'Straks mam.' Zei ik toen ik de deur uit liep naar school. Vandaag had ik ergens zin in school dacht Claire.
Vandaag vertrok Claire vroeger omdat ze te voet ging. Haar stuur van der fiets stond wat scheef van Jasmine.
Onderweg had ze haar oortjes in. Ze had haar muziek zo luid staan dat ze niks hoorde.
Opeens schrok ze toen ze een hand op haar schouder voelde. 'Hey!' Zei de mysterieuze jongen die ze laatst had gezien. 'Wat ben ik blij dat ik jou tegen kom, Uuhm wat is je naam eigenlijk?' Lachte hij.
Claire bloosde een beetje. 'Mijn naam is Claire, Claire Winters.' Zei ze terwijl ze zijn hand schudde.
'Ik ben Anthony ik ben nieuw op deze school. Want op mijn school hadden ze mijn richting niet meer die ik wou volgen. Ik zit bij jou in de klas!' Lachte hij.
Claire gaf hem een warme glimlach terug. Samen kwamen ze de schoolpoort binnen gewandeld. Claire zag Lucia staan bij paar vrienden. Ze voelde haar buik ondersteboven draaien. Ze kreeg het warm, ze had een lichte kleur op haar wangen.
Als Claire voorbij liep probeerde Lucia onopvallend haar aan te kijken zodat niemand het merkte. Ze zwaaide ook heel stilletjes met haar hand naar Claire. Claire kreeg een schattig lachje op haar gezicht en liep door.
'Heb je eigenlijk een vriendje?' Vroeg Anthony haar. 'Uhm tis pas uit maar hij is echt gestoord. Hij stalkt mij nu enzo.' Zei Claire.
Ze stopte met wandelen. 'Anders kan ik er iets tegen zeggen als hij jou nog lastig valt, hoe noemt hij?' Vroeg Anthony.
'Nidal, maar pas maar op met hem hij is echt gevaarlijk. Ik zou echt bang van hem zijn als ik jou was.' Zuchtte Claire.
'Hij moet maar bang zijn van mij.' Zei Anthony terwijl die stilletjes weg liep en haar een knipoog gaf. Claire zwaaide naar hem en bleef even staan met een glimlach op haar gezicht.
Ze had wel een leuk gevoel bij hem maar natuurlijk niet dat gevoel dat ze bij Lucia heeft.
'Hey Claire.' Hoorde ze iemand zeggen. Het was Mary.
'Hey.' Zei Claire terwijl ze naar haar locker liep. 'Ben je boos op mij ofso want sorry dat ik zo kut deed.' Zei Mary. 'We hebben zoveel meegemaakt in onze vriendschap ik wil niet dat dit weg valt door iets stoms.'
'Weetje Mary ik wil gewoon weten waarom je zo boos was?' Zei Claire een beetje vervelend.
'Mary zuchtte en leunde tegen de locker langs die van Claire. 'Ik was gewoon jaloers,je ging zo vaak met Lucia om. En je liet ons groepjes juist vallen. Ik heb bijna niemand meer alleen Josephine en paar andere vrienden. Chiara en de rest is gewoon weg.' Zuchtte Mary.
Claire keek haar even aan en gaf haar uit het niets een knuffel. 'Mij ook sorry, ik had jullie niet zo laten vallen. Jou vooral niet!' Ze Claire terwijl ze los liet van de knuffel. Ze zag dat er eindelijk weer een glimlach op Mary haar gezicht verscheen.
'Wie is die nieuwe knappe jongen bij jou eigenlijk? Heb je fix met hem!' Vroeg Mary nieuwsgierig.
Claire veegde een haar achter haar oren en zei. 'Dat is Anthony hij is nieuw en we zijn gewoon vrienden.' Maakte Claire duidelijk. 'Ja ja, 'Friends' zeker..' Zei Mary met een grijns op haar gezicht. Ondertussen liepen ze door naar de klas de bel was gegaan.
JE LEEST
Hers - Dutch/Nederlands)
RomanceClaire is het populairste meisje op school ze heeft de mooiste vrienden, de beste punten en heeft een relatie met Nidal de mooiste jongen van heel de school. Maar op een zekere dag wordt de school betreed door een nieuw meisje met de naam Lucia. Ze...