7

680 49 2
                                    

Pulang.

Nelly's pov

Wew.. Sampai habis klas kah si Habel d klinik? Rajin tul dia...
Trus sa tringat kejadian tadi d klinik..
"Arrrrrggggghhhhh!! Tulunglah! Sa inda mo ingat pasal tu lagi!! " sa garu kepala sa yg ngam² time tu gatal² sia rasa.

Time sa jalan mo kluar suda dari gate sikulah,ada orang panggil sa dri blakang..
Sa toleh blakang mo tingu sepa tu org..

Acey... 😒

"Hai Nelly...nasib sempat kejar ko..*hah.. Hah*" si Acey terkapus-kapus sudah sia nmpak..

"Napa? " sa buat muka serius. Mo memaki lagi laini 😒
"Nelly.. " tangan sa kana pigang.. Takajut tul sa..
"Nelly, siou btul! Sa rasa bersalah oh lpas sa pukul ko tadi sama tarik rambut ko.."bilang si Acey..

Ceh.

"Oh.inda pa bah tu.. Sa inda kisah jua tu.. " sa bilang, padahal sa kisah jga pasal tu kjadian tdi pagi..sakit ginawo sia kana ludah rambut!

"Thanks arh Nelly!! Sa btul² rasa bersalah!Siou btulll...betambah suda dusa sia ni 😭" di Acey seken(shakehand) sama sa...

Mimang pun betambah dusa ko. 😒

"Babababababah..sa mo pulang cepat ni.
Ada homework yg bulum siap.. Bye! " sa kasi lapas tangan sa..

"Eiiihhhh! Nelly kijap! " si Acey tarik tangan sa.

Haiyaaa! Lpas minta maaf, mo cari gaduh lagi kaini!!

"Nelly, sa blum kasi tau lagi kenapa sa pukul n ludah rmbut ko.. " bilang si Acey
"Bah, kasi tau lah apa sebab? Sa sedia mendengar jua ni. " sia bilang.

"Sa sma Habel bekawan sejak kecil lagi bah ni.... " si Acey kasi mula cerita.
"Ah, turus? " sia bilang
"Sa teda kawan selain dia..sbab itulah sa inda sanggup nmpak Habel sma prempuan lain.. " si Acey bilang..

"Tapi ko bilang habel KAWAN ko sejak kecil kan? Salah meh Habel bekepit sma prempuan lain sikijap? Klau si Habel tu suka sma prempuan lain.. Ko patut support dia!" Sa sengaja kasi panas dia..

"Bb-bukan kawan!! Habel tu boipren sa!! " bilang si Acey.

"Hah? Dari kicil? Uisshhh!hibat²!longlastlah kamurang kio? Oke bai.. Sa mo pulang ni!! " sa turus jalan. Inda lagi pusing blakang.

"Nellllllllyyyyyyyy!!!jangan kacau laki sa!!!" Sampat lagi si Acey menjerit sana...

Toiii!! Tangah ralan lagi tu dia teriak! Kin malu ja urang limpas² tingu dia 😒..sa jalan tutup muka pakai fail sa.. Sebab smua urg tingu² sa nii... Haishhhhh!!

Trus sa teingat oh time sa kicil.. Masi lagi berspek mata..buli² kana pukul oleh saturang prempuan sma umur kali tu.. Trus cakap lagi "laki sa itu! "...mungkin si Acey lah yg ckap gitu tu...tapi kenapa di marah sa tu ahhh?? Sa lupa² suda oh pasal dulu²....Haisssshhhh!! Biarlah tu!!!

Rumah

Sa buka kasut trus ampai beg sana sofa..
"Ayooo... Louson sia ohhh... " sa bilang smbil pigang perut sa yg bunyi 'tinggoron'(guruh) suda..

"Eh, Nelly? Awalnya ko pulang! " tiba² kapala timbul di pintu dapur..

"AMAAAAAAAAAAA!!TULUNGO OKUUUU!!HARO TOMBIRUO!!! " sa umban tu 'benda' guna kusyen trus lari p tangga..

"Aduhh!! Astagaa Nelly!! Karl baini!!! @ Koruk, kawan ko dari kicil!!!"

Langkah sa teberenti..sa tingu si Koruk..
"Koruk??"
"Iyaaa!! Sepa lagi kalau bukan si Hensem Koruk ni~" bilang si Koruk.

"Astagaa... Ko ni! Bikin takajut bah ko tadi!napa kau di sini?? " sa turun tangga trus p dapur..
"Sorry lah bah..ibumu minta tulung masak lunch untuk kau... Kanapa juga bah ko ni.. Kuat takajut sma obinsalah seja?! Nasib obinsalah ko bukan perkataan 'kutur'!" Si Koruk tegur sa...

"Aik?mummy ni..buli pula sa masak sendiri..hmm..Sa pun inda tau kenapa sa obinsalah.. Tapi sa inda seteruk kakak sa, okay! " sia bilang..

"Dui, oke lagi kakak ko.. Cantik n Bebeh lagi! Eh silap" si koruk tutup mulut dia..
"Atuiii bah.. Mula suda tu gaya. 😒" sia bilang.
Si koruk senyum ja trus dia sauk nasi guring bagi sa..
"Nah makan.. Ko louson kan? "

Sa tingu dia trus sa sinyum..
"Hibat!buli jadi sibling goals suda ni!! " sia bilang..
"Eiii, BFF goals bahhh.. Kalau sibling goals, inda lah dpat urat kakak ko! " Si Koruk kenyit mata.
"Atuiii bahhh ni ABG IPARRRRR! " sia bilang..

Trus kami ktawa sama².....

I hate that I need YouWhere stories live. Discover now