1

2.8K 85 4
                                    

Nelly's pov

Intor? 😂

Hai, nama sia Nelly Olson 💁
Umur sia 16 dan sia bersekolah di DeLorrians High school 😛
Rumah sia dakat sija sama sikulah nga mo sabrang jalan raya lagi. Oke bai.

**************************************

Oleh kerana sia kana cahaya matahari, sa tutuplah kunu muka sia guna buku teks sejarah. Sebab sikarang ni masa sejarah kan.

"Nell, kenapa kau tutup muka kau guna buku teks? " tiba-tiba si Habel aka 'gete' bersuara.

Sa pnggil si Habel gete sebab dia utak kuning bah.. Bikin panas ni.. Sudahlah ni cahaya matahari panas, tambah lagi panas gara² ni urg gete.

"Napa salah meh? ko inda nampak kah tu cahaya matahari tu." Sa bilang.

"Inda sa nmpak, yg sa nmpak kan..masa depan kita berdua.. sa nmpak ko d kat..." Blm lgi dia habis cakap, sa terus cubit tangan dia.

"Aduhhh!! " Si Habel merengang kesakitan.

"Dui, manada sakit sia cubit! Gete!" Sa marah si habel.

"Ih, dingar dulu bah apa saya mo cakap!sa mo ckap ko d katil jga anak kita baitu!" Dia bilang.

Blm sempat sa mo pukul si Habel, tiba² c Well, class clown datang.

"Kenapa ni? Jangan kamu bergaduh! Inda bagus tu tau!" dia bilang si Well. Ada gaya² pundan sikit dia punya percakapan 😂

"Kami berdating bah sekarang ni! Biasalah ni, kmi begaduh manja..kan sayang?" Bilang si Habel smbil kenyit mata sama sa.

"EWWW"

Sa pukul dia berabis.
Nasib bestfren sa, Pei kasi sabar sa.. Klau tdk, koma sda si Habel.

"Sudah²lah tu. kmu ni begaduh ja hri²" Si Pei mrah kmi dua urg.

"Ihh, dia yg deluan tu " sa bilang.
"Dua kali lima juga kamurang tu.. Jgn lah kau menafikan.." Si Pei balas.

Apa lagi, sa mengalah lah...haissh, bikin hilang mood ja mo blajar...

Ni si Habel pun satu..muka dia mcm sa mo ampas ja gna batu 😑

**************************************

Kring!!!!

Bunyi loceng sekolah menandakan waktu sikulah habis sudahh

Sa jalan kaki ja pulang rumah. Sebab dekat ja rumah sia kan..siok² sa jalan sambil sa nyanyi lagu 'bulangou' by Jestie Alexius,tiba² si gete muncul di depan sa.

"Hai, sayang~" Si Habel kenyit mata sama sa..mcm sa mo muntah ja lpas dingar dia ckap 'sayang' sma sa..

"Eww tulunglah.." Sa jeling si Habel.."Alaa..kau ni..sporting bah sikit.." Si Habel kasi muncung mulut dia..Sa tidak layan si Habel.. Jalan ja laju²..

Sa tingu belakang, si Habel kejar sa...ui napa ni urg ni? Tiba² kejar sa?Sa lari lah laju²..kalah² tu cheetah.sa tingu belakang, mo dakat sudah si Habel..

"Mami!!tulung!!"Sa teriak. Bikin takut bah muka si Habel time dia kajar sa...gara² balik² tingu belakang... Sa nokosumpak trus tejatuh sana longkang. Nasib si Habel sempat tarik beg sa 🤦🏻‍♀️

"Ui,mcm mana kau bulih nokosumpak oh?!" Marah si Habel.
"Gara² ko lah bah!!tiba² kejar urg! " sa marah dia.

Time dia mo tarik sa...tiba² ada urg tertolak dia.. Tejatuh lah kmi sana longkang..kuangasam punya urg!

Sudahlah tu longkang belumpur, bepeluk lagi sama si gete!!! Aduiiii!!!

