13

426 32 6
                                    

Author's pov

"Nel, ko mandi di bilik mandi 1 ka atau 2?"tanya si Karl.
"Mana² sija bah" bilang si Nelly.
"Bah, kita sama² mandi lah" bilang si Karl.
"Buduh kau" si Nelly capat² masuk p bilik mandi. Si Karl ketawa smbil dia masuk di bilik mandi yg 1 lagi.
Si Habel yang duduk sana Sofa sambil main ml mula suda buat muka jelos.

3:30 pm
Mula suda bising² sana luar. Ada 1 kumpulan dari Chapel pigi menginap di sbelah cabin dorang si Nelly. Ada juga pula saudara si Nelly tem tu.. Tapi si Nelly inda berapa rapat.. Kau tau lah kan.. Kalau ada saudara pigi rumah.. Misti bekurung ja sana bilik, malu mo jmpa kunun alasan dia 😂 tapi sesetengah urang ja bah kan..

"Bah, Nelly? Meh bah ikut kamirang sukaneka sini luar? " bilang saturang aunty
"Indalah, aunty.. Kami pun ada mo buat juga nii. Siou" bilang si Nelly.. Padahal teda 😂
"Oh bah.. Palan² kamurang" bilang tu Aunty trus pigi ruba dia punya kumpulan.
"Ok. " bilang si Nelly smbil pura² kasi bersih tu tmpat panggang. Tapi ngam jugalah dia pi kasi bersih, sbab si luqman mo momolugu juga nnti.

Tem si Nelly masuk, smua sibuk suda. Si Pei masak nasi, Suzana putung bawang, Lebin tobuk ikan, Luqman bikin lada, si Karl pula di sbelah Luqman tulung kasi habis tu lada 😑..si Habel pula lap meja n last but not least, Ashley kasi keluar tu kupi lang d aisbok.

"Apa lagi karaja yg mo ditulung? " si Nelly menanya.
"Wahai chef,kau tau suda kan apa ko mo bikin? " bilang si pei smbil dia angkat tu kuali.
"Ehh.. Oh ya kan hehe" si Nelly capat² pigi dapur trus dia cuci tangan. Hmpir dia lupa yg dia ni pndai memasak ala² chef Ramsay.. Eseh

Si Nelly masak ikan ampap, sebab ngam² juga tu pemilik pigi bagi dorang kunyit(bukan 👬 arh 😂)
Pas tu, si Luqman pula kasi masak balik tu bosou yg mama dia bikin.
"Err..koruk bah kan nama kau tu? "Bilang si Lebin sambil dia buka plastik straw.
"Karl baitu.. Tapi si Nel pnggil sa Koruk. " bilang si karl smbil dia tingu² si Ashley yg sedang bagi kupi lang sama si Habel.
"Ohh.. Koruk, tulung dah ambil tu kotak yg kana tulis 'tumpung' sana blkang bas. " bilang si Lebin.
"Ok. " laju² si Karl turun pigi ambil tu kotak.
"Ko ada bawa tumpung pula oh kan? " bilang si Habel.
"Yaa.heheh"
"Sa mo minum ka inda ni arh? "Bilang si Pei. Sbab kalau si Pei nauk, mimang kau pun terikut mabuk 😂
"Minum seja bah. Siok nauk ramai²" bilang si Luqman sambil dia sauk tu bosou.
"Emm... Nel? Apa pendapat ko? " Tanya si Pei.
"Minumlah" bilang si Nel
"Oke. Sa minumlah" bilang si Pei.

Habel's pov
Aii? Kanapa si Sisi inda mo belakun lagi ni? Chat dia dulu lah.
😜

Sisir 😛
Online

Uiiiiii

Kanapa juga ko chat sa walaupun dakat juga kita? 😒

Balakun bah!

Hah? Balakun kah bulukun? (Tenggiling)

Aiyaaa.. Berlakon!

Sa inda mau.. Tapayahlah! Indada juga mami sa sini!

😭😭😭😭😭

😒😒😒😒
Sorry, Habel.. Sa indada mood mo belakun ni.. Tulung paham dulu perasaan kawan ko ni..

