Kapitel 12

41 7 0
                                    

Alma's P.O.V

Jag satt i soffan och kollade twitter när jag fick ett sms. Det var från Ella. Just det Ella! Hon och Niall är ju ihop nu han kanske har berättat för henne att jag var här! Jag klickade fram smset och läste tusen gånger om och om igen men det stod fortfarande samma sak. Hon var arg och ledsen och trodde att jag inte längre var hennes bästis. Jag kände hur kroppen bara blev tyngre och tyngre. Jag la mig ner på soffan. Då kom Harry in i rummet.

" Vad har hänt älskling?"

"Inget", sa jag och försökte hålla tillbaka tårarna.

"Jag ser på dig att något har hänt."

Han satte sig bredvid mig i soffan och började smeka mig på huvudet.

Jag orkade inte hålla tilbaka tårarna började böla.

"Ella fick reda på att jag ljög för henne så att hon sa att hon trodde att vi hade varit vänner men tydligen inte!, skrek jag ganska högt.

Harry la sig ner och kramade mig.

"Har du svarat tillbaka då?"

"Nej, jag är rädd att jag bara får höra något ännu värre. "

"Du måste våga skriva tillbaka. Skriv till henne att du fortfarande vill vara hennes vän. "

"Okej då, jag gör det."

Jag tog upp mobilen medan jag lyssnade på ljudet från soffan när Harry reste sig.

Jag skakade lite på handen när jag försökte skriva.

Ella gör inte så! Jag menade inte att ljuga för dig men du såg ut att vara så ledsen när du kom hem till mig. Älskar dig fortfarande sis....

Puss Alma

Ella's P.O.V

Jag och Niall satt och myste i soffan när min telefon började vibrera på bordet. Jag hade fått ett sms från Alma. Jag trodde aldrig att hon skulle svara!

" Vem var det?", görde jag att Niall frågade från köket.

"Bara Alma!", halv skrek jag tillbaka.

"Vad ville hon då?" sa han medan han satte sig bredvid mig igen.

"Inget speciellt"

"Okej"

Jag tog fram mobilen och skrev tillbaka...

Imorgon 14:00 star bucks! see ya!

//Ella

Everything about you (Niall Horan fanfiction)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant