11

409 29 1
                                    

Author 's pov

Flashback
4 years ago.
Ruang Tamu..

"Bah, Karly, bagus ko pigi mandi. Kita mo pigi jumpa urang ni. "
"Alah, ma.. Sa inda mo pigi bah! " si Karl taim tu duduk² baca buku.
"Karly, dingar cakap mama. Mama ulang 1 kali ja arh. "
"Bah yalah... " Karl Johnson,anak bongsu dlam Johnson's family kena kasi jadi pewaris perniagaan bapa dia. Dia inda mau sebab dia mau ikut hala tuju dia sendiri. Tapi apakan daya,bapa dia tiba² sakit tenat (lumpuh) dan beliau berharap tul si Karl yang waris dan kasi besar perniagaan dia di England.

Karl pigi mandi sana bilik dia(ada bilik mandi lah baitu). Selesai ja dia mandi, terus dia sms Nelly guna telefon Nokia dia.tau lah kan, dulu bulum lagi berapa guna touch screen punya telefon.

Nelly, nelly..ko okey bah ni kan? Tanpa saya? -Karl-

Okey seja bah,Bila lah ko pulang tu?
-Nelly-

Tunggu maju dulu tu perniagaan bapa sa. Hish! Sa malas oh! Kenapalah sa lahir dalam keluarga urang kaya??
-Karl-

Ish, kau ni Oruk! Bukan pandai besyukur! Kalau ko inda lahir, mana sa dapat jumpa ko! -Nelly-

Ih ko ni.. Sa bilang 'kenapa sa lahir dalam keluarga kaya' . Bukan 'kenapa sa lahir di dunia ini '-_- -Karl-

Hehe sorrylah bah.xD lupa 'digest' apa yg sia mau cakap..bisuk sampat lagi bah kan kita berjumpa? -Nelly-

Sempat hehe - Karl-

Okay!jumpa besok~-Nelly-

Okok -Karl-

Restoran Juara, Tuaran.

"Sepa kita mo jumpa ni, ma? " si Karl menanya.
"Urang yang akan tulung ko nanti. Nama dia Davidson lumin, ko panggil ja dia angkol David arhh.. " bilang mama si Karl.
"Emm, okay.. "

5 minutes later..
"Nah..datang suda dorang.." Mama si Karl suru karl bediri.
Angkol David datang sama anak dia, Ashley Davidson.
bersalaman lah dorang time tu. Karl yang pestaim bejumpa sma Ashley tiba² minat mo kenal si Ashley.

"Bah, Karly..tahun depan baru ko kana tulung oleh angkol David kio. " bilang mama Karl.
"Emmm bah"
Lepas ja dorang dinner, trus dorang cerita kosong lah kunun.

"Nama ko sepa? " karl mula suda becakap sama Ashley.
"Ashley Davidson. Panggil ja sa Acey. " bilang si Ashley sambil senyum².
"Kau? " si Ashley tanya balik.
"Karl Johnson. Panggil ja sa korrrr..Karl! " bilang si Karl..sikit lagi dia tercakap nama yg inda seberapa femes.. Sebab si Nelly ja yg panggil dia 'Koruk'.
"Ohhh" begitu ja si Ashley jawab.
"Ko skolah di? " -karl-
"Sk. Pekan. " -Ashley -
"Kau pula? " -Ashley
"Sjk © st. Philip" -Karl-
"Ohhh" -Ashley -

Begitulah permulaan dorang brkenal-kenal. Tem mo pulang suda, dorang besalaman lagilah kunun.
"Bah, bye karl! "
"Bye, Ashley !"

Keesokannya.
Lapangan terbang.
"Babai,Koruk. Babai, Aunty Lisa. Babai, angkol Johnson.Babai Karina(kakak karl). Babai,angkol driver. Babai semuanya :'("

"Si Nelly ni kalau bab membabai org, semua dia sebut nama oh" bilang si aunty Lisa smbil dia peluk si Nelly.
"Comel~" bilang si Karina, umur 16 thn da.

"Bah mrilah kita masuk. Tengkiu arh sebab hntar kmi smpai sini. " bilang angkol driver smbil dia pegang kerusi roda si Angkol Johnson .
"Welkam. Palan² kamu kio. Sambayang supaya selamat sampai sana England. "Bilang papa si Nelly, Angkol Olson.
"Bah. "
"Bai, Nelly. Bai,angkol olson" si Karl pi peluk nelly sma angkol olson
"Baiiiiii" nelly mo nangis suda.

Lepas satu tahun si Karl urus tu perniagaan sna england, trus kana tulung lagi oleh kakak dia,
angkol David pun datang sama si Ashley..

"Ashley?! " si Karl gembira tul nmpak si Ashley, nmpak makin matang suda.. Sbab akil baligh suda kan 😛
"Hai!! " si Ashley senyum² nmpak si Karl.

I hate that I need YouWhere stories live. Discover now