😅😅😅

Sa tingu si Acey. Macm sedi ja sa nmpak muka dia. Eihh? Apa juga bah dia pikir sekarang ni?? Hmmmmm...

Oh ya! Baru sa ingat! Dia ada boipren pula ni! But sepa nama dia tu arh? Dia ada kasi tau ka?

Sa mo chat dia balik tapi inda payalh tu. Malas sa mo sibuk² pasal hal urang..

******

Author's pov

"Bah, mari makan?sauk nasi sendiri. Ada juga kana kasi sedia piring kan.. " bilang si Suzana smbil dia sauk nasi.
"Bah jum! " bilang si Lebin.
"Aii? Kanapa ni lada tinggal sikit lagi? Bukan banyak kah ko bikin tadi, Lukut? "Si Habel menanya sambil dia angkat tu mangkuk. Manatau tu mangkuk bocor.
"Si Koruk yang monopoli tu lada "
Bilang si Luqman sambil dia kasi muncung tu mulut dia pigi tmpat karl.
"Dia mimang suka lada tu.. Jangan lah kamu hairan. Siou nopolah arh" bilang si Nelly.
"Hehehehehe" katawa seja si Koruk.
Si Habel pula diam seja..

"Sa inda tahan pedas oh kalau bab makan lada ni.. "Bilang si Pei smbil dia palan² kasi keluar tu tulang ikan d mulut dia.
"Tapi kalau tumpung ko tahan mabuk lah kan? " bilang si Lebin.
Smua ktawa.
"Ish!! " si Pei kasi kerut dahi dia trus tandang paha si Lebin.

*********

Selesai ja dorang makan, trus dorang keluar..
"Jangan kama kmurang lupa kunci tu pintu.. " bilang si Luqman smbil dia cabut bunga yg ada di siring tu cabin.
"Yaa.. " bilang si Nelly.. Trus dia kunci tu pintu.
Dorang si Pei turun suda sana tangga pigi baranang. Si Habel pula pigi ruba urang yng sdang mmancing sanaaa ujung.
Lebin pula men pasir. Ngam² juga si Lebin bawa tu mainan adik dia 😂.

"sa ikut bulihkah?  Bilang si Ashley. Excited dia nmpak si Lebin main smpai dia inda tau yg dia masi awkward sma kawan² habel. "Bulihbah! Mehlah! " bilang si lebin.lebin rilek ja bawa si Ashley main. "Aii koruk? Ko kanapa bediri² sana? Meh bah sama² main! " bilang luqman yg baru ja pigi hias tu tmpat panggang guna bunga yg dia cabut²😅😂

dia tarik tangan si karl suru duduk. N then,Ashley sama Karl terbuat eye contact .

Ashley's pov

Dub dab!
What the!ginawo! Kanapa juga ko ni?! Inda buli ka slow ² ko berdenyut?? 😭💓

Karl's pov

Dia makin cantik ohh.. But i didn't want to fall in love with her again :')

Nelly yang baru ja kunci pintu pigi ruba aunty dia sana cabin sebelah. Sebab aunty dia panggil dia kan..

Pada masa yang sama..
"Uihh, kamurang! Kmu tingu bah tu batu² sanaa... Macm bentuk ikan paus oh kan? Mri kita pi sana? " bilang si Suzana..kapala dia seja yang timbul² 😂

"Kita lumba! Kami baranang pigi sana, kamurang pula cari jalan lain untuk smpai pigi sanaa tu batu bentuk ikan paus! " bilang si Pei yg mo ready² suda baranang laju²."sa mo ikut kamurang! " si Ashley capat² pigi tmpat dorang.
"Bah, boy vs girl arhhh" bilang si Pei.
"Haiyaa.. Ni urang ni suka² ja mo betanding 😒" si Luqman pun mo ready² suda pigi cari jalan utk pigi sana batu yg bentuk dia macam ikan paus.
"Macam siok ja ni" bilang si Karl.
"Bah jum! "

1 ! 2 ! 3 !

Vote 💕

I hate that I need YouWhere stories live. Discover now