Kapitel 10

45 5 1
                                    

Niall's P.O.V

Tänk om hon visste vad det var jag och Harry bråkade om. Nej, hon var ju på toa eller? Hon sa ju det så jag litar på henne. Men vad var det jag hörde utanför min dörr. Det kanske inte var vid dörren det kanske kom utifrån. Äsch jag vet inte strunt samma. Jag gick och satte mig i soffan. Bläddrade igenom alla kanelerna men hittade inget så jag gick fram till kylskåpet för att fixa fram lite frukost. Ella sov fortfarande.  Vi var uppe ganska länge igår kväll. Min telefon började ringa. Det var Harry. Jag hade i gen lust att svara så jag lät bli. Jag fortsatte att lägga fram varor till frukosten när jag fick ett sms.

" Min telefon är sönder därför ringer jag med Harrys, Svara!

//Alma

Hon också. Telefonen ringde igen. Jag svarade denna gången.

"Vad är det?"

"Jag ville vara säga att det inte var meningen det var inte på riktigt! "

"Nej då det är just därför ni är ihop nu!"

"Strunt i det du kan i te använda Ella som plåster på såren!"

"Det gör jag ju inte!"

"Gör du visst!"

"Nej det gör jag inte! Henne kan man lita på iallafall! "

"Vad menar du med det?!"

"Hon är inte otrogen med ens bästa vän!"

"Aha så det är det allting handlar om va? Jag älskar Harry nu och det får du acceptera! "

Jag orkade inte lyssna på henne mer så jag stängde av. När jag vände mig om såg jag att Ella stod där.

"Vem var det där? "

"Bara en gammal vän"

"Är du säker?"

"Nej"Hon bara tittade på mig.

"Okej då jag berät...."

Hon avbröt mig när jag kände hennes mjuka läppar mot mina. Jag kände hur tårarna började rinna. Jag hade haft det så här med Alma innan... innan hon gick till Harry... Jag hatade henne verkligen hatade henne. Fast jag kunde ju inte vara arg för alltid. Jag har ju Ella nu och hon är mycket bättre en så länge....

_____________________________________

Stort tack till alla som lästa det 10 kapitlet i Everything About You!;) 

Blir väldigt glad om ni kommenterar vad ni tycker att jag kan förändra....

SEE YA    //EmmeTomlinson

Everything about you (Niall Horan fanfiction)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant