! Notă: Urmează introducerea cărtii originale. Povestea Tarei, este una dintre cele opt, prezente în cartea originală. Eu am hotărât să public povestea ei, dintre toate celelalte. Probabil o să mai urmeze şi alte mărturii, dar încep cu aceasta.
"Răpit. Torturat. Închis.
În multe părți ale lumii aceste cuvinte sunt sinonime cu a fi creștin. Şi pentru femeile creștine din aceste zone, mai există încă o provocare: stigmatul social aplicat celui privit ca făcând parte dintr-o clasă inferioară, nepotrivit pentru a conduce şi care trebuie să stea sub controlul şi îndrumarea bărbatului.Cartea de față spune poveștile a opt femei care, în pofida unor atari circumstanțe, au dovedit un grad incredibil de curaj, convingere şi iubire pentru Hristos şi Biserica Lui. În situațiile cele mai aspre, ele s-au transformat în lideri plini de îndrăzneală şi dârzenie, refuzând să cedeze în fața nevoilor şi ocaziilor care le-au pus la încercare. În mod ironic, numai când vine vorba de suferință au avut drepturi egale cu cele ale semenilor lor de parte bărbătească; în anumite cazuri au avut chiar mai mult de suferit decât aceştia.
Cand ne-am gândit inițial la o carte care să cuprindă mărturii ale femeilor creștine persecutate pentru credința lor, ne-am confruntat cu o serie de provocări. În primul şi în primul rând, voiam ca poveștile pe care le spunem să fie cât mai contemporane. Asta însemna să călătorim în fiecare țară unde aceste femei locuiesc în prezent, în multe dintre cazuri acestea aflându-se într-un real pericol. De asemenea, am căutat să oferim exemple de femei care nu doar că au trecut prin suferințe personale, dar au şi dovedit calități de lideri în slujire. În sfârsit, dincolo de poveștile dramatice pline de durere şi chin, am mai vrut să creionăm portretele din care emană speranța de neclintit chiara unor femei care, chiar aflându-se în cele mai întunecate genuni, au găsit calea de a lăsa dragostea lui Hristos sa strălucească.
Este important să reținem că femeile prezentate în Inimi de foc sunt doar câteva dintre nenumăratele femei din întreaga lume care se află în situații similare. Am ales femei care să reprezinte diferite regiuni pe teritoriul cărora creștinii sunt supuși persecuțiilor şi le-am selectat pe acelea dintre ele pe care le-am putut întâlni față în față. Cele pe care le-am intervievat ne-au spus de obicei că există candidate mai potrivite decât ele, cu povești mai dramatice. Nici una dintre aceste femei nu a vrut să atragă atenția asupra ei înseşi ca exemplu unic de eroism creştinesc.
Relatările sunt de o varietate uimitoare. În timp ce unele intre femei au stat în captivitate vreme de mai mulți ani, altele nu fost închise deloc, însă au fost supuse altor vitregii. Vârstele lor sunt, de asemenea, foarte variate, după cum sunt şi contextele din care provin fiecare - de la creștinism la islamism, hinduism sau ateism. Mai surprinzătoare sunt, însă, asemănările dintre aceste femei: profundul entuziasm şi convingerea fermă le-au ajutat pe fiecare în parte să treacă dincolo de aşteptările şi vulnerabilitățile naturii umane.
Ne rugăm ca rezultatul lecturii voastre să fie o convingere mai profundă şi o direcție mai plină de stabilitate în ce privește dificultătile vieții. Dacă veți fi doar uimiți de aceste mărturii nemaipomenite, atunci inseamnă că am dat greş. Dacă veți vedea asemănări între viața voastră şi una sau mai multe dintre aceste povești şi dacă veți putea găsi încurajare în aceste exemple de extraordinară îndrăzneală, atunci înseamnă că am reuşit - atât noi, cât şi aceste femei care cu atâta bunăvoință au fost dispuse să vă împărtășească poveștile lor.
[...] Fiecare mărturisire încorporează în sine mici pietre prețioase de credință şi îndrăzneală. Sperăm că aceste calități vor aprinde o scânteie în propria voastră viață în timp ce cititi Inimi de foc."Voice of the Martyrs
CITEȘTI
Tara: o viață de fugar
Non-FictionFINALIZATĂ "Ori te căsătoreşti, ori mori..." "Dacă eşti creştină, pentru tine nu este loc în acest oraş..." "Vei muri aici de una singura". Cuvintele rostite de tatăl Tarei la despărțire au trezit un singur gând în mintea fetei de şaisprezece...