10

481 31 3
                                    

Stesen minyak
"Kamurang, bagus kamu pigi tandas.. Sa inda singgah² lagi ohh" bilang si Lebin sambil dia kasi bagus parking dia.

"Pei, mari kawan sa.. "Bilang si Suzana. "Bah, jum lah.. Kau bodu? Inda pigi? " si Pei menanya. "Inda lah.. Sa mo pigi beli gula² padas seja ni. " sa bilang. "Sa ikut? Boleh? " si Habel menanya. "Boleh bah" sa bilang sambil sa senyum sama dia.

Kedai
Lepas ja sa beli Gula² pedas trus sa pigi tingu si Habel, sa nampak dia round² tu bahagian minyak kerita ja.
"Uii" sa pigang bahu dia
"Hah? " si Habel tekejut nampak sa di sebelah dia.
"Ko suda beli? Marilah kita p bas. " sa bilang."belum ohhh" si Habel garu² kepala dia. "Aiyaa, kau ni.. " sa pigang tangan dia terus bawa dia p bahagian keropok.

Habel's pov
Omg! Nelly pigang tangan sia 😨
Dub! Dub!
Astagaa, ginawo! Jan dulu ko buat hal!!

"Habel, pilihlah mana yang ko mo" bilang si Nelly. Dia masi lagi pigang tangan sa..
"Jjj... Jigs! Iya kerupuk jigs! " stagaa kenapa sa gagap² ni?! Si Nelly ambillah tu kerupuk jigs. Dia ambil 2,mungkin 1 untuk dia kali tu..

"Jum" si Nelly bawa sa p kaunter.

Omg! Kenapa ni ginawo inda pandai berhenti berdegup kencang ni??baru ja kana pigang tangan, suda buat perangai ni ginawo ereiii

"Rm4" bilang tu cashier
"Nah, siou tangan kiri"bilang si Nelly.
"Oh inda pa bah" Tu cashier senyum² tingu kami dua.
"Btw kamurang dua couple paling cumil sa nampak.. " bilang tu cashier.
"Hah? Couple? " bilang si Nelly.sa diam² ja time tu.
"Iyaa couple, bukan kamu sedang berpegang tangan ka skarang ni? "

Nelly's pov
"Iyaa couple, bukan kamu sedang berpegang tangan ka skarang ni? "
Tu Cashier tengok sa..berpegang tangan?sa tengok habel, trus sa tengok tangan sa..

OMG!!! TANGAN WHY ARE YOU SO GATAL!!

Sa mo kasi lepas tangan si Habel, tapi dia inda mo kasi lapas.merah tul muka sa tem tu..
"Bah, tengkiu arh? " si Habel ambil tu kerupuk jigs trus bawa sa keluar. "Oke sama²" tu cashier smpat lagi lambai tangan sama kami.

Sampai ja di bas, trus habel kasi lepas tangan sa. Sayang oh si Acey inda tertengok kami dua bepegang tangan. Hmm 😤

Oleh kerana si Lebin sama Luqman bulum pulang dari tandas trus si Habel pula p tlung gmbr dorng si Suzana sma Pei sna bunga², sa pigi tingulah si Koruk duduk sana paling belakang. "Uii, ruk! Masi hidup ka? " sa duduk di sebelah dia.si koruk inda respon sa.. Dia momusorou nogii 😒

"Oiiii" sa tapap paha dia.
"Hah? Napa? " si Koruk tingu sa dengan muka tekejut.
"Kanapa kau ni? Momusorou ja? " sa tanya dia.
"Teda.. " si Koruk sambung momusorou.
"Ko rindu kakak sa ni kan? "Sa bilang smbil sigung lengan dia.
"Hish! Manada! " si Koruk kasi kerut dahi dia turus dia menjeling.

Aii? Pandai menjeling suda? Ihhh! Kanapa juga baini si Koruk ni?!
"Jadi? Kenapa kau? Ko inda mo pigi becutii kaini? Kasi tau sa?! " sa bilang, tapi sa kasi kici suara sa.
"Haiyaaa!! Teda juga apa² bah sa ni! Sana ko! " si koruk marah sa.

Ouch! Sakitnya tu di sini! Kenapa si koruk ni? Sudalah tu muka mcm muka datang haid!

"Ohh, bah. Kalau ko rasa inda mau pigi kuala penyu, ko kasitau ja. Nanti si Lebin pandai juga kasi turun ko d terminal. " sa bilang trus jeling sma dia.si koruk kerut dahi ja sama sa.sa pigi tampat duduk sa suda sbab mals suda sa mo becakap sama si Koruk.

