12. králem Západozemí z dynastie Targaryenů. Byl synem krále Aegona IV. a jeho sestry-manželky Naerys. Během své vlády čelil povstání svého polorodého bratra Daemona Blackfyrea, které přerostlo v hroznou občanskou válku. Vládl v letech 184-209 Po dobytí.

  Daeron měl kulatá ramena, tenké nohy a lehce vypouklé bříško. Jeho laskavá, zamyšlená tvář mu dávala dojem autority, v očích měl jasný pohled plný odhodlání. Používal korunu s draky po svém otci. Na mincích byl vyobrazen bez vousů. Daeron nebyl bojovníkem v žádném významu toho slova. Byl to kultivovaný a vzdělaný muž, který se obklopoval mistry a učenci. 

Jako součást sjednání míru po vzpouře v dobytém Dorne domluvil král Baelor I. sňatek mezi Daeronem a princeznou Myriah Martell. Baelor I. je potom sám oddal. S princeznou Myriah se ke dvoru dostalo mnoho urozených Dorňanů a s nimi i jejich způsoby a zvyky, což dodalo Rudé baště nový život s cizokrajným nádechem. Ale také to zapříčinilo, že se od Daerona odklonila velká část původní šlechty a dvořanů. V roce 170 Po dobytí se jim narodil první syn Baelor ,,Kopílám" Targaryen, pojmenovaný po králi Baelorovi I. Požehnaném. Později se jim narodili ještě další tři synové – Aerys, Rhaegel a Maekar I. a minimálně jedna dcera – Aelinor. 

  Daeron nechal vybudovat jako své letní sídlo hrad Létohrad (Summerhall) na Dornských blatech – v místě, kde se setkávají hranice Dorne, Roviny a Bouřlivých krajin. 

 V pozdních letech vlády Aegona IV

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

 V pozdních letech vlády Aegona IV. se začalo proslýchat, že Daeron není jeho synem, ale bastardem zplozeným z nezákonného vztahu králova bratra Aemona Dračího rytíře s královnou Naerys. Král proto údajně chtěl Daerona zbavit následnictví ve prospěch svého nemanželského syna Daemona Blackfyrea, kterého Aegon IV. krátce před svou smrtí legitimizoval i s ostatními  urozenými bastardy. Daeron přesto zdědil trůn, když jeho otec onemocněl a zemřel. V té době mu táhlo na čtyřicet. Jako král sjednal sňatek své mladičké sestry Daenerys s vládnoucím princem Dorne Moranem Martellem. Dorne se tím formálně připojilo k říši. Daeron tak konečně sjednotil všech Sedm království od jihu až po Zeď na severu – téměř 200 let poté, co s touto myšlenkou přišel Aegon Dobyvatel

  Asi po deseti letech vlády proti němu Daemon Blackfyre povstal. Nárokoval si trůn s ohledem na zvěsti o Daeronově nemanželském původu. A protože měl podporu velké části šlechty, rozpoutala se občanská válka, která opět rozdělila říši. Daeron vzpouru ustál a válku vyhrál hlavně díky pomoci svých synů a druhého polorodého bratra Bryndena Bloodravena. Daeronův nejstarší syn princ Baelor pak po válce zastával úřad pobočníka, do kterého byl jmenován i díky velkému podílu na úspěšném vyřešení Blackfyreovy rebelie. 

  Daeron II. Dobrý zemřel v roce 209 Po dobytí během Velké jarní epidemie, která vzala život i několika jeho vnukům, včetně obou synů. Na trůn po něm proto nastoupil jeho druhorozený syn  Aerys



Průvodce rodu TargaryenůKde žijí příběhy. Začni objevovat