12

433 26 3
                                    

Ashley's pov
Sakit tul hati nampak si Nelly sma si Karl..si nelly ni arh?! Dia suka Habel ka? Si Karl ni?? Apa kaitan dia sma si Karl arh? Haisshh.. Kalau bukan mami..inda juga ba sa kasi lepas si Karl 😭😭

Flashback
4 yrs ago
Author's pov
"Nama ko sepa? "
"Ashley Davidson. Panggil ja sa Acey" pestaim si Ashley nmpak saturang lelaki di depan mata dia selain si Habel.sebab dia selalu fokus si Habel ja.
Taim dorang becerita-cerita, tiba² ja perasaan bedebar muncul dlam diri si Ashley. Lain² laitu dia rasa.

Tem mo pulang suda, trus tiba² si Ashley mcm inda mo pulang ja. Tapi dia simpan dlm hati.

Dlm perjalanan mo pulng rumah.si Ashley menanya lah sama daddy dia..
"Daddy,daddy pigi England laitu thn dpan?"bilang si Ashley.
"Iya.. Ko trpaksa lah kasi tinggal Habel ni.. Aunty Debra pun bulum lagi pulang dari honeymoon. Inda puas bikin kali dorang ni."
"Ihhhh Daddy ni! Jangan cakap gitu sama Budak bah! "
"Ihh kanapalah! Ko tu period suda. Bukan budak lagi kau tu" bilang nogi si angkol david.
"Haisssh! Ni angkol saturang ni kan"
"Eii?men angkol²?Angkol cubit kau! "
Begitu laitu dorang. Suka tul begaduh wlaupun hal kicil 😑..angkol david pun perangai macm budak² seja ni.

Setahun kemudian.
Kalau Ashley sama² si Habel, mimang tanak wagu mengurat pun dia inda perasan. So,apa yg dia cakap sma si Habel pun dia men cakap sejaa.

"Ingat arh? Kita kapel lepas sa pulang dri England"
"Bah... " bilang si Habel.
Dorang tarabng lah kunun p England.

Smpai ja di syarikat si Karl, si Ashley tiba2 kabak2 jantung dia mo jmpa si Karl. Entah kenapa 😕

"Ashley?! "
"Hai! " punya men gembira si Ashley nmpak si Karl yg makin hnsom suda..

Jadi dorang sama² laitu. Jadi jiran sebelah sama classmate lagi time sunday school.
Masa si Karl kasi luah perasaan cinta sama si Ashley, terharu tul dia smpai menangis.time kana cium dahi lagilah, mcm mo pingsan pun ada.

Rumah Ashley.
"Kashley~" si ashley tengo² gelang yg bru dorang bikin.
"Arggghhh!! Cumil oh ni nama! "Beguling-guling si Ashley sana tilam dia.
"Psst"
"Psst, Ashley !"
Si Ashley tiba² dengar urg panggil dia. Dia buka laitu jendela besar dia trus dia keluar. Siok tul ada rumah yg bumbung dia brsambung ja sama jiran lain. Di atas bumbung bulih lagi ko moginum smbil tingu bintang di langit yg kelip² dia d sna 😂

Time si Ashley keluar, tesedia suda roti,kupi panas, selimut sma stokin d atas bumbung.
"Karl! " si Ashley pigi tmpat Karl.
Si Karl kasi pakai lah si Ashley stokin. Sajuk baitu tem malam².lepas tu,si Karl kasi gulung lagi si Ashley guna selimut tabal.
"My Teddy bear~" si Karl paluk kuat² si Ashley.
"Aiyeee, Karl! Macm mana sa mo minum kupi sa klau ko gulung sa macm giuk? "Si Ashley kasi kerut dahi dia.
"Biar sa lah yg kasi suap ko! "Bilang si Koruk sambil dia suap si Ashley roti.
Dorang becerita ja sepanjang malam tu. Pas tu, time mo pagi² suda.. Si Karl tetidur, terpaksalah si Ashley angkat si Karl.. Nasib si Karl inda berat 😅

"Gudnait, karl~" bilang si Ashley smbil dia cium dahi si Karl. Lapas ja dia buat gitu, turus dia simpan tu cawan sma piring sna meja si Karl.pas tu, dia tnmpak laitu tarikh lahir si Karl.

"Hmm..sa mo kasi surprise lah si karl kalau begini ni😊"

"Suap! Suap! Suap! Suap! " karina, angkol driver sma angkol david yg tukang sorak time si Karl kana surprise. Angkol Johnson sma aunty Lisa senyum² tingu si Karl yg malu².lapas ja si Ashley suap si Karl, trus drang makan² sma moginum. Semua jiran dorang panggil kasi ramai².kebanyakan urg putih laitu kan.. Ada juga yg dari korea sma Japan ikut dorang moginum.

Si Ashley sma Si Karl pigi sna atas bumbung. Sebab Ashley mo kasi surprise hdiah laitu kunun.

"Tutup dulu mata ko" bilang si Ashley.
"Bah, sa tutup laini " bilang si Karl smbil tutup mata dia.
Si Ashley pigi kiss bibir si Karl.
Tkejut si Karl. Apa lagi, blushing lah si Karl sma si Ashley.
"Tengkiu Ashley ❤❤"bilang si Karl smbil dia kiss pingas si Ashley.
"Okay karl~" bilang si Ashley.. Malu² lgi dia.

I hate that I need YouWhere stories live. Discover now