Koruk's pov.

Tapayahlah kmu kanal² sia ni aa.. Nnti kmu tejatuh sinta.. Ehh 😂😂

**************************************

Nelly, siou.. Klau sa bad mood mimang begini ni.. Salah ko juga kasi bad mood urang. Napa ko inda kasi tau yang si Ashley ada di sini? Kau tau ka? Si Ashley ni urang pertama yang sa suka dan kasi sakit hati sa.. Plis, Nelly! Help me!!

———————————————————

Nelly 's pov

20 minutes later..
Bosan. Sangat bosan. Redio inda kana pasang sebab dorang suzana dingar lagu guna earphone. Smua urang² di blakang modop suda. Aiyeee!!sa pun mo tidurlah kalau bgini! Baru ja sa mo tutup mata, tiba² si Lebin pigang lengan sa.
"Jan dulu ko tidur, kasi kawan dulu sa becerita. " bilang si Lebin
Haihh, kesian juga si Lebin ni kalau dia saturang lagi 'buka mata'.. Sa kasi kawan lah dia becerita supaya dia inda kebosanan driving.

"Uish patutlah kau ada driving license..kaya pula anda ni secara diam²!"tebeliak mata sa tedingar Lebin kasitau yg family dia ada casino di Las Vegas

"Teii..kaya pun tda bulih bawa mati..bagus lagi makan roti paun campur seri kaya " bilang si Lebin.Dia merendahkan diri la bah itu.

Sia ketawa jugalah dingar dia cakap begitu.

Cerita punya cerita,sampai suda destinasi kami.

Kiaru beach Cabin

Waaaa cantik oh tempat dia~~ nasib inda banyak orang yang ada time tu. Siok ni kalau pigi memancing ikan, tapi sayang sbab ni tanak wagu sekalian inda bawa pancing.

Lepas ja si Lebin ambil kunci tempat pemilik, trus kami p check in. Si Lebin pilih tmpat penginapan yg lengkap dgn dapur,tandas,bilik dan ruang tamu segala.. Sebab yg lain punya, katil sama tandas ja.

"Wuuu ada tmpat panggang² lagi!Nasib sa ada bawa arang! " bilang si Luqman sambil dia tingu² tu tmpat panggang.

Cabin

"Bah jum kita pilih bilik. " de bilang si Lebin.
"Sa sama pei mo paling ujung! " bilang si Suzana. Sa sabar seja tingu si Suzana yang tiba² rapat sama Pei.. Apa bulih buat..nanti rancangan si Lebin gagal 😒
"Sa sama si lebin depan tandas pertama arhh(ada dua tandas) " bilang si Luqman.
"Habel sama si karl la kan? " tanya si Lebin

"Erm. Ya.. " Bilang si Habel. Bingung² si Habel time tu..
"Sa ehm..sama si Acey di bilik dkat pintu utama." Sa bilang.
Si Acey angguk² ja.

Lepas ja kami pilih bilik trus kami masuk bilik simpan barang². "Acey, mana ko mo? Katil dekat ekon ka, atau dekat jendela? "Sa tanya dia.
"Mana² ja. "Dia bilang.
"Ohh, oke. Sa pilih dekat ekon. " sa bilang.
"Ehhhh, sa mo pilih katil dkat ekon! " dia bilang.
Ceh! Bilang tadi mana² ja!! 😡
Last²,sa pilih katil dekat jendela.sa nampak si Acey limpang² suda sana katil smbil tingu drama kuria. Hmm indalah sa minat drama² ni.. Yang sa minat si Luffy ja skarang ni hehe.

Author 's pov
Ring! Ring!
>>hello?<< -Nelly-
>>jumpa sa sana tangga yg mo pi pantai<< -koruk-
>>buat?<<-Nelly-
>>capat!<< - koruk-
>>bah!<<-Nelly-

Nelly pun pigi sana tangga yg mo pi pantai. Ngam² air pasang taim tu, jadi beberapa anak tangga ja yg kelihatan. Time tu si koruk kasi rendam kaki dia sambil dia tengok urang memancing.

"Kenapa ?" Si Nelly p duduk dekat koruk.
"Sa mo kasi cerita pasal Ashley " dia bilang si Koruk.
"Hah? Sepa Ashley? " si nelly kerut dahi dia
"Nama sebenar Acey. " bilang si Koruk.
"What?macm mana ko boleh kenal dia??"

Hello kamurang!! Ehh si Koruk kenal si Acey pula kan? Bah, kamurang tunggu ja part seterusnya kio? Hehe

I hate that I need YouWhere stories live. Discover now