Kapitel 2

82 5 0
                                    

Ellas mammas P.O.V

" Jag vet inte vad som gick snett".

" Äsch det fixar sig hon kanske bara blev chockad, det kom ju ändå ganska överraskande".

" Det är ju sant men det är ju bara det att jag inte vet var hon är!"

" Hon kommer säkert snart tillbaka." Jag blev irriterad på att han tog allt förgivet så jag bytte samtalsämne.

" Ska jag berätta om din nya familj?", frågade jag.

" Jag vet inte jag tycker nog att vi ska vänta tills hon kommer hit".

" Blir det inte mer problem då? Jag menar liksom tänk så händer samma sak hos dig fast då vet hon inte hur hon ska ta sig tillbaka".

" Det är sant men jag tror hon har tillräckligt att tänka på just nu". Jag kan ta det med henne när jag hämtar henne från flygplatsen". "Goerge! kan du komma en stund?" hörde jag en röst ropa någonstans i bakgrunden.

" Måste lägga på men ring igen om hon inte kommer inom några timmar, hejdå". Nu var det bara ett pip kvar i luren. Jag tryckte på "röd lur" och stoppade ner mobilen i handväskan. Jag tog på mig skorna och min kappa och gick ut för att ta lite luft. Läget var lite tuft just nu. Speciellt att Ella var så sur på mig. Jag var orolig för henne. Jag undrade var hon var. Hon var säkert hemma hos Alma eller kanske hos Gia. Jag vet inte var hon var men jag hoppades att hon var trygg. Hon kanske hade någon hemlig kille jag inte kände till. Hon borde väl ha sagt det isåfall eller? Och om hon har det var det något mer hon döljde för mig? Att var mamma till en tonåring var ett stort ansvar. Eller det var nog mer jobbigt. Man visste aldrig var de var eller vad de gjorde. Om de döljde något eller talade sanning. Jag fortsatte ner för gatan och blev mer och mer orolig så jag vände om och började gå hem istället. När jag kom hem fick jag plötsligt kramp i benen. Jag trillade på golvet och drog mig fram med hjälp av händerna till soffan. Jag drog mig upp på soffan och la mig ner. När krampen började avta somnade jag av ren trötthet.

Everything about you (Niall Horan fanfiction)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora