Ella's P.O.V
Vi satt i soffan.
"Så... vad är det som har hänt?"
"Jo... asså... Jag och Alma var ihop när jag var i Sverige. Det är en sak till som jag inte har berättat.... Harry var med mig i Sverige och han lärde sig också Svenska.... Vi var bästa vänner och vi brukade träffas jag, Harry och Alma. En dag fick jag reda på i en skvallertidning att Harry hade varit med Alma istället för mig....
"Vänta.... menar du Alma Olsson?"
"Aa, hurså känner du henne?"
"Ja, vi är bästa vänner.... eller var."
"Vrf har du inte sagt något?"
"Jag kunde ju inte veta att ni hade varit ihop.... hon berättade aldrig det.... Bor hon också i London nu då?"
"Japp, hon och Harry bor i en liten lägenhet några kvarter bort"
"Hon som låtsades att hon skulle sakna mig när jag åkte..... Jag visste att något var fel den dagen.... eller snarare allt var fel den dagen....
"Vad menar du med det?"
"Jo.... den dagen bråkade jag och mamma.
"Om vadå?"
"Jag blev arg för att jag bara fick veta att jag skulle till London till min pappa några timmar innan vi skulle åka. Jag ville vara med och bestämma om jag ville åka till London eller inte men det fick jag aldrig. Jag sprang hem till Alma och snackade med henne för att det blev jag gladare av. Sen åkte jag och mamma till flygplatsen och där träffade jag Adam som berättade att min pappa och hans mamma skulle gifta sig...
"Är du säker på att allt var dåligt?"
"Japp"
"Supersäker?"
"Ja, vad är det?"
" Du träffade ju mig!"
"Okej kanske inte allt!"
Han lutade sig fram och kysste mig.
Nu var vi som ett riktigt par vi berättade alla hemligheter för varandra... tror jag...
Niall's P.O.V
Hon var verkligen bättre än Alma. Men jag saknade fortfarande henne. Jag fattade inte hur hon kunde svika mig så. Hon gillade Harry och bla... bla.... bla. Fast nu fanns Ella för mig. Hoppas inte att hon också sticker iväg med någon av de andra killarna.
"Niall, jag kommer aldrig att sticka med någon av de andra killarna...
Kunde hon läsa mina tankar?
"Jag älskar dig mer än någon annan!"
Hon sprang fram och kramade mig. Jag kramade tillbaka. Det var så bra att ha någon annan som jag kunde va med. Som kunde trösta mig när jag behövde henne.
Ella's P.O.V
Jag tog fram mobilen och klickade på att skicka ett sms till Alma.
"Jag fattar inte att du kunde låtsas som att du skulle sakna mig när du också skulle hit.... Du sa aldrig att Niall var där eller att ni var ihop. Jag trodde vi var bästisar..... //Ella
____________________________________
Tack för att ni läste det 11 kapitlet i min bok. Om ni gillar det eller har något ni vill förbättra så får ni gärna dela med er av det.
SEE YA ALL SOON!!!! ;)
ESTÁS LEYENDO
Everything about you (Niall Horan fanfiction)
FanficElla är en 19-åring som tycker att den vanliga vardagen är jättejobbig. Hennes föräldrar är skilda sedan lång tid tillbaka. Hon har inte träffat sin pappa på över fem år när hennes mamma plötsligt en dag säger att Ella ska bo hos honom i några månad...