'Heb jij misschien Jobina ergens gezien?' Vroeg Claire aan Mary terwijl ze richting de kantine liepen.
'Nee ik heb haar niet gezien, sorry meid.' Zei haar beste vriendin terug. 'Is niks.' Zei Claire terug.
Toen het duo aan een tafel wou gaan zitten werd er alle 2 op hun rug getikt.
Het was Chiara.'Hey ik weet dat het misschien stom klinkt maar wil je bij mij en Josephine komen zitten? Moet niet als jullie dat liever niet willen.' Zei het zwartharige meisje nerveus.
Claire keek Mary aan en zag Mary knikken naar haar. Snel legde ze hun handtassen op de bank en gingen ze er langs zitten.
'Zit er een reden achter dat je ons vraagt om bij jullie te zitten?' Vroeg Mary.
Josephine keek op. 'Ik vindt dat we onze vriendschap niet moeten laten wegrotten voor niks? Kijk waarom praten we eigenlijk niet meer met elkaar?'
Niemand zei iets omdat ze het allemaal niet wisten.
'Ik zou het niet weten eigenlijk' Zei Mary.
Chiara legde haar hand in het midden van de tafel. 'Wij meiden gaan nooit meer uit elkaar oké?'
'Nooit.' Zeiden de andere drie tegenlijk terwijl ze hun handen op die van Chiara legden.
'Ik ben blij dat we weer vrienden zijn.' Zei Claire gelukkig.
'Ik ook.' Zei Mary.
'Ik ben zo terug.' Zei Claire terwijl ze Jobina voorbij zag lopen. Snel stond ze op van de tafel en liep achter haar aan.
'Hey Jobina?' Vroeg Claire die achter haar stond. 'Hey Claire' Zei Jobina terwijl ze haar omdraaide. 'Alles goed?'
'Ja met mij wel, maar met Lucia niet denk ik? Euhm kijk ik heb een vraagje eigenlijk.' Legde Claire uit.
'Vraag maar.' Zei Jobina.
'Kijk jij bent Lucia haar beste vriendin, en ze deed deze ochtend echt bot tegen mij? Weetje misschien toevallig wat ik fout gedaan heb?' Vroeg Claire.
'Ik zou het eigenlijk niet weten, ik denk dat ze gewoon slecht gezind is vandaag. Maar dat zal morgen wel weer over zijn?' Stelde Jobina Claire gerust. 'Oké?' Vroeg Jobina terwijl ze Claire een knuffel gaf en daarna vervolgens weg liep. Claire knikte nog naar haar en stond in de midden van de eetzaal. Ze draaide haar om en liep per ongeluk tegen Lucia aan.
'Sorry Lucia.' Zei Claire voorzichtig. Terwijl ze de brunette aan keek. Lucia zei niks en liep gevoelloos door achter Jobina aan.
Claire zuchtte en liep terug naar haar vriendinnen die nog aan de tafel zaten.
-
'Lucia? Komaan doe niet zo kinderachtig man. Misschien is het niet wat het lijkt he? Praat toch met haar' Zei Jobina tegen Lucia in de meisjestoiletten terwijl ze haar make-up bij werkten.
'Ooit.' Zei Lucia toen ze op de spoel knop drukte van de toilet en het hokje uitkwam.
'Nou komaan, je hebt haar echt de koude schouder gegeven. Ik had toch wel beter van je verwacht Lucss.' Zei haar beste vriendin.
'Oké ik zal straks met haar spreken! Nu blij?' Zei Lucia vervelend. 'Eindelijk!' Zei Jobina met een glimlach op haar gezicht. 'Jij krijgt ook echt altijd je zin hé?' Zei de brunette. 'Natuurlijk ik ben Jobina he!' Lachte ze.
Jobina pakte Lucia haar hand en liep samen met haar de wc's uit. Opeens waren de twee tegengehouden door 1 paar fel groene ogen.
JE LEEST
Hers - Dutch/Nederlands)
RomanceClaire is het populairste meisje op school ze heeft de mooiste vrienden, de beste punten en heeft een relatie met Nidal de mooiste jongen van heel de school. Maar op een zekere dag wordt de school betreed door een nieuw meisje met de naam Lucia. Ze...