2

1.1K 46 1
                                    

Keesokan harinya bersamaan hari jumaat.

Jam 6 lagi sa p sikulah sebab sa menjaga gate harini, taulah ketua PRS kan(esehh)

Time menjaga tu, ada jua cigu disiplin kasi kawan sa menjaga. Mana tau ada yang pigi rasuah sa(blanja minum kupi² 😂)..pernah suda kedapatan, tapi kana kasi maaf jugalah HAHAHAHA

Siok² sa monghirup udara segar di awal pagi, tiba² mata sa tertumpu sama si Habel. Di sebelah dia, ada satu perempuan cantik betul ni..

Ginawo sa macam sakit ja time tu.
Ei, kanapa ni?
Sa bilang dalam hati.
Cara si Habel tingu tu perempuan mcm dia punya sinta hati ja ni..

Mungkin dia punya girl lah tu...
Time dia limpass sa, manada dia tingu sa! Selalunya, dia sempat lagi mengeluarkan kata² gete sama sa(klau teda cigu) ataupun wink sama sa.

Ihhhhhh! Kanapa kau tdak becakap sama sa!!
Sa marah dlam hati.
Kalau dia limpas cigu,dia sakap gud morning lagi...ih! Kuangasam punya gete! Tu perempuan macam sa mo hantak ja kapala dia.(inda kenal mah tu perempuan) talampau dakat tul tangan dia sama si Habel.Hissssh!

"NELLY! "
"Eh malatup! "
"Tekei, obinsalah(melatah) lagi ni urang!" Bilang cigu Ben,ketua cigu disiplin.
"Siou, cigu 💦" sa tunduk berabis ni.
"Bah..pgi lah kau masuk kelas.pelajar yg lmbat ,biar cigu urus. " bilang cigu Ben. Nasib cigu pemaaf.
"Thank you cigu! "

**************************************

Masuk ja sa d kelas,panas hati sa rasa.Tu perempuan yg bekepit sama si Habel duduk di tempat duduk sa.

Sa buat muka cool lah kunun. Sa p tmpat duduk sa trus sa bilang "excuse me, ko duduk tmpat sa." Tu perempuan tingu lah sa dengan pandangan tajam. Macam sa mo cucuk ja mata dia guna jari sa ni.

Habel yang baru perasan kedatangan sa ni trus bediri. "Nelly,perkenalkan! Sa punya golpren, Acey.." Bilang si Habel. Sakit ginawo sa time tu.."Hai, Acey" sa buat fake smilelah kunun. "Hai kawan Habel! " Si Acey balas dengan senyumannya yang bikin panas.
"Sisi, panggil ja dia Nelly" bilang Habel .
SISI?! Ewwwwww!
"Oh, hai Nelly! " dia bilang.
Sa sinyum sejaa.

Kring! Kring!

"Alah, loceng bunyi suda.. Nnti rehat kita p kantin sama² ahh Habel? "Bilang si Acey.
"Bah" senyum² si Habel.
Punyalah sa benci tingu durang bermesra!
...............

Cigu teda

Sa nmpak c Habel diam ja.Selalunya, dia kacau sa.
"Habel " sa panggil dia
Dia tingulah kunu.
"Siou sa tia jawab telefon yg kemarin eheh 😅" bilang sa.
"Oh inda pa ba, Nelly" bilang si Habel sambil dia sinyum.
Ai?selalunya ko panggil sa sayang? Kanapa harini ko panggil sa Nelly?
"Kanapa ko call sa lagi tu lapas sa tutup henpon sa? "Sa tanya dengan penuh tanda tanya.

"Anu bah tu... Sa mo ksi tau yang sa bekapel sama si Acey." Bilang si Habel
NASIB SA TUTUP HENPON SA
"Kmu pernah bejumpa ka sebelum ni? " sa menanya.

"Ui,dari kicil lagi kmi kenal!kemarin sa ambil dia d airport.dari ting 1 (skarang kmi ting 4) lagi dia p england ikut daddy dia. Daddy dia businessman kan.sebelum dia p england, kmi pernah berjanji mo bekapel. So skarang ni kmi sedang bekapel lah.... " Habel kasi jelas dari A smpai Z.

Tiba² tergerak hati sa mo becakap " ko suka dia kah? "
Blum sempat dia jawab,Tiba² cigu datang.
Cei, bikin panas ni cigu.Jawapan penting sa termiss suda 😡

Rehat
Sa p kantin sma si Pei. Malas tul sa nmpak tu prempuan sama si Habel.
B*ntaton tul tu perempuan 😒
Kolar pun kasi buka luas² smpai nmpak tu garis.

I hate that I need YouWhere stories live. Discover now