-1- Wie is dat?

6.2K 109 30
                                    

Iedereen kent ze wel, Het "groepje". Het groepje met de meest mooie en populairste meiden van heel de school. Natuurlijk hebben ze de mooiste vriendjes, outfits en spullen. Een iemand daarvan is Claire Winters. Elke ochtend loopt ze de school binnen alsof ze op de catwalk staat te lopen, ze krijgt aandacht van iedereen door haar Licht blonde krullen, zee blauwe ogen en haar stralende glimlach. Maar wie aan Claire komt heeft problemen met Nidal. Nidal is namelijk Claire's vriendje. Ze zijn nu al bijna 2 jaar samen. Mary heeft daarvoor gezorg. Mary wist dat Nidal en Claire elkaar allang leuk vonden. Mary is trouwens Claire haar beste vriendin. Ze kennen elkaar al sinds de kleuterklas.

Het is maandag 1 september. De eerste leerkrachten komen de school binnen, stilletjes aan begint er leven te komen in het gebouw. 8u, Claire en Nidal komen de school samen hand en hand in gewandeld. Ze lopen naar Claire haar locker toe waar de rest staat te wachten, Iedereen is er.
"Zie ze daar toch is, de love birds!" Zegt Chiara. "Oooh Chaira wat heb ik jou toch gemist deze vakantie! Waarom  heb je het altijd zo druk meid?!" Zei Claire. "Tja mijn pa hè je weet hoe dat is bij ons thuis." Zei Chiara. "Oh Josephine je hebt toch je haren geverfd echt mooi" Zei Nidal. "Haha dankjewel ik heb lang getwijfeld of ik het zou doen." De brunette had haar zin nog niet af en iedereen keek richting de ingang.

De deur zwaaide open, er liep een meisje binnen die hun nog nooit eerder hadden gezien. Ze had donker bruin haar, ogen uit chocolade en ze was smal maar ook wat gespierd. Iedereen in de gang keek naar haar. Het mysterieuze meisje liep ons voorbij. Ze gaf het blond harig meisje een knipoog en grijnsde en liep alsof er niks was door.
"Claire had je dat gezien? Ze gaf jou een knipoog, ken je haar?" Vroeg Mary aan mij. "Claire? Hallo leef je nog? Haha?" Mary gaf me een schouder klopje, ik schrok wakker. "Uuhm ja sorry, wat zei je?" Lachte ik. "Ja dat nieuw meisje, ken je haar? Ze gaf jou een knipoog heb je dat niet gezien? Ik krabde in mijn haar en zei "Nee Mary ik heb haar nog nooit eerder gezien eigenlijk, i don't know..."

Op dat moment kwamen Alexander en Daryll erbij. "Eindelijk Zijn jullie er konden jullie weer niet uit jullie bed haha?" "Ja amai al bijna te laat op de eerste schooldag wat moet dat dan niet de rest van dit jaar zijn hehe?" Zei Josephine. "Oh wacht maar..." zei Daryll lachend. De bel ging. Nidal gaf Claire een kus op de wang en vertrok naar zijn klas.

Tijd ging maar niet voorbij in de les geschiedenis. Claire staarde de hele tijd naar de klok. "Pfff 2u geschiedenis achter elkaar.." dacht ze. Seconden waren minuten, minuten waren juist uren voor haar. Opeens ging de deur open van het leslokaal. Het was de directeur samen met het "mysterieuze meisje". "Hallo iedereen ik kom jullie even voorstellen aan jullie nieuwe klasgenoot : Lucia Sleven. Ze komt van de school Sint-Katherina maar ze wou liever een richting in verzorging doen zoals STW. Ik heb gehoopt dat iemand haar na de les een rondleiding wil geven door school? Het was even stil. Maar toen ging er in eens een hand omhoog. Claire stak haar hand heel traag omhoog. Iedereen keek haar aan. "Ik wil wel meneer." Zei Claire. "Kijk nou perfect! Zei de directeur. "Lucia ga maar meteen langs Claire zitten daar is toch een plaatst vrij nu, maak er maar een leuk jaar van Lucia. Tot de volgende iedereen!" zei meneer de directeur. De deur ging dicht. Lucia zette haar neer langs Claire. Ze lachten lief naar elkaar.

"Claire die lief doet tegen nieuwelingen?" Claire doet normaal nooit lief tegen nieuwelingen hè Jose?" Zei Mary. Josephine schudde ja met haar hoofd. "Heb je misschien een pen voor mij? Ik ben meteen mijn pennenzak vergeten op de eerste schooldag wat ben ik toch dom." Lachte ze. "Tuurlijk Haha." Zei Claire lief. Lucia lachte lief naar Claire. Sinds dat Lucia er was ging de tijd snel voor Claire, ze vonden meteen een klik met haar. Mary vondt Lucia maar niks, ze is bang dat ze Claire van haar gaat afpakken. 10 na 10, speeltijd. Daar keek heel de klas naar uit. "Zie je het zitten als ik je een rondleiding geef rond school?" Vroeg Claire terwijl ze haar boeken in haar tas deed. "Ja dat zou fijn zijn." glimlachte het bruinharige meisje. "Kom dan zullen we maar is gaan Haha!" Zei Claire enthousiast.

Terwijl Claire Lucia een rondleiding gaf zatten de meiden op Chiara haar gsm het nieuwe meisje op te zoeken. "Wauw ze is wel echt mooi eigenlijk vinden jullie niet?" Zei Mary. "Uuhm ja ze is mooi maar niet mooier dan mij!" zei Josephine op een toontje.

Nidal keek toe hoe zijn vriendin een rondleiding gaf aan Lucia. Op een bepaald moment kwamen ze op hem af. "Hey lieverd!" Zei Claire terwijl ze Nidal een kus gaf. "Dit is Lucia." Zei Claire. Ze is nieuw op school en ze komt van Sint-Katherina. "Lucia, dit is Nidal mijn vriendje." "Hey Nidal" zei Lucia terwijl ze hem koud aan keek en een hand gaf. Nidal zei niks terug en negeerde haar hand. "Wauw wat is jou vriendje toch lief." Zei ze. Nidal keek Lucia lelijk aan. "Kom we zullen maar ergens anders naar toe gaan dan..." zei Claire terwijl ze Nidal kwaad aan keek.

"Is hij altijd zo?" Vroeg de brunette. " Ja jammer genoeg wel." Zei Claire. "Hij ziet er niet slecht uit maar je verdient beter eigenlijk"." Zei Lucia glimlachend terwijl ze Claire in haar ogen keek. Geen reactie van Claire. "Waar denk je aan?" Vroeg Lucia. "Laat maar" Zei Claire op een zachten toon. "Heb je zin om na school naar mijn huis mee te komen?" Vroeg Claire hopend. Lucia pakten haar hand en zei "Ja dat zou fijn zijn." Zei Lucia. "Maar ik moet nu naar de directeur, nog wat dingen bespreken enzo zie ik je straks?" Claire knikte. Lucia lachte en ging weg.

Sinds toen dacht ze de hele tijd aan haar. Ze wist niet wat dat moest betekenen. Het gaf haar een fijn gevoel. Ze wist niet wat het was maar het voelde raar. Iets wat ze nog nooit voelde. Ze glimlachten en liep naar haar vriendinnen toe.




Welkom bij mijn eerste verhaal. Ik hoop dat jullie het eerste deel al goed vinden. Mening mag altijd. Tot in het volgende deel mensen! :)

Hers - Dutch/Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu