Kapitel 9

52 4 0
                                    

Ellas P.O.V

Vad var det Niall gömde? Undrar verkligen vad det var men jag vågar inte fråga. Tänk så tar han illa upp och tror att jag försöker komma in i hans privatliv. Även om det är lite det jag vill... Jag gick ner för trappan när jag blev chockad över att Niall hade gjort värsta lyx frukosten. Där fanns mackor, skinka, ägg, bacon mm. Jag hade nog aldrig sett en sådan här frukost förr. När jag kom ner satt han redan och åt. Jag drog ut stolen jag ville sitta på och satte mig. "Så vad sa din pappa?", frågade han. "Han har inte svarat än", svarade jag. Vi satt där en stund hekt tysta tills Niall reste sig upp för att hämta vatten. "Vill du också ha?" "Ja tack" han fyllde en kanna och kom tillbaka till bordet igen. Jag visste inte vad det var han gömde men han var iallafall ledsen.

*Efter frukosten*

Jag satt i soffan och lyssnade på klicket från fjärrkontrollen när Niall försökte hitta något intressant som vi kunde titta på. När han inte verkade hitta något så sa han: "Vill du åka till köpcentret istället?"  "Hade gärna velat men.... asså jag har inga pengar"  "Jag bjuder"  "Nej det kan du inte...." "Jo! Kom nu!" Han tog tag i min handled och drog mig mot dörren. Jag drog på mig mina converse och min väst. Han höll mig i handen och vi sprang ner för gatan mot parkeringen.

*I köpcentret*

Vi gick runt där och jag fick välja vilken affär vi skulle gå in i. Niall hade redan köpt typ fem plagg till mig även om jag hade insisterat på varje. Han bar alla påsar även om jag hade sagt till honom tusen gånger att mina kläder var i påsarna alltså måste jag bära de men han vägrade ge ifrån sig de. Nu satt vi på ett kafé.  Jag drack en varm choklad och åt en blåbärspaj medan han drack en cappuccino och åt en chokladmuffin. Vi åt och skrattade. Niall berättade saker om när han var liten. Det var så roligt. Vi gick upp och Niall betalade. När vi precis hade satt oss i bilen plingade min telefon till. Det var pappa som hade svarat. Du gör som du vill. Ledsen att jag inte berättade det för dig utan du fick höra det från någon annan. Hoppas du förlåter mig... Bamsekram //George 

"Vem var det?", frågade Niall. "Äsch bara min pappa"  "Okej"  "Vad ville han?" "Inget speciellt"  "Okej"

*Hemma*

Jag satt i soffan och väntade på Niall som var i köket och fixade snacks. Jag skulle välja film men jag visste inte vilken. Kanske Mean girls.... nej det är en tjejfilm. Kanske Hungergames cathing fire... ja den får det bli. Jag satte in filmen i datan som var uppkopplad till Tv:en. Jag pausade efter reklamen så att inte Niall skulle missa något. Vart var han egentligen det tar inte en kvart att hämta snacks. Jag struntade i det och gick upp och tog på mig pyjamasen. Jag var på väg till badrummet när jag gick förbi Nialls rum och hörde någon skrika.

"Jag bryr mig inte hur kunde du?" hörde jag en röst som jag trodde var Nialls. Efter det hörde jag mummel. Plötsligt snubblade jag på någonting utanför. "Ella?", hörde jag Niall fråga. Jag sprang så snabbt jag bara kunde och låste in mig på toan. "Ella?"  "Aaa", svarade jag denna gången. "Var är du?"  "PÅ TOA!!" Skrek jag tillbaka. Varför skulle jag alltid vara så klumpig om jag inte hade gjort så kanske jag hade vetat vad Niall gömmer nu. Jag var så trött på mig själv. Jag skulle alltid förstöra allt. "Har du valt film?"  "Aa"  "Jag väntar där nere"  "Visst, kommer strax" Jag gick på toa tvättade händerna och så gick jag ner och satte mig vid Niall. "Vilken film är det?"  "Ahm, Hungergames Cathing Fire"  "Okej" Konstigt nog hade Niall redan fixat snacks. Jag trodde att han hade pratat med den personen hela tiden men tydligen inte. Hur kunde jag isåfall inte höra hans telefon?

_____________________________________

Oj spännande vad är det Niall gömmer.... Kanske kommer i nästa kapitel vi får se....

Sorry får sen uppdatering och kort kapitel. Vill gärna veta om ni vill ha längre kapitel och mindre uppdatering eller korta kapitel och snabbare uppdatering så kommentera gärna... Hoppas ni har en bra dag så hoppas jag att vi ses snart igen....  SEE YAAAA;)

Everything about you (Niall Horan fanfiction)Where stories live. Discover now