Ashley tarik nafas dalam².
"FUH"
Bermulalah flashback² pasal dia sama maminya.**************************************
"Hmmmm... " si Koruk befikir panjang..
Speechless dia sikijap time si Ashley kasi cerita pasal mami dia."Tapi kenapa??kenapa juga ko mo break sama sia klau itu seja crita dia? " Tanya si Koruk smbil dia pigang tangan si Ashley erat².
"Sya...sya takut.... " Si Ashley jawab
"Takut apa?? " Si Koruk kasi kerut dahi dia.
"Keselamatan kau.. Sama keselamatan aki sama odu sa terancam..Kalau dia tau sa in relationship sama kau, she will kill you & my grandparents 😢"
" What kind of mother is that??!!apa juga dia mau baini kalau kw sma si habel rapat?? "
"Dia mau harta..itu seja dia mau tu.. "
"Asatagaaaa.. Tu pistol dia segala, urang²nya dari mana juga dia dapat tu? Bukan dari tusin juga kaitu? " dia bilang si Koruk. Dalam pikiran dia, mcm dia mo ampas² ja tu 'momster'.
"Ash! " -Koruk-
"Huh?? " -Ashley -
"Mari lapor sama polis memandangkan banyak suda bukti kamurang kumpul. "
"But.. Aki sma odu? "
"I've a plan" bilang si Koruk.*Koruk kasitau plan dia sma drang Nelly*
"Hmmm..bagus jga plan ko ni" bilang si Habel.
"Oke nais! Kmirang tulung ko jga ni Acey" bilang si Pei.
"Kamurang... tengkiuu betul! " bilang si Ashley.Terharu dia bila smua drg mau tulung dia ni.3.30 pm
Dorang sampai suda di rumah Lebin.sepanjang perjalanan pulang,baru si Lebin kasi singgah² drg yang mau pi bli ikan masinlah, kacang , trus smpat lagi drg makan tengah hari sna kk."Ui Nelly, ko lupa tu kacang ko sana bas" bilang si Habel .
"Nasib ko kasi ingat sia " bilang si Nelly smbil senyum²
"Hee"Habel's pov
Lama da sa inda nmpk ko sinyum begitu sama sa oh.. :')
"Bai, Lebin.. Aki sia dtg ambil sia suda." Bilang si Suzana smbil dia lmbai² si Lebin.
"Bai, shoo! Sika! Pigi main jauh²!" Bilang si Lebin tiba².
"Aii? Mencari pasal kah? " si Suzana mo tandang kaki Lebin nga si Lebin smpat elak.
"JANA(Suzana's nickname)!!SIKAPAI BOH!! (cepat bah!) AKI MAU TINGU MR BEAN'S HOLIDAY! " bilang aki si Suzana sana kerita.. Aki suzana umur mo dakat 80 suda nga masi lagi kuat bejalan sma sampin lagi memandu."Oo boh, aki! Haish! Ko hutang sia tu arh Lebin! 😤" bilang si Suzana smbil dia bwa tu beg dia p kerita..
"Bluekkk :P "******
"Tengkiu kio Lebin, sbb bwa kamirang p Besuti. Bah sia pun mo pulang da ni bababai. Pei ko mo minta antar ka? "
Si Luqman naik moto dia."Banyak brg sia ni,gaman!sia minta antar buiprin seja. "
Bilang si Pei smbil dia angkat brg² dia pi siring."Kbye." Si Luqman trus jln.
"Eiii.. Ko ni Pei. Si Luqman mo.... " bulum lagi si Nelly hbis ckap, trus si Habel tutup mulut si Nelly.
"Napa ko tutup mulut Nelly?? " si Pei hairan suda.
"Ada nondui mo masuk. Tu lah sia tutup hehe. " bilang si Habel smbl dia senyum menampakkan giginya putih-putih..
Sabenarnya, si Luqman suka si Pei baitu nga apa bulih buat. Pei diambil urang suda kan 😭😂"Emp!!! " si Nelly meronta-ronta mo kna kasi lepas. Si Habel kasi lepas lah si nelly.
"Bantaton pnya gete!!" bilang si Nelly trus dia masuk d kreta Karl.
"Wakakakaka!! Gete!! Nama baru ke? " ketawa si Ashley.
YOU ARE READING
I hate that I need You
Romance"Miang bah ni lelaki..Nga kadang² gentleman juga..tapi kadang² juga bikin panas." -Nelly Olson- "Sia suka kacau dia.sebab dia kiut ehe" -Habel Pius- ****************************************** "I hate that I need her in my life...even if She dump me...