Nasib tu urg tulung kmi juga.
"Siou!sa mo pulang rmah cepat² bah tu...siou betul! " tu urg balik² minta maaf sma kmi.

"Oh, inda pa bah..sa beterima kasih juga sma kau sebab sa dpat peluk gelpren sa 🤭" bilang si Gete smbil buang tu rumput di poket bju dia.

Ih, mcm sa mau lumpakis ja mulut dia!! Tu urg pun satu.. Senyum² tingu sa menmpakkan giginya yang kuning-kuning.

Sa kasi tinggal ja tu dua urg.Berbau sudah sa gara² tu urg 😑

Nelly's house.

Siap ja sa mandi, tukar baju, cuci kain segala... Terus sa on radio sa.. Mo dingar KupiKupi fm..96.3 Kita² juga baini, Kihoi! (klau kmu tdk dpat dingar d radio, kmu install app kupikupi fm..dingar secara live.. Hihi)

Time tu jam 1, so angkol JJL lah yg mimbolotok sna radio..

>>Hello, sepa di talian? <<
>>Habel<<

Uik?! Habel?

>>Oh,adik Habel pula ni..ada mo bagi ucapan?<<
>>Sa mo bagi ucapan sma mami sa,kwn² sa sna Tambunan..lma sudah sa tdk pulang kampung..hrap² kmu baik² di sana<<
>>Adik Habel di mana skarang ni?<<
>>Di sini Tamparuli...<<
>>Oh..ko tinggal sma sepa sekarang?<<
>>Sma bapa sa,Kakak sma adik..<<
>>Oh...baik² ko di sna..ada lagi ucapan ko mo bgi?<<
>>Teda..itu ja..<<
>>Bah okey<<

Dui, klau di radio innocentlah kunun suara dia tu.....
Sia off radio sa sebab sa mo tidur..trus sa teingat kejadian tdi.. Kmi tejatuh, trus si Habel tepeluk sa....

Haissshhh..malu sa oh... Bedebar hati sa time tu...Sa pun inda tau kanapa buli jadi bogitu.

**************************************

Entah apa yang sa mimpi sampai sa terjatuh dari katil.Nasib kepala sa inda nokogugu(terhantuk).Sa tingu jam,jam 5 petang suda.

Astagaaa jam 5 suda? Sup bambangan sa bulum masak,nasi lagi? Astagaaaa

Sa turun p dapur (rumah sa 2 tingkat)
Terus masak nasi. Lepas tu, sa masak sup bambangan campur ikan masin (Paspunnn)

Time sa baru mo kasi hidang makanan di meja, telefon sa bebunyi.

Sepa baini yang telefon sa ni ?

-GETE-
Ai ,si gete pula ni....
Sa jawab lah kunun.

>>Apa ko mo?<< -sa-
>>Sia mo ko,sayang~~<<-Habel-
Tekei, suara dia bikin muntah urang!
>>buduh<<
Lepas ja sa jwab gitu, trus sa kasi tamat panggilan.

Sa kasi buka tu bateri telefon terus sa buang ja sana sofa.

Siap ja kmi 1 family makan,sa ambil hp sa trus naik atas p bilik.

Sa onlah kunun sa punya henpon.
Ai, kanapa ni inda hidup?astaga palui juga sa ni? Bateri bulum lagi sa pasang ,buduhh 😂

Berabis sa katawa mcm urg gila.
Lpas ja sa pasang bateri sma on henpon, sa tingu lah wasapp saya.

Tekei, banyak kali si gete telipun sa.
Sa rasa bersalah juga sama si gete..tapi macammana juga, gaya dia paling sa tidak suka. Sudahlah duduk dakat saya di kelas, suka kacau saya, otak kuning lagi. HMMMMMM

Sa pasang radio trus dingar kupikupi fm.Inda lama, sa tetidur suda...nasib teda kerja rumah cigu bagii...nanti kana denda lagii kalau inda tesiap.

I hate that I need YouWhere stories live. Discover now