Kapitel 1

83 6 0
                                    

Ellas P.O.V

"Ella kan du komma ner?!"

Jag vaknade med ett ryck. Jag vände mig om för att titta på klockan. 10:15. Det var nog det längsta jag hade sovit på länge. "Ella!!!" hörde jag min mamma ropa. Jag gick ut ur mitt rum och lutade mig över trappan. "Ja?" frågade jag. "Var har du varit hela dan?".  "Sovit" svarade jag. " Kom ner hit genast du har missat frukosten!". " Ja och? Jag kan fixa min egen mat". " Bara kom ner!". " Vänta ett tag, jag kommer strax". Jag gick tillbaka till mitt rum, tog av mig pyjamasen och slängde på mig ett par mjukisbyxor och ett linne. Jag drog bort gardinerna och tittade ut. Det var en varm sommardag. Jag gick in i badrummet tog på lite mascara och concealer. Jag gick ner för trappan och där stod min mamma och väntade på mig. " Äntligen kommer du", sa mamma. " Vad är det jag har läxor att göra", svarade jag. " Jag ska åka på kurs till Barcelona ikväll och kommer att var borta i ungefär en månad. du kommer att bo hos din pappa under tiden". " Vänta lite.... det säger du nu? Alltså har jag ingen rätt att bestämma om jag vill eller inte!?".

" Nej inte i detta fallet, nej".

Nu började allting inom mig bränna.

Min mamma som alltid hade gjort som jag ville och alltid hjälpt är nu emot mig och säger att jag inte har att välja var jag ville vara. Tårarna började rinna och jag sprang ut ur rummet, ut genom ytterdörren och sprang ut på gatan. Jag kunde höra mamma ropa efter mig men jag brydde mig inte jag bara sprang och sprang tills jag inte orkade mer.

Everything about you (Niall Horan fanfiction)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang