'Weet iemand waarom Lucia er nog niet is?' Vroeg Mvr.Van Dijk.
De helft van de klas schudde nee met hun hoofd of knikte nee omdat ze geen flauw idee hadden waarom het meisje er nog niet was.
Claire pakte haar handtas van de grond en zette die op haar schoot neer terwijl ze naar achter keek.
Ze keek naar het lege plekje in de klas die eigenlijk gevuld moest worden door Lucia.
'Claire draai jij je ook om?' Vroeg de leerkracht terwijl ze het afwezigheid briefje van Lucia schreef.
Claire draaide haar om en veegde een losse haar terug achter haar oor.
Ze legde haar lesboek op tafel samen met een blauwe balpen.
'Waarom is Lucia niet op school?' Fluisterde Mary naar haar die een bank langs haar zat.
'Ik zou het niet weten.' Fluisterde Claire terug.
Terwijl Mvr.Van Dijk het briefje tussen de deur stak, kwam Lucia juist de klas binnen gevlogen. De deur vloog tegen de oudere vrouw haar hoofd aan.
De helft van de klas lachte omdat de deur tegen de leerkracht aan vloog.
'Hey.' Zei de brunette geïrriteerd tegen de leerkracht en liep richting haar plaats om te zitten.
'Sinds wanneer komen wij zo binnen?!' Flipte de vrouw uit tegen haar.
Lucia keek om maar zei niks en ging zitten.
'Antwoordt!' Riep de vrouw.
'Ja sorry je moet niet zo tegen mij roepen hoor ik ben niet doof hé!' Riep Lucia terug.
Heel de klas was afgeleid door het conflict tussen de twee.
Je zag de leerkracht haar handen in vuisten vormen van woede omdat haar neus zoveel pijn deed.
Josephine tilde haar wat naar voren naar Claire. 'Wat heeft zij vandaag?' Vroeg Josephine aan Claire die voor haar zat.
Claire keek haar beetje verward aan en zei niks.
'En waarom ben je te laat?!' Vroeg Mvr.Van Dijk terwijl ze haar stem verhoogde.
'Omdat ik me verslapen had? Dat kan toch is gebeuren? Waarschijnlijk is dat bij jou ook gebeurd want je bent vandaag ook niet echt te genieten!' Zei Lucia juist harteloos met een grijns op haar gezicht.
De leerkracht wist niet wat ze moest zeggen en stond met een mond vol tanden.
Claire draaide haar nog wat meer naar achter om Lucia te goei aan te kijken.
Toen Claire haar te goei in haar zicht had zag ze meteen dat Lucia gekwetst was. Lucia zou nooit zo reageren of doen. En ze had wel een idee waarom ze zo deed dacht ze.
Claire bleef haar maar aanstaren tot op een bepaald moment dat Lucia haar hoofd draaide en haar juist boos aankeek.
Daar verschrok het meisje met blauwe ogen van en draaide haar snel om.
'De klas uit!' Riep de leerkracht na een tijd. 'Ga maar naar het secretariaat!'
Lucia lachte en zat met haar armen over elkaar de leerkracht aan te kijken.
'Ja dat is wel wat beter dan in jouw stomme kut klas te moeten zitten!' Riep Lucia terwijl ze haar tas pakte en opstond van haar plaats.
'Let op je woorden! En denk maar niet dat je hier alleen met een nota van af komt!' Zei de oudere vrouw met woede in haar stem.
'Dat moet ik is eerst zien.' Zei Lucia lachend terwijl ze tegen de leerkracht haar schouder liep om haar uit te dagen.
Verder liep Lucia de klas uit zonder iets te zeggen of om om te draaien.
'Dit gedrag accepteer ik niet!' Riep de vrouw door de klas. Terwijl de vrouw verder een preek gaf keek Claire rond in de klas. Iedereen was aandachtig aan het luisteren naar hun leerkracht behalve Jobina.
Jobina keek Claire boos aan.
'Waarom zo boos?' Fluisterde ze heel stilletjes naar haar.
Jobina had haar gehoord maar keek Claire gewoon na en draaide haar naar voren met haar armen over elkaar.
Claire draaide haar ook maar om toen.
-
'Vergeet volgende week jullie jaaropdracht niet in te leveren anders heb je gewoon een nul!' Maakte de leerkracht nog duidelijk voor dat iedereen de klas uitging.
Claire zag Jobina als eerste de klas uitgaan. 'Ik zie jullie zo.' Zei ze tegen haar vrienden en liep achter het meisje aan.
'Jobina!' Riep Claire naar haar. Maar ze reageerde niet en liep maar door.
Claire versnelde haar pas en naderde Jobina, ze trok haar aan haar arm terug.
'Laat me met rust Claire.' Maakte ze duidelijk.
'Ik laat je alleen met rust als je even met mij praat.' Zei Claire terwijl ze Jobina los liet.
'Oké.' Zuchtte het meisje vervelend .
'Lucia is boos op mij hé? Van in het park? Met Anthony? En ik weet dat je weet wat er speelt tussen ons want.. Je bent haar beste vriendin! Dus?' Legde Claire uit.
Jobina keek haar wat stom aan.
'Ja nattuurlijk wat anders!' Jesus jullie moeten echt jullie shit samen krijgen. Heb je het niet door ofso dat Lucia je leuk vindt? Daarom heeft ze het ook uitgemaakt met Jasmine? Het was altijd voor jou wat ze ook deed.' Zei Jobina boos.
Claire kreeg kippenvel van wat ze allemaal had gehoord. Natuurlijk wist ze ergens wel dat Lucia haar leuk vindt.
'Dankjewel Jobina.' Zei Claire terwijl ze Jobina een schouder klopje gaf en zonder te kijken weg liep.
'Graag gedaan zeker?' Zei Jobina tegen Claire die al meters verder was.
Claire liep crossend door de gangen naar het secretariaat. Om de hoek stopte ze waar ze Lucia zag zitten.
Claire nam een diepe zucht en liep richting haar.
Lucia zag Claire niet op haar afkomen tot dat ze haar stem hoorde. 'Hey.' Zei Claire verlegen.
Lucia zei niks terug en negeerde haar.
Uit het niks pakte Claire Lucia der hand en trok haar uit de stoel.
Ze trok Lucia mee naar een lege klaslokaal. 'Hey Winters?! Wat doe je?!' Vroeg Lucia.
Claire duwde haar het lokaal in en draaide haar om de deur op slot te doen.
Claire leunde met haar hoofd tegen de deur en zei 'Wij moeten praten.'
JE LEEST
Hers - Dutch/Nederlands)
RomanceClaire is het populairste meisje op school ze heeft de mooiste vrienden, de beste punten en heeft een relatie met Nidal de mooiste jongen van heel de school. Maar op een zekere dag wordt de school betreed door een nieuw meisje met de naam Lucia. Ze...